دانستن اینکه چه کارهایی را باید در رابطه جنسی انجام دهید اهمیت زیادی دارد. اما از طرفی دانستن نبایدها در رابطه جنسی و یا کارهایی که هرگز نباید در رابطه جنسی انجام دهید هم به کیفیت رابطه ی تان کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه چند مورد از کارهایی که نباید انجام شوند را برایتان ذکر خواهیم کرد.

نبایدها در رابطه جنسی

نقش بازی نکنید!

اگر از رابطه جنسی تان لذت نمی برید، نقش بازی نکنید و وانمود نکنید که درحال لذت بردن هستید. اگر به ارگاسم نمی رسید می توانید این موضوع را با همسرتان در میان گذاشته و راهی برای این مشکل پیدا کنید. اگر این موضوع را پنهان کنید شما همیشه از رابطه جنسی تان ناراضی خواهید ماند. پس این موضوع را بدون اینکه خجالت بکشید مطرح کنید، و به دنبال راه حل باشید.


همچنین بخوانید: ۵ راهکار کارآمد و موثر برای درمان زود انزالی در مردان


از طرفی اگر حس می کنید که این همسرتان است که در حال نقش بازی کردن است و تظاهر به لذت بردن می کند، بهتر است در این باره با او صحبت کنید. می توانید درباره ی اینکه چه چیزی او را خوشحال می کند صحبت کنید.

از بیان فانتزی های جنسی تان خجالت نکشید!

فانتزی ها و میل های جنسی تان را با همسرتان مطرح کنید، می توانید به عنوان یک پیشنهاد آنها را مطرح کنید. از بیان تمایلات تان خجالت نکشید زیرا همسرتان قطعا برای لذت بردن شما از انجام دادن آنها خوشحال خواهد شد. در ادامه بخوانید: فانتزی های جنسی ما از کجا می آیند !؟ با ذهن خود بیشتر آشنا شوید

از طرفی باید به این موضوع توجه داشته باشید که امتحان کردن یک تجربه ی جدید باید برای فرد هیجان انگیز و جالب باشد. اگر فانتزی شما به گونه ای باشد که باعث اذیت یا آزار همسرتان می شود، توقعی برای قبول شدن آن از طرف همسرتان نداشته باشید.

شکایات و ناراحتی هایتان را در رابطه جنسی مطرح نکنید!

بسیاری از زوجین سعی می کنند ناراحتی هایشان را در رخت خواب بیان کنند، زیرا فکر می کنند که در آن زمان همسرشان بهتر به حرفشان گوش می کند و یا حرفشان را قبول خواهد کرد. اما اینکار یکی از نبایدها در رابطه جنسی است، زیرا شما باعث می شوید که بعد از مدتی همسرتان رابطه جنسی تان را با تجارب ناراحت کننده ای همراه بداند.


همچنین بخوانید: تحقیقات جدید نشان می دهد که رابطه ی جنسی به زندگی معنا می بخشد!


رابطه  جنسی شامل دوست داشتن، تعهد و لذت و آرامش است. با بیان شکایات، گله ها یا ناراحتی هایتان آن را به تجربه ای نامطلوب بدل نکنید. همچنین استرس های کاری و روزانه تان را به رخت خواب نیاورید، می توانید در یک زمان دیگر راجب این مسائل صحبت کنید. اگر حس می کنید انقدر ناراحت هستید که نمی توانید رابطه ای برقرار کنید، پس این کار را نکنید.

برای برقراری رابطه ی جنسی به همسرتان فشار نیاورید!

اگر شما میل به برقراری رابطه ی جنسی داشتید، اما همسرتان به هر دلیلی این میل را نداشت بهتر است دست نگه دارید. می توانید فعالیت های دیگری انجام دهید تا میل تان فروکش کند. ورزش کنید، دوش بگیرید و یا …

اگر این عدم تمایل همسرتان مدت زیادی ادامه یافت، بهتر است به دنبال ریشه یابی مشکل باشید. طولانی شدن این مدت بازهم دلیلی برای فشار آوردن شما به برقراری رابطه نیست. این عدم تمایل به رابطه ی جنسی می تواند نشانه ای بیماری جسمی و یا روانی باشد.


همچنین بخوانید: نکاتی که بعد از رابطه ی جنسی باید آنها را رعایت کنید !


انتقادگر نباشید!

 یکی از کارهایی که هرگز نباید در رابطه ی جنسی انجام دهید انتقاد است.سطح اعتماد به نفس افراد در عملکرد جنسی آنها تاثیر بسزایی دارد. و افراد در برابر انتقادهای شریک جنسی شان آسیب پذیر تر هستند. پس اگر انتقادی دارید به نحوه ی بیان آن و یا اصلا بیان کردن یا نکردن آن فکر کنید. 

از طرفی اگر همسرسابق و یا شریک جنسی سابقی داشته اید، این هشدار را در نظر داشته باشید که هرگز نباید همسر فعلی تان را با او مقایسه کنید. این کار صدمه ی جدی ای به رابطه ی تان خواهد زد.

در ادامه بخوانید: