با ما در معرفی سریال servant “خدمتکار” همراه باشید. سریال servant “خدمتکار” جدید ترین اثر سرویس apple tve + سریالی در ژانر روانشناسی و وحشت به نویسندگی و کارگردانی tony basgallop است. 

عمده لوکیشن استفاده شده در این سریال، در خانه ی زوجی سپری میشه که در قسمت ابتدایی این سریال خدمتکاری رو برای نگهداری از نوزادشون وارد خونه می کنن.

از همون ابتدا احساس غیر عادی بودن رو در سکانس به سکانس این سریال حس می کنید.
رفتارهای غیر عادی زن و سکانس های تاریک خونه و خشک و سرد بودن خدمتکار تازه وارد شما رو وارد دنیایی ناشناخته می کنه.



 معرفی سریال servant "خدمتکار"

معرفی سریال servant “خدمتکار”

ماجرا از این جا شروع میشه که متوجه میشید این خدمتکار نه برای نگهداری یک نوزاد بلکه برای نگهداری از یک عروسک استخدام شده و سریال در توضیح این موضوع این رو بیان می کنه که چون این خونواده فرزندشون رو از دست دادن و زن هنوز با این حادثه کنار نیومده پزشکش توصیه کرده که عروسکی رو جایگزین فرزندش کنن تا زن آروم آروم با این موضوع کنار بیاد.

ما در سکانس های ابتدایی فیلم شات های کاملا بسته و نزدیک به صورت کاراکتر ها رو میبینیم که شاید کنایه ای به این باشه که درسته بهشون نزدیک شدیم ولی نمی تونیم درونیاتشون رو ببینیم، پس نباید گول ظاهر داستان رو بخوریم.
اما در پنج قسمت ابتدایی این سریال متوجه میشیم که این موضوع تنها دعدغه و موضوع عجیب این سریال نیست.

خدمتکار مرموزی که وارد خونه شده، برخوردی واقعی رو با اون عروسک داره، حتی زمانی که زن خونه نیست و مرد بهش یادآوری می کنه که نیازی نیست با عروسک شبیه نوزاد واقعی رفتار کنه، اما همچنان به تظاهر به واقعی بودن اون نوزاد ادامه میده.



اما موضوع عجیب تر میشه زمانی که مرد صدای گریه ی نوزادی رو از طبقه ی بالا میشنوه و وقتی وارد اتاق اون عروسک میشه میبینه که اون عروسک تبدیل به نوزادی واقعی شده.
خدمتکاری که عقاید مذهبی شدیدی داره و بی نهایت مشکوک رفتار می کنه حالا عروسکی رو تبدیل به نوزادی کرده که که با رفتارهایی که ازش سر میزنه بیننده رو به این فکر میندازه که شاید اون بچه بچه ی خودش باشه و این خدمتکار با نقشه وارد این خونه شده.

اما تصورات جدید تری شکل میگیره، زمانی که میبینیم دختر و خونوادش تو یه آتیش سوزی سوختن و حتی قبری برای اون دختر وجود داره.

 معرفی سریال servant "خدمتکار"

در بخش هایی از سریال شاهد جاه طلبی های عجیب و غریب خدمتکار نسبت به اعضای خونواده هستیم. زمانی که زن جلوی آینه ارایش می کنه، بعد از بیرون رفتن زن از خونه خدمتکار سعی می کنه با رژ زدن و استفاده از انگشتر زن خودش رو شبیه اون کنه و حتی رابطه ی عاشقانه ی زن و شوهر رو که پنهانی شاهدش بود رو با برادر زن تکرار کنه.

یا در ابتدا وقتی مرد رو موقع پاک کردن مار ماهی دید ضعف کرد و حالش بد شد، اما بعد از اون خودش به تنهایی سعی کرد اون کار رو انجام بده.

شاید داستان این خدمتکار شنیدنی تر باشه و حضورش در این خونه چیزی فراتر از یک اتفاق ساده باشه.
نکته ی جالب تر شوهر زنه، آشپزی که به واسطه ی وجودش سکانس های ترسناکی رو از غذاها میبینیم، حالت وحشت یا دارک فودی که در هر قسمت مانور زیادی روش داده میشه شاید از ویژگی های خاص سریال باشه که وحشت رو حتی در سکانس های مربوط به غذا هم حفظ کرده.



شخصیت مرد داستان اما بر خلاف اون چه سریال بهمون نشون می ده، اونقدر ها هم درست نیست.
می تونیم بر اساس شواهدی مرد رو بیمار روانی اصلی این سریال تصور کنیم. شاید برخورد اولیه و خونسرد خدمتکار زمانی که مرد بهش توضیح داد که ما به خاطر بیماری زنم مجبوریم از عروسک نگهداری کنیم به دلیل این بود که در واقع مرد، بیمار واقعی داستانه و خدمتکار مجبور بود باهاش عادی رفتار کنه.

بریده های چوبی که به مرد آسیب میزنه جایی که عروسک رو محکم به زمین زد و در سکانس بعد با بچه ی زنده ای طرف بودیم، نشونه هایی هستن که بهمون می فهمونن رازهای این سریال عمیق تر از چیزی هستن که در ظاهر داستان میبینیم.
و شاید به دلیل وجود همین رازهای عمیق باشه که نویسندگان این سریال پتانسیل ۶۰ قسمت در ده فصل رو برای ادامه دادن این سریال در خودشون دیدن.

کما این که این سریال تا به این جای کار اونقدری موفق عمل کرده که فصل دوم هم تمدید شده.
تا به حال پنج قسمت نیم ساعته از این سریال پخش شده و هر جمعه اپیزود جدیدش منتشر میشه.
یکی از کارهای قوی از سریال های در حال پخش این روزهاست که شاید پتانسیل شش فصل رو نداشته باشه اما حرف های زیادی رو برای گفتن داره.