روند کند سریال دل همچنان ادامه داره. با ما در نقد و بررسی قسمت چهارم سریال دل همراه باشید.

بررسی قسمت های قبل رو می تونید از اینجا بخونید.

نقد و بررسی قسمت چهارم سریال دل



بعد از گذشت چهار قسمت ما همچنان خبری از رستا نداریم و در نهایت در سکانس انتهایی این اپیزود رستا به خونه بر می گرده. ما همچنان در این اپیزود در تعقیب رستا و درجا زدن کنار شخصیت هایی بودیم که نگران رستا هستن.

در ابتدای این اپیزود خونواده ی آروم خونسرد رستا رو میبینیم که چون رستا به آوا گفته بود که حالم خوبه، انگار تمام مشکلات جهان براشون حل شده بود و در کمال خونسردی و حق به جانبی با آرش صحبت می کردن و هیچ اثری از عصبانیت یا شرمندگی رو در رفتار پدر و مادر رستا نمیدیدم و خوب طبق معمول شخصیت پردازی ها پر از ایراده  و این حجم از خونسردی تو اون شرایط واقعا قابل درک نیست.

و این که یک جایی امیدوار شدیم که پدر رستا پیغامش رو کامل به گوش آرش نرسونده و رازهایی این وسط وجود داره، ولی در سکانس بعدی پدر و مادر رستا، متوجه میشیم اون ها هم دلیل نیومدن رستا به پای سفره ی عقد رو نمی دونن و مطمئنا پیغام رستا به آرش تموم شدن این رابطه بوده.

نقد و بررسی قسمت چهارم سریال دل

اما از تمام این ها که بگذریم و با نشون دادن این که “مهراوه شریفی نیا” با لباس عروس در قسمت بعد وارد ماجرا میشه و نشون دادن عکسی قدیمی از آرش و راهی احتمال این که مادر آرش در به هم خوردن عروسی نقش داشته باشه زیاده.

از اونجایی که ما مهران رو هم دیدیم که در کمال خونسردی با آرش حرف میزد و یه جورایی احتمال این که نرسیدن رستا به مراسم عروسیش کار اون باشه رو به صفر رسوند.
این جور که از ظواهر داستان میشه حدس زد، احتمالا توران مادر آرش حرف هایی رو از گذشته ی آرش و راهی به رستا زده که رستا رو به این انتخاب رسونده که پای سفره ی عقد نره.

نقد و بررسی قسمت چهارم سریال دل

هر چند که هنوز هم نتونستم اونقدر آوا رو درک کنم که فقط یه خواهر نگرانه که از رنج خواهرش عذاب می کشه و اونقدر ناراحته که آینه ی اتاقش رو میشکونه یا پشت این ظاهر آروم بعد تاریکی وجود داره، که وقتی مادرش اون رو فرشته صدا می کنه نمی تونه باهاش کنار بیاد.
برای تمام این حدسیات باید منتظر قسمت های بعد بمونیم.

اما چیزی که در این قسمت به جواب مستقیم بهش رسیدیم، دلیل خشم اتابک از توران و پدرشه که گویا تمامی این مال و اموال دارایی پدر اتابک بوده و پدر توران با نقشه ی ازدواج توران و اتابک این اموال رو مال خودش کرده.

صحنه ی مربوط به زالو ها و دیالوگ های اتابک به پدر توران هم ایده ی هوشمندانه و البته اغراق شده ای بود، اما با این حال تلاش خوبی بود برای این که بیننده فقط به قاب مانیتور خیره نشه و احساسی هم نسبت به اون چه که میبینه بهش دست بده.

و شاید یکی از هوشمندی های نویسنده مربوط به صحنه ی غذا خوردن اتابک با مرسده مربوط به خواب های مرسده بود که به گفته ی خودش معمولا درست از آب در میاد و از خوابی که قبل از به هم خوردن عروسی دیده بود حرف زد و در انتهای اون سکانس از خوابی که شخصی به نام فاراب که احتمالا می تونه عشق، نامزد یا شوهر سابق مرسده باشه حرف زد که از زندان بیرون اومده و دستاش خونیه و این خواب مسلما زنگ خطر بزرگی برای اتابکه که بهش بفهمونه همیشه نقشه ها اون طور که ما برنامه ریزی می کنیم پیش نمیرن.

نقد و بررسی قسمت چهارم سریال دل

نقد و بررسی قسمت چهارم سریال دل

روال سریال های پخش خانگی ایران معمولا دومینویی رو هم تاثیر میذارن و متاسفانه ضربه ی اول رو شهرزاد در اوج قدرت وارد کرد و حالا در تمام سریال هامون تکرار میشه و متاسفانه دیگه کیفیت مهم نیست مهم اینه که سریال وسط کار موزیک ویدئویی رو پوشش بده و متاسفانه اونقدر ضعیف که هیچ تاثیر خاصی رو بیننده نداره.

در این قسمت هم چنان وقت کشی داشتیم با آهنگ هایی که پخش شد، در زمان هایی که با آرش تو راه پله های خونه قدم میزدیم و منتطر بودیم اتفاقی رخ بده تا سریال رو از این روند خسته کننده نجات بده.
اونقدر این سریال پایین تر از حد استاندارد عمل کرد که حالا نزدیک شدن به سطح استاندارد هم برامون موفقیت بزرگیه، پس شاید بتونیم بگیم این اپیزود از سریال دل تا به حال موفق ترین قسمتش بوده.
امیدوارم هر چه پیش میره این روند صعودی ادامه پیدا کنه.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت پنجم سریال دل ؛ به خانه برمی گردیم!!!