این اپیزود رو شاید بشه یکی از مبهم ترین و در عین حال بهترین اپیزود در تاریخ وست ورلد نامید. با ما در نقد و بررسی قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد همراه باشید.برای مطالعه بررسی قسمت قبل اینجا کلیک کنید. 

قبل مطالعه این بررسی به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید »

بهترین فیلم های رمانتیک 2020 تا به اینجا

10تا از بهترین فیلم های پاد آرمان شهری

بهترین بازی های واکین فینکس ; از جوکر تا گلادیاتور !


بعد از گذشت چند روز از پخش شدن قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد و تخلیه ی هیجاناتمون بالاخره می تونیم با ذهنی اروم تر در رابطه با اتفاقاتی که در حال رخ دادنه فکر کنیم.
بزرگ ترین دغدغه ی ذهنی طرفداران این سریال، این روزها در تمام جهان اینه که شارلوت هیل واقعا کیه.
برای این سوال احتمالات خیلی زیادی وجود داره و در عین حال پاسخ دادن بهش شدیدا مشکله.
شارلوتی که حالا با گوی درون ذهنش در حال نبرده و ما رو دوباره به تیتراز این فصل پرت می کنه جایی که یه ربات درون حجم بزرگی از مایع قرمز رنگ میوفته. رنگی که نماد انسانیته.

شارلوت هیل در واقع کیه؟؟؟

اگر مثل من اپیزود دهم فصل دوم رو مرور کرده باشید و صحنه ی خودکشی تدی رو دیده باشید، نحوه ی بغل کردن دلورس و تدی شما رو به شدت به یاد سکانس این اپیزود دلورس و شارلوت روی تخت میندازه.
کی مال دلورسه؟ دلورس به کی بیشتر از همه اعتماد داره و تمام این ها ما رو به تدی میرسونه.
اما در عین حال شواهدی وجود داره که به خاطرشون از همون ابتدا در حال مبارزه با خودم بودم که این فرد تدی نیست.
شکارچی بودن، طرح واره هایی که شارلوت روی بدنش هک میکرد، روحیه ی لطیف و مهربونی که خبر از این می داد یه زن درون جسم شارلوته و در نهایت به نظرم  این موضوع که رابطه ای که بین دلورس و شارلوت شاهدش بودیم یه رابطه ی عاشقانه نبود همشون دلیلی برای اینه که شارلوت تدی نیست.
از طرف دیگه به نظرم میشه به ابرناثی، پدر دلورس هم فکر کرد.

نقد و بررسی قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد

کسی که قطعا دلورس اون رو با خودش از پارک بیرون اورده، بهش بیشتر از هر کسی اعتماد داره و یه جورایی متعلق به همن.

اما با این حال ما شارلوت واقعی رو بر اساس هیچ مدرکی نمی تونیم به طور قطع حدس بزنیم. چون به هر کسی که فکر می کنیم کلید واژه ی دیگه ای وجود داره که این حدس رو از بین میبره و همین کار رو به شدت سخت می کنه.

شارلوت همون دلورسه؟

احتمال دیگه اینه که بدن شارلوت توسط نسخه دیگه ای از دلورس اشغال شده باشه. همون دلورس معصوم و مهربونی که وجودش رو حالا در بدن شارلوت میشه به شدت حس کرد. دلورسی که حالا دلورس جدید اون رو شبیه به گذشته و کودکی خودش در آغوش می گیره و ازش مراقبت می کنه. در واقع شاید ما شارلوت رو با مروارید اون دختر ساده ی ابی پوش ابتدای سریال شاهد باشیم.

اما میخوام به بزرگ ترین احتمال ذهنی خودم بپردازم.

نقد و بررسی قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد

آنجلا که در فصل قبل یکی از بزرگ ترین پیروان دلورس بود. آنجلا در فصل قبل یکی از اعضای مهم و کلیدی باند دلورس بود. که انسان ها رو شکار می کرد و دلورس به شدت بهش اطمینان داشت و در حال حاضر هم مناسب ترین شخص برای پیش بردن برنامه های دلورسه.

البته نکته مهمی در این تئوری وجود داره ،آنجلا مرده است آخرین باری که او رو دیدیم ، یک افسر امنیتی رو اغوا کرد تا به خودش نزدیک کنه و سپس یک سنجاق رو روی نارنجک خود کشید و هر دو رو در یک انفجار گسترده از بین برد.

با این وجود ، ممکنه ذهن آنجلا یا توسط مروارید جدیدی حمایت بشه یا اینکه مروارید اصلی اون از ضایعات بازیافت بشه.

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد

به هر حال بزرگ ترین دارایی دلوس بک آپ اطلاعات ذهن میزبان هاس و هارد دیسک های میزبان طوری طراحی شده اند که در برابر آسیب بسیار مقاوم باشند. علاوه بر این ، الگویی که شارلوت بر روی بدن خودش حکاکی می کنه یک دایره ، و یک خط می تونه پین نارنجک رو نشون بده و اونها رو جلوه ای از آسیب های آنجلا و تلاشش برای یادآوری اینکه اون واقعاً چه کسی است رو نشون میده. همه ی این ها می تونه وجود انجلا رو پر رنگ تر کنه.

در حال حاضر چیزی که اهمیت داره اتفاق جدیدیه که در سریال در حال رخ دادنه.

نقد و بررسی قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد

این که ربات و انسان در یک جسم قرار گرفتن و در حال نبرد با همدیگه هستند و این که کدومشون قراره برنده شن چیزیه که باید براش منتظر موند و در اون بین به این فکر کرد که در نبرد بین ما و اعتقادات و افکارمون چه کسی رو برنده میبینیم؟؟؟

 

سوالات زیادی وجود داره که گاها نولان و جوی با اوردنش تو دیالوگ ها به بیننده یاداوری می کنن که حواست بهش باشه.

دلورس با کی حرف میزنه؟

مثلا یکی از بزرگ ترین سوالات اینه که دلورس با کی حرف میزنه؟؟؟کسی که تمام کارهاش و براش انجام میده و براش اتاق رزرو می کنه.
مطمئنا نمی تونیم این موضوع رو تکنولوژی در نظر بگیریم، چون در واقع کسی که براش سوال شد که دلورس با کی حرف میزنه، کیلیب بود و آشنایی نداشتنش با این موضوع یعنی پای فرد دیگه ای در میونه.

New world پارک یا دنیای واقعی؟

اما بزرگ ترین نظریه ای که بهش معتقدم و هم چنان هم درش اصرار دارم اینه که این new world دنیای واقعی نیست.
اولین توجیهمم اینه که در دنیای واقعی گریپ در دهان ادم ها وجود داره، آیندشون از پیش تنطیم شده، به ظاهر قدرت اختیار دارن اما دنیا جوری براشون پیش میره که به همون سرنوشت از پیش تعیین شده برسن پس این جهان چه فرقی با وست ورلد داره.

اما میشه این دو پارک رو مکمل هم دونست. ادم هایی که به وست ورلد میرن و ازشون کپی برداری میشه و بعد این کپی ها وارد نیو ورلد میشن برای تست این که ایا میشه انسان ها رو بر اساس الگوریتم هاشون پیش بینی کرد یا نه.

نبرد دلورس، نبردی دوست داشتنی

از طرف دیگه می خوام در رابطه با یکی از بهترین سکانس های این اپیزود حرف بزنم.
سکانسی که باعث شد همون یه عده مخاطب که دل خوشی از دلورس نداشتن و اون رو یه ربات ترمیناتور ادم کش می دونستن حالا دیگه وارد تیمش بشن.
کیلیب کسی که مادرش رهاش کرده، کسی که دوستش رو در جنگ از دست داده، کسی که چند سال بعد قراره خود کشی کنه و در واقع همین حالا هم مرده، کسی که چیزی برای از دست دادن نداره چرا باید وارد همچین هیجان بزرگی نشه که نابود کنه تمام اون هایی رو که محکومش کردن به شکست و نا امیدی.
و سکانس روی پل دلورس و کیلیب به این ترتیب یکی از بهترین سکانس ها رو برامون رقم زد.

برنارد با مرواریدی پر از خاطرات

در رابطه با برنارد، کسی که گوی ذهنش با تمام گوی ها فرق داره و بر خلاف همه قرمز رنگه. قرمزی که در این سریال نماد انسانیته .و انسانیت یعنی خاطرات. مطمئنا باید در این فصل منتظر یه فلش بک مهم از برنارد باشیم. هر چند همین الان هم خط زمانی متفاوتی رو از دلورس و برنارد شاهد هستیم، چون در واقع برنارد رو زنده میبینیم در حالی که گوی ذهنیش هنوز دست دلورسه.

سراک مردی به ظاهر فرشته

از سراک سفید پوش براتون بگم که ورودی و پله های خونش منو به شدت یاد پله های خونه ی امن فورد میندازه.
سراکی که بر خلاف فورد سفید می پوشه، اما ایا شبیه به فورد سیاه پوش شخصیت سفیدی هم داره؟
سراکی که میو رو هم شبیه به خودش سفید پوش کرد.
در این قسمت فهمیدیم اون عامل نفودی در دلوس خود شارلوت بوده که قرار بوده اطلاعات مهمی رو به سراک بده.
سراکی که می تونه ماشین های شهر رو با کد گذاری تغییر مسیر بده به نظرم تسلط زیادی روی دنیای خودش داره. دنیایی که تئوری بزرگی پشتش وجود داره که ایا یک شبیه سازیه؟ دنیایی که حتی تلاش نکرده ربات هاش رو شبیه به انسان ها بسازه چون دغدغه های بزرگ تری رو دنبال می کنه.

واقعیت چیزیه که نشه تغییرش داد!

به نظرم همیشه توی فلش بک ابتدای فصل سریال میشه به اطلاعات مهمی رسید.
در فلش بک این رو شنیدیم که واقعیت اون چیزیه که نشه تغییرش داد. پس برای تشخیص واقعیت های این سریال این کلید رو همیشه همراه داشته باشید.دنیایی که میشه سرنوشت ادم هاش رو تغییر داد می تونه واقعی نباشه.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت چهارم فصل سوم Westworld ؛ نمیشه خرابکاری نکنید؟! 

امیدوارم از نقد و بررسی قسمت سوم فصل سوم سریال وست ورلد خوشتون اومده باشه بی صبرانه منتظر نظرات و حدسیات شما هستم !!!