هوآوی خبر تلفن جدید پرچمدار خود یعنی Huawei Mate 30 Pro را تنها یک هفته پس از رونمایی از آیفون 11 پرو، اعلام کرد. بنابراین کدام تلفن Pro در اواخر سال 2019 به بهترین شکل ارائه می‌شود؟ آیا اپل قصد دارد به دلیل عدم نوآوری در طراحی و قیمت آسمان خراش هزینه‌ای بپردازد؟ یا هوآوی باید به علت دور شدن از Google تاوان پس بدهد؟ این‌ها سوالاتی هستند که ما می‌خواهیم در ادامه به آن‌ها پی ببریم. پس با ما همراه باشید تا با هم‌دیگر به مقایسه هوآوی میت 30 پرو با آیفون 11 پرو بپردازیم.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »


مقایسه هوآوی میت 30 پرو با آیفون 11 پرو : مشخصات و دوربین

هوآوی میت ۳۰ پرو

هر دو تولید کننده سیلیکون 7 نانومتری خود را تولید کرده‌اند. Mate 30 Pro با جدیدترین تراشه Kirin 990 هوآوی همراه است. که خب این یک گام موثر نسبت به ورژن‌های قبلی است که با پردازنده Kirin 980 تولید می‌شدند. با این حال، اینکه عملکردش نزدیک به تراشه A13 Bionic iPhone 11 Pro باشد، بسیار بعید است. گفته می‌شود که این تراشه 20٪ سریعتر از A12 است، که هنوز هم A12 از هر تراشه دیگری در بازار قدرتمندتر است.

در مقایسه رم‌ها، رم 8 گیگابایتی هوآوی میت ۳۰ پرو نسبت به آیفون ۱۱ پرو بیشتر است. اما تفاوت بین سیستم عامل‌ها این نکته را بی‌معنی جلوه می‌دهد. در نهایت، هر دو بسیار سریع خواهند بود. اما این آیفون است که انتظار داریم همه تست‌ها را در صدر قرار دهد.

وقتی صحبت از عملکرد دوربین می‌شود، قابلیت‌ها باید بسیار نزدیک به هم باشند. هواوی در سال‌های اخیر یکی از پیشروها بوده است، در حالی که اپل در تلاش است تا این کار را انجام دهد. نام بردن برنده در این مرحله غیرممکن است، چرا که نتایج بسیار نزدیک هستند.

هر دو دستگاه دوربین سه گانه را ارائه می‌کنند. هواوی دارای لنز 40 مگاپیکسلی f/1.6 واید، 40 مگاپیکسلی f/1.8 اولترا واید و لنز 8 مگاپیکسلی f/2.4 تله فوتو است. همچنین از یک سنسور عمق سه بعدی کمک می‌گیرد. در عوض، iPhone 11 Pro با سه سنسور 12 مگاپیکسلی همراه است: یک f/1.8 واید، یک f/2.4 اولترا واید و یک تله فوتو f/2.0.

Mate 30 Pro از باتری 4500 میلی آمپر بر ساعت برخوردار است که بسیار بیشتر از واحد 3190 میلی آمپری آیفون 11 پرو است. در مورد باتری‌ها، هواوی از شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی می‌کند، در حالی که آیفون اینگونه نیست.

ظاهر و طراحی

آیفون ۱۱ پرو

در مقایسه طراحی هوآوی میت 30 پرو با آیفون 11 پرو ، می‌توانم بگویم که هر دو گوشی پرچمدار از شیشه و فلز ساخته شده‌اند. اما گذشته از همسان بودن درازی و مسطح بودن صفحه نمایش، این دو گوشی شبیه به یکدیگر نیستند. نمایشگر هوآوی، بسیار بزرگ‌تر از آیفون 11 پرو است. از لحاظ اندازه میت ۳۰ پرو بسیار نزدیک به آیفون 11 پرو مکس است.

Huawei Mate 30 Pro همچنین 10 گرم از آیفون ۱۱ پرو سنگین‌تر است. البته وقتی تفاوت اندازه را در نظر می‌گیرید، واقعاً زیاد نیست. مطمئناً گوشی هوآوی چشم نوازتر از آیفون است. میت ۳۰ پرو صفحه نمایش خمیده دوگانه را مانند گلکسی نوت ۱۰ ارائه می‌دهد. در حالی که آیفون ۱۱ پرو از همان طراحی مسطح پیروی می‌کند.

هر دو تلفن دارای برآمدگی چشم نواز در قسمت دوربین به روش خاص خود هستند. اگرچه بسیار متفاوت از یک دیگر به نظر می‌رسند. اپل سه سنسور خود را به صورت دسته‌ای در یک ماژول مربعی شکل در بالا گوشی سمت چپ قرار داده است. هواوی لنزهای خود را متمرکز کرده و آن‌ها را در یک خط مستقیم در قلب یک ماژول بزرگ دایره‌ای قرار داده است.

شاید اوضاع زمانی برای هوآوی وخیم بشود که به سیستم عامل نگاهی بیندازیم. iOS 13 اپل همانند همیشه یکپارچه است – یا پس از رفع برخی اشکالات خواهد بود. Huawei که کاملاً فاقد سرویس و پشتیبانی برنامه‌های Google است، در یک آشفتگی بسیار بزرگ به سر می‌برد. شما حتی نمی‌توانید وارد Play Store شوید. و خب قطعا این امر فاجعه‌است.

قیمت

هوآوی میت 30 پرو با آیفون 11 پرو

قسمت آخر! مقایسه قیمت هوآوی میت 30 پرو با آیفون 11 پرو ؛ هواوی هنوز هیچ خبر قطعی در انگلستان برای Mate 30 Pro اعلام نکرده است. اما قیمت‌ها از 1099 یورو (970 پوند) شروع می‌شود. آیفون 11 پرو از 20 سپتامبر عرضه شده است و قیمت‌ها از 1.049 پوند شروع می‌شود.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.