از تماشای فیلم های زندگینامه‌ای لذت می برید؟ به دانستن سرگذشت مرلین مونرو علاقه‌ای دارید؟ با مجله وارونه همراه باشید تا در این مطلب به معرفی فیلم بلوند Blonde بپردازیم.

مرتبط: بهترین فیلم های بیوگرافی ؛ کتاب های درسی به اسم زندگی بزرگان! 

معرفی فیلم بلوند blonde

معرفی فیلم بلوند
  • تاریخ انتشار: 28 سپتامبر 2022 (6 مهر 1401)
  • مدت زمان: 2 ساعت و 47 دقیقه
  • ژانر: زندگینامه، درام، رمانتیک، موزیکال
  • امتیاز کنونی (IMDb) : 5/5 از 10

داستان فیلم بلوند

تاکنون فیلم های زیادی حول محور داستان زندگی مرلین مونرو ساخته شده اند. اما Blonde یک فیلم ساده نیست. چون بیوگرافی یک شخصیت محبوب و زیبای دنیای هنر را به بهترین نحو ممکن به تصویر می کشد. کمتر کسی تا به حال نام مرلین مونرو را نشنیده است. اما ممکن است برخی افراد از سرگذشت او بی اطلاع باشند. بنابراین مجله وارونه قصد دارد تا در این مطلب، شما را بیشتر با این فیلم که زندگی مرلین را به نمایش می گذارد، آشنا کند.

در ادامه بخوانید » معرفی فیلم The wonder با حضور فلورنس پیو 

معرفی فیلم بلوند
آنا د آرماس در نقش مرلین مونرو

همانطور که کمی قبل تر گفتم، این فیلم، داستان زندگی مرلین مونرو را روایت می کند. اما به طرزی فوق العاده! به طوری که حین تماشای این فیلم متوجه گذر زمان نخواهید شد. ممکن است تایم این فیلم زیاد به نظر برسد. اما می توان آن را یک ویژگی خوب محسوب کرد. چرا که این مدت زمان طولانی، نشان می دهد که فیلم بلوند با جزئیات به بررسی زندگینامه مرلین مونرو خواهد پرداخت. در طول این فیلم ورود مرلین به عرصه سینما، اختلالات روانی و اعتیاد، و حتی روابط عاطفی او به تصویر کشیده خواهد شد. از این رو، می توان Blonde را غمگین ترین فیلم 2022 دانست. اما بیشتر از این داستان را مطرح نمی کنم. بهتر است اگر از سرنوشت مرلین اطلاعاتی ندارید، فیلم بلوند را تماشا کنید.

مرتبط: بهترین فیلم ها برای افسردگی که به شما کمک خواهند کرد! 


بازیگران فیلم Blonde

در این بخش به معرفی بازیگرانی خواهیم پرداخت که در این فیلم خارق العاده ایفای نقش می کنند. با من همراه باشید.


آنا د آرماس (Ana De Armas) در نقش مرلین مونرو

معرفی فیلم بلوند

در این فیلم تمامی نگاه ها بر روی این چهره زیبا متمرکز است. آنا د آرماس سابقه بازی در فیلم های بزرگ را دارد. فیلم هایی همچون جیمز باند (James Bond) و زمانی برای مردن نیست (No time to die). تنها با در نظر گرفتن همین چند فیلم، می توانیم به هنر بازیگری و مهارت آنا د آرماس پی ببریم.

مرتبط: جیمز باند بعدی چه کسی خواهد بود؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در ابتدا قرار بر این نبود که آنا د آرماس نقش مرلین را ایفا کند. و قبل از او دو گزینه دیگر وجود داشتند. یکی از این گزینه ها، نئومی واتس (Naomi Watts) بود. اما بنابر دلایلی نئومی از این فیلم حذف شد و همکاری صورت نگرفت. گزینه دیگر، جسیکا چستن (Jessica Chastain) بود. اما از آنجایی که فاصله زیادی با مرلین مونرو داشت؛ او هم در فیلم حضور پیدا نکرد. این گونه شد که آنا د آرماس را به عنوان مرلین مونرو در Blonde دیدیم.

لازم به ذکر است که آنا د آرماس برای ایفای نقش در این فیلم 9 ماه تلاش کرد. او در کلاس های مختلف شرکت کرد و با مربی های مختلفی کار کرد. تا بتواند گویش و رفتار مرلین مونرو را به طور کاملا دقیق یاد بگیرد. شخصا از این کار آنا د آرماس خوشنود شدم. چون نشان داد که چقدر برای نقشی که می خواهد بازی کند (مرلین مونرو) احترام قائل است.

در ادامه بخوانید » فیلم Disenchanted | پرنسس دیزنی در دنیا واقعی


ادرین برودی (Adrien Brody) در نقش آرتور میلر

این بازیگر مشهور نیازی به معرفی ندارد. چون کمتر کسی هست که فیلم هایی همچون پیانیست (the Pianist) و فصل چهارم سریال پیکی بلایندرز (Praky Blinders) را تماشا نکرده باشد. از توانایی های این بازیگر در عرصه سینما و تلویزیون هرچقدر صحبت کنیم باز هم کم است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های موزیکال تمام دوران | 40 فیلم برتر موزیکال 


سارا پکستون (Sara Paxton) در نقش خانم فلین

ممکن است سارا خیلی بازیگر مطرحی نباشد. اما بازیگری است که از استعداد های زیادی برخوردار می باشد. او تاکنون در فیلم هایی که در آنها ایفای نقش کرده است. بیشتر نقش مکمل زن را داشته، تا نقش اصلی زن. از فیلم های شناخته شده‌ی او می توان به دروغگو دروغگو (Liar Liar) اشاره کرد.


بابی کاناوله (Bobby Cannavale) در نقش جو دی ماجیو

معرفی فیلم بلوند
حضور بابی کاناوله در فیلم بلوند

این بازیگر خوش تیپ که کمتر دیده شده است، در این فیلم هم خوش درخشید. بابی کاناوله در طول فیلم Blonde یک مرد عاشق و عصبانی را به خوبی به تصویر کشیده است. از نگاه های عاشقانه او گرفته تا به کارگیری خشونت علیه همسر خود. شما هم ایفای نقش او در فیلم بلوند را دوست داشتید؟


دیگر بازیگران

از دیگر بازیگران این فیلم می توان به لیست زیر اشاره کرد.

  • کاسپار فیلیپسون (Caspar Phillipson) در نقش رئیس جمهور جان اف کندی
  • خاویر ساموئل (Xavier Samuel) در نقش چارلز چاپلین جونیور
  • اریک ماتنی در نقش جوزف کاتن
  • مایکل ماسینی در نقش تونی کرتیس
  • لوک هوریسکی در نقش جیمز دین
  • ربکا ویساکی (Rebecca Wisocky) در نقش ایوت
  • ند بلامی (Ned Bellamy) در نقش استر

عوامل سریال

کارگردان و نویسنده

آقای اندرو دامنیک (Andrew Dominik) وظیفه کارگردانی این فیلم را به عهده داشته است. اندرو کارگردان مطرح و برجسته‌ای نیست. اما همان تعداد معدود فیلمی که ساخته است هم از کیفیت های بالایی برخوردار هستند. من که شخصا از طرز فیلمبرداری این فیلم لذت بردم. به نظر من Blonde می تواند به عنوان بهترین فیلم در کارنامه هنری او شناخته شد. چرا که با وجود تایم طولانی بلوند، فیلم به گونه‌ای فیلمبرداری شده بود که اصلا خسته کننده نبود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد!

سناریو نویسی این فیلم جذاب هم به عهده اندرو دامنیک است. که در نوشتن آن از کتاب جویز کارول (Joyce Carol Oates) بهره گرفته است.


تهیه کننده

اینجا یکی از ستارگان دنیای سینما را داریم؛ برد پیت (Brad Pitt). یکی از تهیه کنندگان اصلی و سرمایه گذار این فیلم کسی نیست جز برد پیت. به جرعت می توان یکی دیگر از دلایلی که این فیلم دیده شد را حضور عواملی چون برد پیت دانست.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های برد پیت ؛ جذاب، محبوب و حرفه‌ای


ممنون که تا پایان این مطلب هم همراه من بودید. امیدوارم از تماشای فیلم Blonde لذت ببرید. مثل همیشه نظرات خود را در بخش کامنت ها با من و همراهان وارونه به اشتراک بگذارید.

همچنین در ادامه بخوانید: بهترین فیلم ها درباره خودشناسی که به شما در این راه کمک می کنند!