مواد مغذی برای سلامت پوست در پاییز ! با سرد شدن هوا پوست ما رطوبت خود را از دست می دهد و دچار خشکی می گردد.شما می توانید این خشکی پوست را با محصولات آرایشی تا حدودی درمان کنید اما مواد مغذی نیز وجود دارند که تاثیر بسیار زیادی در درمان خشکی پوست دارند.اما مواد مغذی برای سلامت پوست در پاییز کدامند ؟

آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن ویتامین E و چرب های موجود در آن باعث حفظ رطوبت در پوست می گردد.روغن های موجود در آووکادو با پوست شما سازگار است و توسط آن سریعا جذب می گردد و از پوست در مقابل عوامل مضر محافظت می کند.

مواد مغذی برای سلامت پوست در پاییز

پاپایا

پاپایا، یک میوه گرمسیری است ؛ این یک ماده مغذی است که حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها  و ویتامین ها مانند ویتامین C و E و بتا کاروتن است.این  میوه ازپوست شما در مقابل اثرات مضر نور خورشید محافظت می کند و از ایجاد آکنه با خواص ضد التهابی آن جلوگیری می کند.

در ادامه بخوانید :

غذاهای مفید برای پوست که به شما پوستی سالم و با طراوت می بخشند!


اسفناج

این سبزی با برگ ها سبز یکی از غنی ترین غذاها از نظر آنتی اکسیدان ها است.اسفناج شامل آهن، فولات، کلروفیل، منیزیم، ویتامین A، C و E و همچنین پروتئین های گیاهی است.این سبزی با مشکلات پوست شما مقابله می کند و ویتامین ها A،C،E موجود در آن باعث پاکسازی کامل پوست شما می گردد.
مواد مغذی برای سلامت پوست در پاییز

ماهی سالمون

ماهی های چرب مانند سالمون و ماهی قزل آلا دارای امگا 3 فراوان هستند.اسیدهای چرب امگا 3 باعث بهبود سلامت پوست و به ویژه تسریع در روند تجدید ساختار پوست می شود که از طریق واکنش های آلرژیک تحریک می شود.علاوه بر این ماهی ،باعث حفظ رطوبت پوست می گردد و از خشک شدن آن جلوگیری می کند و همچنین باعث از بین رفتن اثرات اشعه های مضر خورشید بر روی پوست می گردد و همچنین سلنیوم موجود در آن از پوست حفاظت می کند.

بلوبری

این میوه شگفت انگیز منبع بسیار غنی از ویتامین C است.بلوبری الاستیسیته پوست را افزایش می دهد و به تولید پروتئین کلاژن کمک می کند.به دلیل داشتن آنتوسیانین و  ellagitann موجود در آن دارای خواص قوی آنتی اکسیدان است و از پوست های حساس محافظت می کند.