حافظه و سلامت مغز دارای همیت زیادی برای سلامتی ما است .با افزایش سن و مشغله های ذهنی مغز روز به روز رو به زوال می رود اما برخی از مواد غذایی دارای مزایای فراوان برای هوش ،حافظه و حواس پرتی هستند.ما در این مقاله شما را با مواد غذایی که باعث تقویت حافظه می شوند آشنا می کنیم با ما همراه باشید :

1-پیاز قرمز

پیاز قرمز به دلیل داشتن مواد موجود در آن منبع بسیار خوبی برای تقویت حافظه است.بنابراین شما با مصرف روزانه آن می توانید به راحتی حافظه تان را تقویت کنید.

مواد غذایی که باعث تقویت حافظه می شوند

2-زغال اخته

 یکی از مواد غذایی که باعث تقویت حافظه می شوند زغال اخته است.زغال اخته به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بسیار بالا باعث می شود مغز به مدت طولانی تری سالم باقی بماند.علاوه بر تقویت حافظه باعث کاهش استرس نیز می گردد.زغال اخته  بر روی سلول های عصبی تاثیر می گذارد و همچنین باعث بهبود حافظه می شود و از فراموشی جلوگیری می کند.


در ادامه بخوانید :

بهترین روش برای مقابله با از دست دادن حافظه یا زوال شناختی

دانشمندان به تازگی یک روش ساده و سریع برای تقویت حافظه کشف کردند !

با ۶ روش و چگونگی تاثیرگذاری ورزش بر سلامت مغز آشنا شوید!

۱۰ دلیل فراموشی در جوانان !

آیا شما نیز به فراموشی دچار شده اید ؟ آن را جدی بگیرید !


3-بادام

بادام به دلیل داشتن ویتامین E از پیری مغز جلوگیری می کند و در واقع باعث کندتر شدن پیری مغز می گردد.علاوه بر آن بادام، ماده غذایی شگفت انگیز برای رشد مغز و سلامت است.علاوه بر بادام آجیل هایی مانند فندق ،گردو ،پسته جزو مواد غذایی هستند که برای سلامت مغز باید مصرف شوند.

مواد غذایی که باعث تقویت حافظه می شوند

4-تخم مرغ

یکی از بهترین منابع پروتئین تخم مرغ است که نقش اساسی در رشد دارد.علاوه بر آن دارای تاثیرات بسیار مفیدی برای سلامت مغز و تقویت حافظه است.زیرا ویتامین های موجود در آن برای حافظه بسیار مفید هستند.

5-لوبیا سبز

براساس تحقیقات انجام شده فولیک اسید موجود در لوبیا سبز تازه دارای تاثیرات بسیار مثبتی بر روی سلول های مغز است.همچنین تاثیرات آن بر روی مغز تا پیری نیز همچنان ادامه دارد.

مواد غذایی که باعث تقویت حافظه می شوند

6-انگور

انگور در ماه های تابستان بسیار پرطرفدار است.و با دارا بودن دوپامین باعث تقویت حافظه می گردد.از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم تا می توانید انگور مصرف کنید.

مواد غذایی که باعث تقویت حافظه می شوند