جامعه موسیقی ایران عزادار شد !

ناصر چشم آذر از پیشگامان موسیقی ایران درگذشت ! وی صبح امروز به علت سکته قلبی در سن 67 سالگی درگذشت. او یکی از پیشگامان سازهای الکترونیک و سینتی سایزر در ایران بود که توانست صدای الکترونیک را با صداهای سازهای ایرانی تلفیق کند و آثار ارزنده ای از خود به جای گذارد.

ناصر چشم‌آذر در ۱۰ دی ماه ۱۳۲۹ در اردبیل متولد شد و اصول پایه موسیقی را از پدرش آموخت سپس در همان کودکی به نوازندگی با ساز آکاردئون پرداخت. 

در ۲۰ سالگی برای گذراندن دوره جاز به آمریکا مسافرت می‌کند. پس از بازگشت به ایران در محضر استادانی چون مرتضی حنانه، ملیک اصلانیان دوره‌های تکمیلی را سپری نمود. در سال ۱۳۵۷ مجددا به مدت ۵ سال جهت تکمیل دوره موسیقی جاز و موسیقی متن فیلم به آمریکا مسافرت می‌کند. 

«باران عشق» یکی از آثار معروف اوست.پس از بازگشت به ایران از سال ۱۳۶۳ و با ساخت موسیقی متن فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری فعالیت خود را در زمینه موسیقی فیلم آغاز نمود.

از معروف ترین آثار سینمایی او می توان به : قارچ سمی، هامون، شمعی در باد و … اشاره کرد همچنین وی حدود 10 آلبوم مستقل را در زمان حیاطش منتشر کرد. 

مجله وارونه درگذشت ناصر چشم آذر یکی از بزرگان موسیقی ایران را به خانواده این عزیز و جامعه هنری ایران تسلیت می گوید. روحش شاد، یادش گرامی.