قسمت سوم سریال مانکن با وجود تمام ضعف های بزرگ و کوچک موفق ترین قسمت این سریال تا به حال بود.با ما در نقد و بررسی سریال مانکن همراه باشید.

از اینجا نقد و بررسی سریال مانکن قسمت های قبلی رو مطالعه کنید.

نقد و بررسی قسمت سوم سریال مانکن

قسمت سوم سریال مانکن با ورود کتایون (مریلا زارعی) به بیمارستان شروع میشه.صحنه ای شبیه کلیشه های همیشگی فیلم های ایرانی پر از هیجانی که میدونی هیچ وقت اتفاق نمی اوفته.اون چه که در این صحنه حائز اهمیته اینه که بر خلاف اون چه ما فکر می کردیم حضور کتایون نه تنها برای تهدید کاوه (امیر حسین آرمان) بلکه برای فاش شدن رازهایی از گذشته است که بین کتایون و پدر کاوه وجود داشته.

 نقد و بررسی قسمت سوم سریال مانکن

حدسی که از دیالوگ های این صحنه به وجود میاد گذشته ای عاشقانه بین کتایون و سلمانه (حسین پاکدل).جایی که کتایون رو به کاوه میگه،تو چقدر شبیه جوونی های باباتی. جایی که فرخنده به مادر کاوه می گه فکر میکردم این ارتباط سال هاست قطع شده و کتایون در جواب می گه برای شما اره ولی برای من نه و  تاکید کتایون به تشابه اسمی کاوه و کتایون و چرایی این موضوع، و دیالوگ کتایون به فرخنده که خون خونو میکشه و در واقع ما فامیلیم و اگه گوشت همو بخوریم استخون همو دور نمی ندازیم داره به این طعنه میزنه که هر اتفاقی که بین ما افتاده باشه باز ما به هم ربط پیدا می کنیم و اتفاقات دیگه ای که این حدس رو برامون پر رنگ تر می کنه.



نقد و بررسی قسمت سوم سریال مانکن

سکانسی در بیمارستان که سلمان می خواد با کاوه تنها صحبت کنه و بهش میگه حس می کنم این ورشکستگی اتفاقی نبوده و شاید کسی خواسته که زندگی من به این جا برسه در واقع این رو بهمون می فهمونه که حضور کتایون در زندگی کاوه نه تنها اتفاقی نبوده بلکه کتایون انتقامی سخت تر رو با گذشته ای که حتی کاوه هم از اون بی خبره رو هدف گرفته.

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت سوم سریال مانکن

ورود لیندا کیانی به سریال اتفاقی عجیب بود. لیندا کیانی در حال فرار، وارد خونه ی همتا میشه و همین اتفاق زندگی همتا رو تغییر میده. ورود محمد رضا فروتن به فیلم که با همون حضور کوتاه میشد حدس زد که قراره زندگی همتا رو تغییر بده. مرگ مادر بزرگ همتا، جواب ندادن کاوه و نبود هیچ کمکی تو زندگی همتا باعث میشه همتا به اخگر (محمد رضا فروتن ) پناه ببره.اخگری که زندگیش از دور عجیب و غریبه و خودش از نزدیک عجیب و غریب تر.

نقد و بررسی قسمت سوم سریال مانکن

اتفاقات مهم این هفته آزادی سلمان و تنها شدن همتا بود که این دو اتفاق می تونه ریشه ی اتفاقات بعدی در فیلم باشه.

نکته ی مهم این سریال کارگردانی خوب حسین سهیلی زاده است که باعث میشه کمی از ضعف های فیلم کاسته شه و حداقل قاب و تصویرهای خوبی رو شاهد باشیم.



اما هم چنان بی مزگی شخصیت بهرام یعنی دوست کاوه کلیشه ای بودن و به اصطلاح ایرانی بودن اتفاقات فیلم و گاهی بازی های مصنوعی که حداقل در قسمت سوم کم تر دیده شد آزار دهنده است.

قسمت سوم تا به حال شاید قوی ترین قسمت این سریال بود و همین روند رو به جلو امیدوار کننده است.

ولی هم چنان تو می تونی حدس بزنی وقتی کتایون برای تهدید کاوه وارد بیمارستان میشه هرگز چیزی رو لو نمیده چون با یه فیلم ایرانی طرف هستیم.

وقتی مادر بزرگ تصمیم میگیره عروسش رو ببخشه به فردا نمیرسه و میمیره چون با یک فیلم ایرانی طرف هستیم.



سلمان بعد از کلی فکر و موندن تو زندان تازه به این نتیجه می رسه که شاید دلیلی برای ورشکستگیش وجود داشته باشه چون با یک فیلم ایرانی طرف هستیم.

این قسمت حرف زیادی برای گفتن نداشت و در واقع ریشه ی اتفاقات بعدی فیلم بود پس هم چنان امیدوار میمونیم به امید روزی که فیلم های ایرانی رو نتونیم به این سادگی ها پیش بینی کنیم.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت چهارم سریال مانکن ; اتفاقاتی فراتر از انتظار