این قسمت از سریال مانکن پر از سکانس های کمدی بود. با ما در نقد و بررسی قسمت دوازدهم سریال مانکن همراه باشید.

از اینجا نقد و بررسی سریال مانکن قسمت های قبلی رو مطالعه کنید.

نقد و بررسی قسمت دوازدهم سریال مانکن

این قسمت از سریال رو دوباره با توهمات هیجان انگیز شروع می کنیم. هیجاناتی که نویسنده دوست داشت در سریال بگنجونه، ولی قصه بهش این اجازه رو نداد. بنابراین نویسنده سعی می کنه این اتفاقات رو در قالب خیال یکی از شخصیت هاش در قصه بگنجونه.



داستان این جاست که سریال از این توهمات هیجان انگیز در آنچه در قسمت بعد خواهید دید هم استفاده می کنه، تا یه جورایی بیننده رو هم گول بزنه که قراره اتفاقات مهمی بیوفته .اتفاقاتی که رقم زدنش جسارت می خواد و این جسارت کار این سریال نیست.
راجع به کشته شدن مادر همتا توسط بهنام حرف می زنم. سکانسی که به نظر خیلی جذاب و هیجان انگیز اومد، با ریز جزئیات اما در نهایت دیدیم که تمام این اتفاقات در ذهن همتا گذشت. همون طور که قبلا هم شاهد همچین سکانس هایی بودیم، تکرار این کار جزو یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف سریاله برای گول زدن مخاطب اما در نهایت باعث دلسردی بیننده از سریال میشه.

سریال مانکن

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت دوازدهم سریال مانکن

سکانس مهم دیگه مهربون شدن کاوه با کتایونه که برای مایی که فقط شاهد این قصه ایم این سکانس ما رو به این یقین میرسونه که کاوه از کتایون یه چیزی می خواد و بی نهایت عجیبه که کتایون که قراره به چشم ما یه زن تیز و زرنگ باشه متوجه تغییر رفتار ناگهانی کاوه نمیشه که داره از لباس پوشیدنش تعریف می کنه.
در نهایت هم مهربون بودن کاوه کتایون رو راضی می کنه که همتا و بهرام رو تو دفترش استخدام کنه.



همین موضوع هم نقش بهرام رو پر رنگ تر از قبل می کنه. حالا بهرام مدل شده و بهش استیج و فضا داده میشه برای این که بار طنز فیلم رو بالا ببره. در واقع تو این قسمت از سریال مانکن فراموش می کردی داری یه سریال درام نگاه می کنی و سریال کاملا تبدیل به یه سریال کمدی شده بود.
اتفاقا به شخصه موافق این موضوعم که همیشه در سریال هایی با موضوعیات تلخ و اجتماعی ایجاد کردن طنزی که  از تلخیه این بار کم کنه و باعث ایجاد لبخند بشه لازمه. ولی متاسفانه در سریال های ایرانی که نمونه ی مهمش رو در سریال عاشقانه با بازی هومن سیدی دیدیم بار طنز معقولی به دوش این بازیگر گذاشته شد. و هرچند که با اختلاف زیادی از لودگی های بهرام با بازی فرزاد فرزین موفق تر بوده اما هنوز هم بی نهایت با معیارهای استاندارد فاصله داره.

نقد سریال

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت دوازدهم سریال مانکن

دیدار همتا و مادرش در این قسمت یکی از اتفاقات مهم بود. همتا به خیال خودش مادرش رو با دور کردن از تهران و لو دادن بهنام در امان نگه داشته، اما به نظرم به این راحتی ها نمیشه از دست اخگر خلاص شد مگر این که سریال باز هم بخواد رو شخصیت پردازی هاش پا بذاره.
و در نهایت آبتینی رو میبینیم که هنوز زنده است. و دوباره سریال ما رو با کلی سوال رو به رو می کنه که برای جوابش هیچ سر نخی بهمون نداده و در قسمت های بعد می خواد رازهای عجیب و غریبش رو برامون فاش کنه.



این که اخگر چرا مرگ آبتین رو اعلام کرد در حالی که آبتین زنده است، چرا اینقدر دنبال به دست آوردن همتاست، نقش خواجات این وسط چیه، هدف اخگر از این بازی چی بوده و هزار تا سوال دیگه در انتهای این قسمت همراهمونه و نمیشه براش هیچ ایده پردازی هم کرد، چون این سریال پر از رازه ولی برای جوابش هیچ نشونی برامون گذاشته نشده ما باید تماشا کنیم و فقط جواب هایی رو که بهمون داده میشه رو بپذیریم.

در ادامه بخوانید »نقد و بررسی قسمت سیزدهم سریال مانکن ؛ فاش شدن رازهایی دور از انتظار