فیلم جوان سرخ به کارگردانی trevor nunn یکی از فیلم های اقتباسی از رمان است. با ما در نقد و بررسی فیلم جوآن سرخ همراه باشید.

نقد و بررسی فیلم جوآن سرخ

فیلم جوان سرخ “Red Joan” بر اساس رمانی برگرفته از داستانی واقعی ساخته شده است. ملته نوروود یک خدمتکار بریتانیایی است که ۴۰ سال به طور مخفیانه برای KGB کار کرده است. اما مدت ها بعد از بازنشستگی خیانت او علنی می شود. او هرگز به خاطر هیج چیز تحت تعقیب قرار نگرفته بود.



اما این رمان و فیلم بر زندگی زنی به نام جوآن استندلی تمرکز دارد که در بریتانیا متولد شد، اما طرفدار شوروی و حذب کمونیست بود. و این علاقه هم توسط یک دوستی و بعد از آن بر اساس عشق و علاقه ی جوآن به یک پسر که به صورت افراطی فعالیت های انقلابی داشت شکل گرفت.

همون داستان همیشگی برای عشق همه کار کردن.

از این جا به بعد نقد و بررسی فیلم جوآن سرخ حاوی اسپویله

او در اواسط دهه ی ۱۹۳۰ میلادی توسط دولت بریتانیا به عنوان یک کارمند دولت استخدام می شه و از طرف دیگه به عنوان یک جاسوس توسط اداره اطلاعات و جماهیر شوروی یعنی KGB به کار گرفته می شه. اما ماجرا اینه که این کار رو فقط و فقط به خاطر احساس مسئولیت انسانی و احساساتش انجام میده و در نهایت نزدیک به نیم قرن شناخته نشده باقی میمونه.

زمانی که خبری رو راجع به بمب هسته ای و آسیبی که به میلیون ها آدم وارد شد میشنوه تصمیم میگیره اطلاعات ساخت بمب رو که بهش دست پیدا کرده بودن به شوروی برسونه. اون به خیال خودش فکر می کنه وقتی دو کشور سلاح یکسان داشته باشن جنگی اتفاق نمی اوفته و اگرم بیوفته انسان های بی گناه با این بمب ها از بین نمیرن.

نقد و بررسی فیلم جوآن سرخ



در واقع جوآن احساسات خودش رو وارد بازی های سیاسی کرد. هم در مورد عشقش، که چون پسری بود که افکار انقلابی داشت مجبور شد شبیه اون زندگی کنه و جایی که خواست جون آدم ها رو نجات بده برچسب خیانتکار به پیشونیش خورد.

این فیلم با بازی بی نظیر جودی دنج، سوفی کوکسون و تام هیوز شما رو با خودش همراه می کنه.

در سال ۲۰۱۸ فیلم های خوبی در رابطه با سرویس اطلاعاتی روسیه ساخته شده که تماشاگران بسیار زیادی هم داشته است. معمولا در این فیلم ها پایان داستان آمریکایی ها را خوب نشان می دهند که نشان دهنده ی سیاست های جدید آمریکاست.