سلامت مغز اهمیت زیادی دارد.از این رو کارشناسان هشدار می دهند :مصرف مواد غذایی موثر در سلامت مغز را فراموش نکنید.بله درست متوجه شده اید .شما با خوردن برخی مواد غذایی می توانید سلامت مغز خود را حفظ کنید.اما چرا سلامت مغز اهمیت زیادی دارد ؟سلامت مغز  از شکم مادر تا زمان مرگ ما بسیار مهم است.از مواد غذایی مصرف شده ،  خواب؛  حوادث روزانه، ورزش، حتی یک لبخند از ته دل، و بسیاری از نکات دیگر بر سلامت مغز تاثیر می گذارد.


همچنین بخوانید : شکل گیری سلیقه ی موسیقی و رابطه آن با مغز !


اما مواد غذایی موثر در سلامت مغز کدامند ؟

فولیک اسید

همان طور که اشاره کردیم سلامت مغز از شکم مادر تا زمان مرگ بسیار اهمیت دارد.از این رو به مادران باردار توصیه می کنیم که مصرف فولیک اسید در دوران بارداری را فراموش نکنند.و از مواد غذایی حاوی فولیک اسید مانند لوبیا، نخود فرنگی، اسفناج، برنج، لیمو و پرتقال مصرف کنید.

مواد غذایی موثر در سلامت مغز

ویتامین B

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B مانند موز ،حبوبات ،گوشت ،ماهی ،شیر ،ماست ،سبزیجات دارای برگ پهن اهمیت ویژه ای در سلامت مغز دارند.برای تقویت حافظه و هوش به شما توصیه می کنیم مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B را فراموش نکنید.علاوه بر آن ویتامین B باعث بازسازی سلول های مرده مغز می گردد.

مواد غذایی موثر در سلامت مغز

امگا 3

برای عملکرد صحیح مغز بهتر است از مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند ماهی مصرف کنید.برای جلوگیری از زوال و پیری عقل به شما توصیه می کنیم از مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند گردو،فندق ،بادام زمینی ،تخمه آفتاب گردان و تخم کتان مصرف کنید.


همچنین بخوانید : با ۳ روش سخت اما موثر برای حفظ سلامت مغز بعد از ۲۰ سالگی آشنا شوید


دوپامین

در حالی که انگور سبب ترشح دوپامین باعث افزایش توانایی حل مسئله می شود، توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های بالا، میوه هایی مانند زغال اخته و سبزیجات مانند گوجه فرنگی و هویج از طریق توسعه حافظه از مغز محافظت می کند.

مواد غذایی موثر در سلامت مغز

کافئین

مصرف قهوه به دلیل داشتن کافئین باعث از بین رفتن خستگی مغز می گردد.زیرا کافئین مانند یک محرک برای سلامت مغز عمل می کند.

همچنین بخوانید