دانستن نحوه ی ضدعفونی کردن قاب گوشی بسیار مهم است! حتما شنیده اید که می گویند قاب گوشی 10 برابر بیشتر از توالت جرم دارد! بنابراین هر چقدر هم که قاب گوشی تان تمیز به نظر می رسید، اصلا گول ظاهرش را نخورید، این روزا که شستن دست ها اهمیت ویژه ای دارند، ضدعفونی کردن گوشی یا قاب گوشی تان هم به مراتب بسیار مهم است. پس بهتر است هر زمان که از بیرون به خانه می آید یا با دست های شسته نشده تان گوشی تان را لمس می کنید، حتما آن را ضدعفونی کنید.

نحوه ی ضدعفونی کردن قاب گوشی

پلاستیک

پلاستیک در مقایسه با سایر جنس های قاب گوشی نسبتاً بادوام تر است، بنابراین می تواند از محلول های تمیز کننده سخت تر و مؤثرتر مانند وایتکس استفاده کنید. اگر کار کردن با وایتکس برایتان سخت است، به جای آن از مایع ظرفشویی استفاده کنید. ( همچنین می توانید دستورالعمل های مورد استفاده در مورد کائوچو و سیلیکون را دنبال کنید.)

وایتکس می تواند پوست و ریه هایتان را تحریک کند، بنابراین حتما از دستکشهای ظرفشویی استفاده کنید و پنجره ها را برای تهویه هوا مناسب باز کنید. آب و وایتکس را با هم مخلوط کنید به طوری 1/10 محلول به دست آمده وایتکس باشد. مواظب باشید که محلول به صورت تان پاشیده نشود. 

قاب تان را 5 تا 10 دقیقه در این محلول قرار دهید.  می توانید با یک اسفنج یا پارچه روی آن بکشید تا همه ی لکه ها پاک شوند می توانید از مسواک هم استفاده کنید.  قبل از اینکه دوباره آن را روی گوشی خود قرار دهید، خوب آب بکشید و بگذارید خوب خشک شود.



کائوچو و سیلیکون

کائوچو و سیلیکون کمی ظریف تر از پلاستیک هستند، بنابراین شما مجبور به استفاده از یک محلول تمیز کننده ملایم تر هستید. در صورتی که قاب تان خیلی کثیف است می توانید در دو مرحله آن را ضدعفونی و تمیز کنید. یعنی اول با محلول آب و مایع ظرفشویی و سپس با جوش شیرین.

مقدار متوسطی از مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پارچه یا اسفنج را در آن محلول خیس کرده و به قاب گوشی تان بکشید. اگر هنوز احساس می کنید تمیز نشده است کمی جوش شیرین به محلول تان اضافه کنید. در صورتی که قاب تان خیلی کثیف است محلولی خمیر مانند از جوش شیرین و آب تهیه کنید و با مسواک به قاب تان بکشید و بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس خوب بشورید. 

توجه: قاب تان را در ماشین ظرفشویی یا آب داغ قرار ندهید. 

چوب

می دانیم که آب چوب را خراب می کند، پس چگونه قاب چوبی مان را تمیز کنیم؟ شما باید محلولی از سرکه تهیه کنید و نباید قاب تان را درون محلول قرار دهید. 

یک بطری اسپری آب را با محلول آب و سرکه پر کنید. اگر حس می کنید قاب تان خیلی کثیف است، چند قطره مایع ظرفشویی هم به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.  این محلول را روی قاب تان اسپری کنید و سپس با دستمالی مرطوب روی آن بکشید. 

چرم

 نحوه ی ضدعفونی کردن قاب گوشی

کار با چرم کمی سخت است، زیرا به هر چیزی حساس است و ممکن است بافت آن اسیب دیده یا تغییر رنگ دهد. بهتر است از یک پاک کننده ی چرم استفاده کنید و یا دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

آب گرم و صابون دست را در یک کاسه مخلوط کنید. محلول را مستقیما روی قاب گوشی نریزید، پارچه ای را در محلول خیس کرده، آب آن را بگیرید تا فقط مرطوب باشد، سپس پارچه را به قاب گوشی تان بکشید. سپس با یک پارچه خشک یا حوله کاغذی آن را خشک کنید. 

در ادامه بخوانید: