مواد غذایی مناسب باعث کاهش اشتها شما می شود

آیا قصد دارید رژیم غذایی را شروع کنید و لاغر شوید ولی اشتهایتان مانع از این کار می شود؟حتی بعد از مدت کوتاهی از وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید؟ دلیل آن به خاطر مواد غذایی است که در طول روز مصرف می کنید. رژیم غذایی نامناسب باعث می شود که قند خون تان در یک لحظه بالا رود واحساس گرسنگی کنید. با استفاده از مواد غذایی که باعث کاهش اشتها می شوند به وزن ایده آل خود برسید!


همچنین بخوانید : 7 اشتباه که می تواند به راحتی از کاهش وزن شما جلوگیری کند !


چگونه اشتهای خود را کاهش دهیم؟

قبل از هر چیز خوردن تنها 3 وعده غذایی در روز اشتباه محض است، زیرا این کار باعث می شود در وعده های غذایی دیگر بسیار گرسنه شوید و مقدار زیادی غذا مصرف کنید.سعی کنید بین وعده های غذایی خود، میان وعده مصرف کنید و بدین ترتیب اشتهایتان را کاهش دهید.اما این مواد غذایی معجزه آسا کدامند؟

سیب

فیبر و آب موجود در سیب می تواند حجم معده شما را تا حد زیادی پر کند.خوردن سیب در میان وعده های غذایی به شما کمک می کند که بتوانید اشتهایتان را سرکوب کنید.

جو پرک

مصرف جو پرک مخصوصا در وعده صبحانه بسیار مفید می باشد و باعث کاهش اشتهایتان در طول روز می گردد.

سالاد

سبزیجات حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند و همچنین کالری آن ها بسیار کم است و باعث می شود شما برای مدت زیادی احساس سیری کنید. همچنین سعی کنید در وعده های غذایی خود همراه با غذا سالاد میل کنید زیرا باعث می شود شما سریع تر احساس سیری کنید.

همچنین بخوانید : سالاد نیز باعث چاقی شما می شود !!!

 تخم مرغ

آیا می دانید با خوردن روزی دوعدد تخم مرغ چه اتفاقاتی در بدن می افتد؟حتما در وعده صبحانه تخم مرغ مصرف کنید .زیرا تخم مرغ اشتهای شما را تا حد زیادی کاهش می دهد و باعث احساس سیری در شما می شود.علاوه بر آن تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است.

دارچین

نوسانات موجود در قند خون شما ممکن است سبب احساس گرسنگی بیشتر در شما گردد.دارچین باعث تعادل قند خون شما می شود و میل به شیرینی جات را در شما کاهش می دهد.می توانید چوب دارچین را در آب مصرفی خود بیاندازید و در طول روز میل کنید.

شکلات تلخ

شما می توانید در مواقعی که میل به شیرینی جات دارید شکلات تلخ را جایگزین آن کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

آب

آب نقش بسزایی در کاهش اشتهای شما دارد و جزء جدایی ناپذیر رژیم های غذایی است.زیرا هم باعث پر شدن معده شما می شود و هم باعث سم زدایی  بدن می گردد.در طول روز تا می توانید آب مصرف کنید.

در ادامه بخوانید :