فیلم anna جدیدترین اثر لوک بسون خالق فیلم فوق العاده ی لئون. با ما در نقد و بررسی فیلم آنا “anna” همراه باشید.

نقد و بررسی فیلم anna

فیلم anna فیلمیه که به نظرم با پرداخت بیشتری به فیلم نامه و نویسندگی پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یکی از آثار خوب سال ۲۰۱۹ رو داشت.



فیلمی که در رابطه با دختریه که گرفتار زندگی با آدم های اشتباه و مسیر اشتباهی شده و به دنبال راه نجاتی برای خودش می گرده.
دختری که به این نتیجه میرسه هیچ کاری اون رو از قید و بندهایی که بهش گرفتاره رها نمی کنه و به همین دلیل تصمیم می گیره وارد سیستم اطلاعاتی روسیه یعنی KGB بشه.

فیلم بعد از به تصویر کشیدن چند قتل کار خودش رو شروع می کنه، و بعد از اون دختری رو بهمون نشون می ده که در اوج زیبایی در یک بازار دست فروشی عروسک های چند لایه رو میفروشه.



عروسک هایی که وقتی سر یکی از اون ها رو بر میداری، به عروسک کوچک تری میرسی که اون هم عروسک دیگه ای رو در دلش پنهان کرده.

و در واقع استفاده  از این عروسک ها اتفاقی نبوده. بلکه هوشمندی نویسنده بوده چون خواسته نمادی از دختر قصه ی خودش رو در ابزار و وسایل به کار برده شده در داستان هم  بهمون نشون بده.

فیلم anna

در ادامه ی نقد و بررسی فیلم آنا anna

دختری که لایه به لایه ی وجودش پر از زخمه. و بعد از کار کردن در KGB برای رها زندگی کردن و بهتر شدن به این نتیجه میرسه که راهی برای فرار نداره و باز هم تسلیم و پابند به شرایط سخت زندگیشه.

آنا میخواد خودش رو از این شرایط بیرون بیاره ولی KGB برای ادامه ی همکاری بهش فشار میاره. به نظرم یکی از نقطه قوت های مهم این فیلم اینه که تا لحظه های آخر این فیلم نمی تونید چیزی رو حدس بزنید و این غیر قابل پیش بینی بودن به هیجان فیلم اضافه می کنه.



موضوع دیگه در رابطه با صحنه های اکشنیه که به نظرم قوق العاده فیلم برداری شدن و این بدیهیه که در فیلم های اکشن کمی هم اغراق ببینی. هر چند که در فیلم آنا از کمی اغراق فراتر میریم و یه دختر با اسلحه ی خالی وارد جایی میشه که یه تنه در عرض پنج دقیقه کلی جنازه ی مرد رو زمین باقی میذاره. ولی خوب این هم از ویژگی های مهم فیلم برای  افراد علاقه مند به این ژانره.

تیم بازیگری فوق العاده ی فیلم anna باعث میشه که اگر علاقه ای به دیدن این جور فیلم ها نداشته باشید باز هم سراغش برید و کنجکاو باشید بازیگران محبوب خودتون رو کنار هم ببینید.

نقد و بررسی فیلم

در ادامه ی نقد و بررسی فیلم آنا anna

ساشا لوس بازیگر و مدل مشهور لوسی که به نظرم بد عمل نکرد و حداقل از عهده ی چیزی که ازش خواسته شده بود بر اومد. هر چند که انتقادهای بسیار زیادی گریبان گیر لوک بسون شد که از زیبایی های بازیگرش بیشتر استفاده کرد تا توانایی هاش.

هلن میلر رو که در فیلم crown به یاد میاریم و در این فیلم هم بازی مورد قبولی رو از خودش ارائه داد.

کیلیان مورفی مرد محبوب این روزهای سریال پیکی بلایندرز و در نهایت لوک ایوانز بازیگر فیلم سریع و خشمگین تیمی رو تشکیل می دن که به هیچ عنوان دلتون نمی خواد از دستش بدید.



و به نظرم شاید یکی از ویژگی های مهم این فیلم که تونست ضعف های دیگه ی داستان رو تا حد زیادی پوشش بده همین تیم حرفه ای و صد البته جذاب بازیگری بود.

فیلم anna فیلمیه که اون قدر ها قوی عمل نکرد و و جزو اون دسته از آثاری قرار گرفت که در حد و اندازه های لوک بسون نبود و همین موضوع باعث شده لوک بسون سیر نزولی کارنامه ی کاری خودش رو ادامه بده.

نقد فیلم anna

همه ی منتقدانی که نداشتن صحنه های حرفه ای و زیاد اکشن رو در فیلم لئون تحسین کردند حالا اعتراض و نقد های زیادی رو حواله ی صحنه های اکشن نه چندان حرفه ای این کارگردان کردند و این منو به این فکر می ندازه لئون مجموعه ی کاملی بود که حتی نقاط ضعف هم در اون نه تنها دیده نمیشدند بلکه به عنوان نقطه قوت و خاص بودن کار کارگردان به حساب میومدن.



کما این که همون تکنیک در فیلم هایی مثل آنا بزرگ ترین نقطه ضعف حساب میشه.

در هر صورت فیلم آنا با این که امتیاز قابل قبولی نداره و توجه زیادی رو به خودش جلب نکرده، ولی برای کسانی که علاقه به ژانر اکشن و هیجانی و معمایی دارند تجربه ی خوبی به حساب میاد پس از دستش ندید.