موزه ی هنرهای دیجیتالی توکیو با جذابیتی واقعا باور نکردنی و ایده هایی نوآورانه در پایتخت کشور ژاپن در ساختمان موری به پا شده است. بازدیدکنندگان میتوانند آزادانه در میان نورپردازیهای هیجان انگیز که از آنها دعوت به هنرپیشه شدن می کنند در این موزه گردش کنند.موزه هنرهای دیجیتالی ساختمان موری، دارای تقریبا 50 آثار تعاملی در 10،000 متر مربع (108000 فوت مربع) است که به 5بخش تقسیم شده است.

در واقع هیچ مرزی وجود ندارد، یکی از این بخش ها که به “دنیای بدون مرز” شناخته می شود، جایی است که بازدیدکنندگان میتوانند از روی سنگهای پایه یک آبشار دیجیتال بالا بروند و با نمایش دادن دریا در اقیانوس سرگردان شوند.در اینجا، چراغ ها به ده ها هزار ماهی شبیه سازی شده اند، و افراد حس می کنند که واقعی هستند و از آنها اجتناب می کنند، درست مثل ماهی های واقعی در اقیانوس.


همچنین بخوانید: بهترین اپلیکیشن های عکاسی برای آیفون X


 گفته می شود جنگل دو و میدانی برای رشد هیپوکامپ مغز با استفاده از تاسیسات تعاملی ساخته شده است تا حافظه و آگاهی فضایی را در حین تحریک احساسات افزایش دهند.

شاید یکی از برجسته ترین نمایشگاه ها، جنگل های لامپ های رزونانس است که صدها فانوس LED چند رنگ از سقف آویزان می شوند. به عنوان یک فرد وارد و در کنار یک لامپ قرار می گیرد، در یک رنگ خاص شروع به درخشش می کند و پس از آن نور به دو لامپ دیگر که در نزدیک قرار دارد منتقل می شود. اگر این نور منتقل شده با نور منتقل شده توسط فرد دیگری برخورد کند، رنگ فانوس ها در هم ترکیب می شود.


همچنین بخوانید: پرتره های افراد با ریش و مویی آراسته به المان های زندگی اثر Olaf Hajek


کارهای هنری نوری دیگر شامل یک چای خانه است که چای سبز محلی را در فنجانی که از گلدان ساخته شده است سرو ی کنند، اسلاید ساخته شده شبیه به یک مزرعه ی میوه و  طرح آکواریوم، که در آن آثار بچه ها بر روی دیوار نصب شده است که یک تانک مجازی را شبیه سازی می کند.

این آثار هنری توسط TeamLab، یک گروه هنری دیجیتال چند ملیتی، به نمایش گذاشته شده و در موزه ی هنرهای دیجیتالی ساختمان موری در شهر اودیبا پالت توکیو به نمایش گذاشته شده است. برای کسانی که نمی توانند به این نمایشگاه سر بزنند، با تماشای گالری ما می توانند  یک نگاه بسیار جذاب به موزه داشته باشند.