گاهی اوقات افراد نشانه های طلاق را نادیده می گیرند و نشانه های ازدواجی که به طلاق ختم خواهد شد سوپرایز کننده هستند و اگر شما هم این نشانه ها را در ازدواج خود مشاهده می کنید بهتر است هرچه سریع تر برای نجات رابطه تان به دنبال کمک حرفه ای (زوج درمانگر) باشید.

نشانه های طلاق

1. باهم حرف می زنید ولی ارتباط برقرار نمی کنید!

طلاق و ازدواج ناموفق

اگر در صحبت با همسرتان هرگز به موضوعات عمیق وارد نمی شوید و همیشه در مورد آب و هوا و مسائل پیش پا افتاده باهم صحبت می کنید، باید نگران رابطه تان باشید. صحبت کردن سطحی بین زوج ها یکی از نشانه های طلاق است. اگر همه ی مسائل رومزه و احساسات تان از همسرتان مخفی کنید،  باعث ایجاد فاصله و قطع رابطه در ازدواج خواهید شد.



این باعث می شود احساس محبت و علاقه کمتری نسبت به شریک زندگی خود داشته باشید. همچنین اگر یکی از زوجین همیشه در حال حرف زدن و دیگری همیشه در حال گوش دادن باشد نیز باید نگران ختم شدن رابطه به طلاق بود. به یاد داشته باشید که رابطه ی خوب فقط صحبت کردن یا گوش دادن یک طرفه نیست.

2. در مورد بچه دار شدن توافق نظر ندارید!

نشانه های طلاق

شما احتمالا قبل از اینکه ازدواج کنید درباره ی بچه دار شدن صحبت کرده اید، اما احساسات ما در این باره می توانند تغییر کنند. ممکن است احساس کنید که بچه مانعی بر سر راه حرفه و شغل شما خواهد بود و یا از تلاش برای درمان مشکلات ناباروری خسته و از آن دست بکشید.

بهتر است خود را جای همسرتان قرار دهید و از دیدگاه او به شرایط نگاه کنید. چرا او بچه نمی خواهد؟ دلیلش برای این تصمیم چیست؟ از ترفندهای متقاعد سازی دست بردارید و به طور سازنده درباره ی این مسئله صحبت کنید. پدر و مادر بودن حتی وقتی هر دو والد برای بچه دار شدن مشتاق هستند به اندازه ی کافی سخت است، این اصلا انصاف نیست که کسی را که بچه نمی خواهد را مجبور به اینکار کنیم.

3. زمانی که با هم می گذرانید به تدریج کم و کمتر می شود!

ازدواج نا موفق

اصلا نیازی نیست که 24 ساعت شبانه روز را با همسرتان بگذرانید تا ازدواج تان را از طلاق محافظت کنید. فقط کافیست دوست داشته باشید اوقات فراغت تان را با او بگذرانید و از بودن در کنار همسر خود بیشتر از هر کس دیگری لذت ببرید (بیشتر اوقات). اینکه بدون همسرتان از معاشرت با دیگران  لذت ببرید، از دیدن یک فیلم یا خواندن یک کتاب یا غرق شدن در اینترنت به تنهایی لذت ببرید کاملا عادی است.



اما اگر این نوع فعالیت ها را به عنوان ابزاری برای فاصله گرفتن از همسرتان و فرار کردن از مشکلات زناشویی به کار می برید، این می تواند یکی از نشانه های ازدواجی که به طلاق ختم خواهد شد باشد. اختصاص دادن وقت منظم برای کنار هم بودن و انجام کارهایی که سرگرم کننده هستند برای یک ازدواج پایدار و موفق بسیار مهم است.

4. تلاشی برای بهبود رابطه تان نمی کنید!

نشانه های طلاق

هر دو نفر باید برای موفق بودن رابطه تلاش کنند و یک نفر به تنهایی نمی تواند رابطه را در مسیر خوب حرکت دهد. اگر انگیزه ای برای بهبود رابطه تان ندارید و تلاشی برای آن نمی کنید، به دنبال مشکلاتی که این انگیزه را از شما گرفته اند باشید. غالباً عدم انگیزه نشانه از بین رفتن چیزی است. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید آن را پس بگیرید، بلکه باید خود را وقف این موضوع کنید که چرا احساس ناامیدی و بی علاقه ای می کنید.

5. برای هم احترام قائل نیستید!

ازدواج نا موفق و طلاق

ابتدا از یک شکایت بی منظور شروع می شود: “چرا ظرفها را نشستی؟” بعد به یک انتقاد کلی تر تبدیل می شود: “تو هیچوقت در کارهای خانه کمک نمی کنی!” سپس به یک قضاوت شخصیتی بدل می شود: “توخیلی شلخته، تنبل و خودخواه هستی!” این اتفاق یک شبه رخ نمی دهد، اما به تدریج پایه و اساس ازدواج شما را خراب می کند. اگر شما مدام یکدیگر را پایین می کشید و از هم انتقاد می کنید، این می تواند یکی از نشانه های طلاق و جدایی باشد.



اگر شما برای کسی احترام قائل نباشید پس به سختی از او خوشتان خواهد آمد، چه برسد به اینکه عاشقش باشید. در مورد حرف یا رفتاری که باعث شده احترامتان را به هم از دست بدهید فکر کنید. هر دو نفر باید برای ترمیم این احترام از دست رفته تلاش کنند. اگر این امکان وجود نداشته باشد یا خسارت زیادی وارد شده باشد، ازدواج دوام نخواهد یافت.

6. همسرتان یک خیانت کار سریالی است!

طلاق و جدایی

بعضی از زوج ها می توانند از کنار خیانت بگذرند و حتی بعد از آن رابطه شان را قوی تر و متحد تر کنند. به عبارتی زوجها می توانند رابطه شان را از چنین مشکلاتی نجات دهند. اما همسری که چندین بار خیانت کرده است کار را برای حل مشکلات سخت می کند. تنها راه گذر از خیانت -چه احساسی چه جسمی- این است که اعتماد از دست رفته با هرگز تکرار نکردن خیانت دوباره به دست آید. بعضی افراد نمی توانند به رابطه وفا دار باشند و اصلا گزینه ی خوبی برای ازدواج و روابط متعهدانه نیستند.

7. دیگر با هم صمیمی نیستید!

طلاق

ما انتظار نداریم که مثل روزهای ماه عسل تان همواره در آغوش هم و در حال عشق بازی باشید. اما نبود صمیمیت بین زوج ها نشانه طلاق و جدایی در ازدواج است. در یک ازدواج این امری غیر معمول نیست که دوره هایی را پشت سر بگذارید که احساس عدم تمایل به همسر خود داشته باشید. حتی با بالا رفتن سن، مریضی و یا داشتن کودک شاید دوست نداشته باشید یا نتوانید مانند گذشته رفتارهای جنسی داشته باشید.



اگر دیگر مثل قبل با هم صمیمی نیستید و این وضعیت ثابت است، باید از خود بپرسید که دلیلش چیست. این مشکل زمانی که یکی از شما خواهان رابطه ی جنسی است ولی دیگری تمایلی به آن ندارد، بزرگتر خواهد شد. با قطع روابط صمیمانه زوج ها تبدیل به هم خانه و پارتنر های بیزینسی می شوند و این یکی از نشانه های طلاق خواهد بود.

8. درباره ی یک موضوع بارها و بارها بحث می کنید!

ازدواج ناموفق

اینکه افراد در طول مدت ازدواج خود درباره ی یک مسئله ی واحد بارها و بارها بحث کنند امری طبیعی است. اما اگر اجازه دهید که این بحث خیلی جدی و باعث دعوا و درگیری شود و یا اصلا باعث شود که ساکت شوید و دیگر از بحث درباره ی آن موضوع اجتناب کنید و … این می تواند باعث نزدیک شدن ازدواج تان به طلاق شود.

شما نیاز به سازش با یکدیگر دارید، باید از خیر بعضی چیزها بگذرید و در بعضی مواقع چیزی که می خواهید را دریافت کنید تا بتوانید به این مشاجره ها پایان دهید. اکثر زوج ها در چرخه ای از مشاجره های دراماتیک گذشته گیر کرده اند، به دلیل اینکه علاقه شان به یکدیگر و سلامت رابطه شان را از دست داده اند.

لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: