تغذیه زنان در سلامت روحی و فیزیکی آن ها تاثیر بسزایی دارد.زنان باید غذاهای سالم برای داشتن  زندگی سالم مصرف کنند.به خصوص زنان برای حفظ جوانی و شادابی خود تلاش زیادی می کنند.برای داشتن اندام ایده آل و سیستم ایمنی قوی باید غذاهای مقوی مصرف کنیم.ما در این مطلب موادغذایی شامل آنتی اکسیدان که زنان باید حتما مصرف کنند را برای شما جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :

بادام خام

بادام منبع بسیار خوبی از فیبر است.سندرم روده تحریک پذیر و مشکلات روده ای مانند اسهال را از بین می برد.علاوه بر آن جذب کلسیم را افزایش می دهد.به دلیل داشتن ویتامین E با مشکلات پیری پوست مبارزه می کند.

مواد غذایی که زنان باید حتما مصرف کنند

کلم

کلم نه تنها تاثیر مثبتی بر سرطان دارد، بلکه از سلامت قلب نیز محافظت می کند.بر اساس مطالعات انجام شده افرادی که در هر روز به اندازه نصف لیوان کلم مصرف می کنند کلسترول مضر آن ها کاهش می یابد.

مواد غذایی که زنان باید حتما مصرف کنند

ماهی ساردین

ماهی ساردین منبع خوبی از امگا 3 ،ویتامین D و کلسیم است. آنتی اکسیدان قوی و غنی از سلنیوم است که سیستم دفاعی بدن را فعال می کند.به خصوص برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان که می تواند در دوره پس از یائسگی دیده شود و میزان مصرف آنتی اکسیدان را افزایش دهد، باید ساردین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بلوبری

براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده که بلوبری ریسک ابتلا به  بیماری های قلبی ،دیابت و آرتریت را کاهش می دهد.شما می توانید این میوه را تازه، خشک یا یخ زده در طول سال نگه دارید.


در ادامه بخوانید :

تغذیه مناسب زنان در گروه های سنی مختلف باید چگونه باشد ؟

چگونه تغذیه سالم و ارزان داشته باشیم ؟


مواد غذایی که زنان باید حتما مصرف کنند

بروکلی

کلم بروکلی، گل کلم و سبزیجات  متعلق به خانواده پیگگیل دارای ترکیب سولفورفان، اثرات محافظتی علیه سرطان دارند.در مطالعاتی که در چین انجام شده مشخص شده است که کلم بروکلی نقش بسزایی در کاهش رسیک ابتلا به سرطان سینه دارد.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یک منبع خوب منیزیم و آهن است.غنی از کربوهیدرات و پروتئین گیاهی است.هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، به لطف فیبر محلول در ساختار آن، قند خون را تنظیم می کند و به کاهش وزن کمک می کند.علاوه بر آن در مقایسه با دیگر حبوبات دارای امگا 3 به حدود 3 برابر است.مصرف آن در دوران بارداری اکیدا توصیه می شود.

مواد غذایی که زنان باید حتما مصرف کنند

لبو

بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده است که مصرف یک لیوان آب لبو در روز باعث کاهش فشار خون می گردد.علاوه بر آن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و پتاسیم با بسیاری از بیماری ها مبارزه می کند.

زردچوبه

کورکومین یک رنگدانه رنگی است که رنگ  زردچوبه را به وجود می آورد.این برای درمان عفونت ها در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد و بهبود زخم  را تسریع می کند.مطالعات انجام شده مشخص کرده است که زردچوبه  مشکلات گوارشی، ورم مفاصل، و  اختلالاتی مانند آلزایمر را درمان می کند.همچنان ثابت شده است که اثرات ضد سرطانی دارد.مخصوصا زمانیکه با فلفل سیاه مصرف شود.