فیلم قصر شیرین فیلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میر کریمی است.با ما در نقد و بررسی فیلم قصر شیرین همراه باشید.

نقد و بررسی فیلم قصر شیرین

فیلم قصر شیرین برای اولین بار در سی و هشتمین دوره ی جشنواره ی فیلم فجر اکران شد و با نامزدی در هشت رشته، برنده دو سیمرغ بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن شد.
اما درخشش اصلی فیلم در بیست و دومین جشنواره ی فیلم شانگهای رقم خورد، که فیلم با حضور در بخش مسابقه ی اصلی برنده ی سه جام طلایی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد این فستیوال شد.
این فیلم علاوه بر تحسین مخاطبان در جشنواره فجر به عنوان فیلم محبوب منتقدان در مجله فیلم انتخاب شده است.



داستان فیلم قصر شیرین قصه ی مردی به نام جلاله که در تصادف رانندگی فردی رو به قتل رسونده و اما در دادگاه به قتل غیر عمد محکوم میشه و بعد از گذروندن دوران زندانش، همسر و فرزندانش رو ترک می کنه و بعد از دوسال برمی گرده چون همسرش دچار مرگ مغزی شده.

قصر شیرین داستان از عرش به فرش افتادنه، قصه ی مردی که یه روزی اوضاع خوبی داشت و حالا تموم زندگیش سر یه تصادف به باد رفته. مردی که از سر صحنه ی تصادف فرار می کنه و زنش اونو به پلیس تحویل میده و حالا مرد به ظاهر از زنش بیزاره و زندگی جدیدی رو شروع کرده ولی در باطن هنوز هم دوسش داره.

نقد و بررسی فیلم قصر شیرین
بازی های این فیلم میخکوبتون می کنه و نه فقط حامد بهداد بلکه نیوشا علیپور و پویا ندین بازیگرانی که نقش بچه های جلال رو بازی کردند بی نهایت درخشیدندن.



این قسمت از نقد و بررسی فیلم قصر شیرین حاوی اسپویله

قصر شیرین قصه ی دروغین یه مادره برای این که برای بچه هاش تصویر قشنگی از پدر بسازه.
ولی در نهایت بچه ها میفهمن که اون قصر هرگز وجود نداشته. قصه ی قصر شیرین از یه نقطه شروع نمیشه که به یه نقطه ختم شه، زمان در قصر شیرین دایره وار میچرخه، مادری که همسرش رو لو داد و حالا که مادر نیست، پسر کارهای پدرش رو لو میده.

مردی که در ابتدا با یه یکی تصادف میکنه و کمکش نمیکنه و اون آدم میمیره ولی در انتهای فیلم وقتی با یه روباه تصادف می کنه تصمیم می گیره نجاتش بده و این دنیای ما آدم هاست.
قصر شیرین سیر تحول یه آدم رو بهمون نشون میده. درد رو نشون میده وقتی بچه ها گیر میوفتن تو دنیای بی رحم آدم بزرگ ها و این موضوع رو به بهترین شکل ممکن به انجام میرسونه.
به نظرم دیدن فیلم قصر شیرین رو به هیچ وجه از دست ندید و بهش فکر کنید.