نقد و بررسی انیمه Future Diary! مسابقه مرگ و زندگی

با عرض سلام و درود خدمت شما همراه کنندگان همیشگی مجله وارونه. مخصوصا شما دنبال کنندگان بخش پرهوادار انیمه. امروز در مجموعه مقالات نقدر و بررسی انیمه قصد نقد و بررسی انیمه Future Diary را داریم. این انیمه یکی از پر آوازه ترین های صنعت انیمه می باشد. اما نکته قابل توجه این است که آیا این انیمه لایق این همه تعریف و تمجید می باشد یا نه.


با نقد و بررسی انیمه Future Diary همراه ما باشید.

این انیمه در 26 قسمت و در یک فصل تولید شده است. لازم به ذکر است که این انیمه یک OVA هم که داستان را تکمیل می کند، دارد. کارگردان این انیمه Naoto Hosoda بوده است. و نویسندگی این اثر برعهده Katsuhiko Takayama بوده است. این انیمه کاری از استودیو Asread نیز می باشد.

اطلاعات کلی انیمه خاطرات آینده Mirai Nikki

  • نام ژاپنی: Mirai Nikki
  • نام انگلیسی: Future Diary
  • نام فارسی: خاطرات آینده
  • کارگردان: Naoto Hosoda
  • نویسنده: Katsuhiko Takayama
  • استودیو: Asread
  • موسیقی: Tatsuya Kato
  • ژانرها: اکشن، معمایی، روانشناختی و شونن
  • نوع: سریالی
  • تعداد قسمت: 26 + OVA
  • رده سنی: جوانان
  • زمان شروع پخش: 10 اکتبر 2011

انیمه Future Diary داستان مرگ و زندگی:

داستان انیمه Future Diary درباره پسری است که ناخواسته وارد یک بازی مرگ و زندگی می شود. نام این پسر Yuki می باشد. یوکی که مثل خیلی دیگر از شخصیت های انیمه ها فردی گوشه گیر و تنها است. متوجه می شود که با استفاده از تلفن خود می تواند آینده را فهمیده و آن را تغییر دهد. تا این جا همه چیز انیمه حس و حال خوبی دارد و زمینه داستان خیلی خوب چیده می شود. اما بعد از این مشکلات داستان شروع می شوند.

منظور من را اشتباه برداشت نکنید، این انیمه گاهی اوقات بسیار سرگرم کننده میشود. اما با همین حال هم انیمه ایی در سطح متوسط است. مشکل این انیمه بیشتر از هرچیزی داستانگویی آن است. در کل تم و زمینه داستان اصلا کلیشه ای نیست و خیلی هم جذاب است. اینکه سیزده نفر برای رسیدن به هدفی یکدیگر را بکشند موضوع جالبی است. اما طرز تعریف کردن این داستان زیبا است که مشکل دارد.

نقد و بررسی انیمه Future Diary


همچنین در ادامه خواندن نقد و بررسی انیمه Future Diary شما را به خواندن این مطالب هم دعوت می کنم:


اول از همه با شخصیت پردازی دو شخصیت اصلی انیمه شروع می کنیم. بگذارید با شما روراست باشم، یوکی یکی از بدترین شخصیت های انیمه ای است که بنده تا به امروز دیده ام. شخصیت پردازی او مدام بدون دلیل عوض می شود و بیننده تصویر واحدی از او در ذهن خود نمی بیند. اینکه یک شخصیت در طول داستانی متحول شود می تواند سکوی نجات آن داستان باشد. اما در اینجا ما همیشه در حال مشاهده هستیم که شخصیت او با اپیزود قبل فرق  دارد. در کل می توان او را فرد بی عرضه ای دانست که همه از او می ترسند. دقیقا در طول انیمه گفته نشد که چرا یوکی یا همان اولی اینقدر مهم است و رقیبان او اینقدر از او می ترسند. یوکی در تمام داستان در حال فرار کردن است. حتی از کسی که رایگان بقیه شرکت کنندگان را برای او سلاخی می کند.

طرف دیگر داستان Yuno یا همان دومی قرار دارد. این شخصیت عیب هایی دارد اما باز هم از بقیه شخصیت ها از لحاظاتی کامل تر است. سرگذشت او که در اواخر انیمه بازگو می شود باعث شده تا به خودتان بگویید که الکی وقت خود را صرف دیدن این انیمه هدر نداده اید. عشق او نسبت به یوکی هم در کل بسیار عجیب است و به جای اینکه شما را عاشق کارکترها کند شما را از آن ها دورتر می کند.

نقد و بررسی انیمه Future Diary

راستی یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه، یوتوب و نماشای ما رو فالوو کنید.

شاید جالب ترین و به طرز فجیعی مسخره ترین اتفاق انیمه این باشد که یونو برای محافظت از یوکی تقریبا تمام یازده نفر باقی مانده را می کشد. این انیمه می توانست داستانی از چشم هر سیزده نفر باشد و به جای تمرکز بر روی یوکی روی بقیه کارکترها و مقابله آن ها با هم نیز تمرکز کند. در تمام انیمه شما صحنه درگیری بین دوتا از شرکت کنندگان را نمیبیند. مگر اینکه یوکی و یونو یک طرف ماجرا باشند و این ضعف داستانگویی را بازگو می کند. در کل داستان به جای بال و پر دادن به شخصیت هایش آن ها را فدای دو شخصیت اصلی می کند که از ریشه مشکل دارند.

نکته ای که شاید به عنوان نقطه قوت داستان در خاطرات اینده دیده شود خشونت و نترس بودن در نشان دادن آن است. البته اینکه دختر تقریبا دیوانه ای بدون هیج مهارتی با یک کاتانا تمام افراد درون ساختمانی را بکشد بیشتر خنده دار است تا لذت بخش. دیگر نقطه قوت داستان در تشدید احساسات مخاطب است. برای مثال سرگذشت یونو من را جذب خود کرد. البته این را بگویم که 26 قسمت این انیمه فقط می خواستند تا به این سرگذشت برسند و بقیه این انیمه را فدای فقط یک موضوع می کنند.

پایان بندی انیمه هم ناقص است. به طوری که بیننده در پایان با خود خواهد گفت که پایان بیست و شش قسمت همین بود و قرار نیست که اتفاق دیگری بیافتد! البته این موضوع تا حدی در OVA که بعدا برای این انیمه منتشر شد کمرنگ شده است.

نقد و بررسی انیمه Future Diary


این انیمه در بسیاری از زمینه ها ضعیف تر از حد انتظار عمل می کند

موسیقی این انیمه هم کاری از Tatsuya Kato است. موسیقی این انیمه در بهترین حالت کاری متوسط است. به نظر بنده موسیق متنی خوب است که در ذهن بیننده حک شود و هر جا که بیننده آن را شنید توان تشخیص آن را داشته باشد. اما این مورد درباره این انیمه صدق نمی کند. البته بعضی از ترک های این انیمه وضعیت متفاوتی دارند. در کل انیمه دارای چهار اوپنینگ و اندینگ است که کار بر روی آن ها به خوبی انجام شده است.

طراحی انیمه نسبت به سال تولید در جایگاه خوبی قرار دارد و طراحی کارکترها باعث می شود تا شما جذب دیدن انیمه شوید. اما چه فایده که این شخصیت های متفاوت و رنگارنگ یکی یکی حتی قبل از کامل شناخته شدن توسط یونو به قتل می رسند.

در کل می توان گفت که این انیمه در بهترین وضعیت لایق یک بار دیدن است و پکیج خوبی از خشونت و اکشن است. البته که اگر از حفره های داستانی خوشتان نمی آید و داستانگویی را بر اکشن و خشونت ترجیح می دهید انیمه خاطرات آینده برای شما مناسب نمی باشد. نظر شما درباره انیمه Future Diary چیست؟ ما از شما دوستان دعوت به عمل می آوریم تا نظرات خود را درباره این انیمه با مجله اینترنتی وارونه به اشتراک بگذارید.