در این قسمت از سریال مانکن سقوط وحشتناکی از سریال رو شاهد هستیم. با ما در نقد و بررسی قسمت پانزدهم سریال مانکن همراه باشید.

از اینجا نقد و بررسی سریال مانکن قسمت های قبلی رو مطالعه کنید.

نقد و بررسی سریال مانکن

در ۷ دقیقه ی ابتدایی سریال از ۴۰ دقیقه ی مفید کل اپیزود شاهد آنچه گذشت هایی هستیم که بود و نبودشون هیچ تاثیری در دیدن سریال نداره و تنها سودی که نه برای ما بلکه برای سازندگان سریال داره وقت کشیه.



و حتی اونقدر این آنچه گذشت ها بی اهمیتن که سازندگان سریال هیجانات توهمی همیشگیشون رو هم واردش می کنن.
در واقع اتفاقاتی که در قسمت قبل در ذهن همتا گذشت رو دوباره در آنچه گذشت میبینیم و این که تاکید اصرار به دوباره دیدنش با چه هدفیه حداقل برای من مبهمه.
اما داستان فقط به این جا ختم نمیشه.

سریال مانکن

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت پانزدهم سریال مانکن

در نقد و بررسی قسمت قبل یکی از همراهانمون در سایت کامنت گذاشته بود، که ممکنه دیالوگ هایی که همتا با سیروان ردو بدل کرد در توهماتش بوده باشه  و برای هیجانی تر کردن داستان. در جواب این دوستمون گفته بودم که اگر واقعا همچین چیزی باشه باید فاتحه ی این سریال رو خوند و در کمال ناباوری در این قسمت به این نتیجه رسیدم که باید فاتحه ی این سریال رو خوند.



جایی که ما همچین اتفاق مهمی رو باز هم در توهمات همتا دنبال کردیم و حتی دیالوگ هایی که در آنچه خواهید دید رد و بدل شد به این باور بیشتر دامن زد.
بد نیست اصلا بد نیست استفاده از این تکنیک. اگر این کار برای اولین بار در این صحنه انجام میشد و حتی در آنچه خواهید دید ادامه پیدا می کرد بی نهایت ترفند حرفه ای و فوق العاده ای به حساب می اومد، اما وقتی ما در اواسط همین قسمت قبل، موقع رد و بدل کردن دیالوگ بین سلمان و همتا هم شاهد توهمات همتا بودیم تکرار این اتفاق در همون قسمت نه تنها حر فه ای نیست بلکه شروع یه بازی بی مزه با مخاطبه.

مانکن

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت پانزدهم سریال مانکن

این که به هیچ چیزی از این سریال نمیشه اعتماد کرد. این که به این بازی بی مزه عادت کردیم و تکرارش حتی دیگه هیجان انگیز هم نیست.
تو این قسمت فهمیدیم که شاخک های کتایون بهش هشدار دادن که یه خبرایی هست که اصلا اون سیروان رو فرستاده تا از همتا حرف بکشه.
نکته ی مهم دیگه اینه که همون طور که قبلا گفتم خونواده ی اخگر می تونن براش یه نقطه ضعف بزرگ به حساب بیان و ژیلا داره به این موضوع نزدیک میشه.



نکته ی دیگه در رابطه با بهرام و کش اومدن زمان در رابطه باهاشه، دو روز گذشته و اگه اتفاقات رو دومینو وار از قسمت قبل دنبال کنیم بهرام خیلی وقته دست و پاشو باز کرده و همون طور هم که ژیلا گفت اونقدر نگهبان برای فرار سر راهش نیست. که البته اینم از ضعف های بزرگه سریاله که درست زمانی که بهرام در حال فراره نگهبان دم در خوابه. این که تعداد نگهبانا کمه اونم برای آدمی مثل اخگر که کلا اهل ریسک نیست اونم در مقابل همچین مهره ی مهمی.

نقد و بررسی قسمت پانزدهم سریال مانکن

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت پانزدهم سریال مانکن

در هر صورت بهرام داره نسبت به اتفاقات پشت سر هم سریال با یه سرعت اسلوموشن خودش رو به دنیای بیرون میرسونه و بر اساس اون چه که در آنچه در قسمت اینده خواهید دید دیدیم در قسمت بعد بهرام بیرون از زندان اخگره. البته اگه باز توهم نشونمون نداده باشن!
نکته ی مهم دیگه هم در رابطه با کتایون و پدریه که تا حالا مخفیش کرده بود و حالا از وجودش پرده برداشتن. شاید قراره بعد جدیدی از کتایون رو ببینیم و با رازهای تازه ای از زندگیش آشنا شیم.
متاسفانه سریال بر خلاف روند خوبی که در دو سه قسمت اخیر شاهدش بودیم تو دره ای پرت شده و با سرعت داره سقوط می کنه. باید منتظر باشیم و ببینیم قسمت بعد چه توهم و واقعیاتی رو به خوردمون میده.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت شانزدهم سریال مانکن ؛ هیجانی دردسر ساز