نجات سرباز رایان یکی از فیلم های خاطره انگیز سینماس.با ما در نقد و بررسی نجات سرباز رایان همراه باشید.

نجات سرباز رایان یکی از فیلم های جنگی، حماسی به کارگردانی استیون اسپیلبرگه که یکی از بهترین و شناخته شده ترین کارگردان های سینماست.داستان این فیلم در طول نبرد نرماندی، در جنگ جهانی دوم اتفاق می افته.

۲۷ دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ را نشان می‌ده، بسیار مشهوره.

فیلمی که داستانش اونقدر قویه که حتی اگه طرفدار این سبک از فیلم ها نباشید دیدنش براتون لذت بخشه.

داستان فیلم راجع به جنگیه که توش سه برادر کشته میشن و مقامات این موضوع رو زمانی متوجه میشن که دارن نامه های تسلیت رو تنظیم می کنن.



متوجه میشن که از یه خونواده سه پسر در جنگ کشته شدن و سه نامه ی تسلیت به یه مادر نوشته شده. یه تیم قراره برای نجات چهارمین و آخرین فرزند این مادر فرستاده بشن تا تو بحبوحه ی جنگ پسر رو نجات بدن.
فیلم اونقدر عمیقه و تو اوج جنگ و خون ریزی اونقدر احساساتتون رو درگیر می کنه که لحظه ای نمیتونید ازش چشم بر دارید.
بازی بی نظیر تام هنکس به عنوان رهبر گروهی که عملیات نجات رو بر عهده داره بی نظیره. همچنین تلاشهاشون وقتی با شکست مواجه میشه و مسر بودنشون برای پیدا کردن سرباز رایان فوق العادس.



در نهایت زمانی که رایان رو وسط یه عملیات تقریبا شکست خورده پیدا می کنن، جایی که عملیات گروه تموم شده و میتونن برگردن، می مونن و عملیات نیمه تموم رایان رو ادامه می دن.

نقد و بررسی فیلم نجات سرباز رایان


نجات سرباز رایان قصه ی ادمایی که تا اخرین نفس برای کشورشون مبارزه می کنن


بهترین قسمت فیلم که به شخصه برای من پر از عمق و احساس بود جاییه که تام هنکس میگه امیدوارم رایان ارزشش رو داشته باشه. مثلا یه چیزی و اختراع کنه، بیماری رو درمان کنه یه کاری کنه که ارزش این همه تلاشمونو داشته باشه.


این قسمت نقد و بررسی نجات سرباز رایان حاوی اسپویله!


زمانی که رایان رو پیدا می کنن می فهمن آدمیه که داره نهایت تلاشش رو واسه کشورش می کنه و تو شکست عملیات هم داره به جنگیدن ادامه می ده. و زمانی که  بهش می گن برادرات کشته شدن و نمی خوایم خبر کشته شدن تو رو هم به مادرت بدیم می گه به مادرم بگین من کنار تنها برادرای باقی موندم،  موندم و واسه نجاتشون تلاش کردم.

تو همین صحنه فقط و فقط به این فکر می کنید رایان ارزش این همه تلاش رو داشت.

نقد وبررسی فیلم نجات سرباز رایان


نجات سرباز رایان در ۱۱ رشته نامزد جایزه ی اسکار شد


این فیلم پر فروش ترین فیلم سال ۱۹۹۸ بوده و برنده ی بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین صدا گذاری، بهترین تدوین، بهترین صدا برداری در اکادمی اسکار شد. هم چنین نامزد بهترین بازیگر نقش اصلی مرد (تام هنکس)، بهترین طراحی صحنه، بهترین چهره پردازی، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اورجینال بوده.
جدا از این که نجات سرباز رایان یه فیلم بی نظیره و صرفه نظر از اینکه شما کجای این جهان زندگی می کنید یادآور اینه که جنگ چقدر دردناک و زجرآوره و حتی اگه آدما ازش زنده بیرون بیان روحشون پر از زخم میشه. امیدوارم هیچ جای جهان جنگی وجود نداشته باشه .

اگر این فیلم زیبا رو هنوز ندیدید پیشنهاد می کنم که از دستش ندین.