قسمت چهارم سریال مانکن هم چنان سیر صعودی این سریال رو حفظ کرده. با ما در نقد و بررسی سریال مانکن همراه باشید.

از اینجا نقد و بررسی سریال مانکن قسمت های قبلی رو مطالعه کنید.

نقد سریال مانکن

این قسمت با قرار همتا و اخگر شروع میشه. قراری که شروعش با وارد شدن کاوه است ولی خوب میدونیم که این صحنه فقط توهم و خیال همتاس.

 

همتا از اخگر کمک خواسته، اخگری که قراره تو این قسمت بهتر و بیشتر با شخصیتش آشنا شیم.
اخگر شخصیت گاد فادری داره. یه آدم پر از نفوذ و قدرت. کسی که بر اساس اصول و قوانین خودش زندگی می کنه، کسی که عدالت و اجرای اون براش بی نهایت مهمه، کسی که اعتقاداتش براش مهمه چون نباید خون روی فرش بریزه و فرش رو نجس کنه. کسی که خودش قانونه و ته همه ی شکایت کردن ها به اون میرسه.

بررسی قسمت چهارم سریال مانکن

کسی که با اطمینان یه کیف پر از پولو به آدمی که نمیشناسه میده و وقتی اون آدم میگه نمیترسی با پول ها فرار کنم اونقدر به خودش مطمئنه که می گه اگه فرار کنی تویی که باید بترسی. کسی که اونقدر نفوذ و آدم داره که حتی خبر مرگ مادربزرگ همتا رو هم از قبل میدونست.

تمام این ها اطلاعاتی بود که فیلم از شخصیت اخگر بهمون نشون داد. هر چند که هنوز دقیقا نمیدونیم اخگر کیه و چی کاره است و هنوز شخصیت مجهولی برامون داره و این یا از ضعف فیلم نامه است یا به عمد اتفاق افتاده که باید در قسمت های بعدی به دنبال جواب این سوال باشیم.

نقد و بررسی سریال مانکن
بخش جدیدی از زندگی همتا شروع شده. همتا به کمک اخگر تو یه آرایشگاه کار و زندگی می کنه و این تنها چیزیه که در این قسمت از زندگی همتا دستگیرمون شده و احتمالا در قسمت بعد بیشتر به اتفاقات مربوط به همتا پرداخته میشه.

لیندا کیانی هم جزو شخصیت های مجهول این سریاله که تنها چیزی که ازش میدونیم اینه که یکی از آدم های اخگره.

معمولا مهم ترین نکته در پیشروی فیلم نامه شخصیت پردازی شخصیت هاست. این که اطلاعات درست و به جایی از زندگی و ویژگی های رفتاری شخصیت ها بهمون داده شه تا با اون شخصیت ها جوری پیش بریم که انگار اون ها رو میشناسیم. تا به این جای سریال انگار هنوز تو قسمت معرفی و آشنایی گیر افتادیم و هنوز اونقدر شخصیت ها رو نمیشناسیم و همون طور که قبلا گفتم این اتفاق تا به این جا یا عمدی بوده و جزو ساختار فیلمه یا جزو نقاط ضعفه که باید صبر کنیم و هفته های آینده بهش بپردازیم.

 قسمت چهارم سریال مانکن

در ادامه ی نقد و بررسی قسمت چهارم سریال مانکن

اتفاق مهم دیگه ی این قسمت آزادی سلمان بود. سلمانی که به شدت پیگیر پیدا کردن خیریه که آزادش کرده و به شدت به کاوه شک کرده.

هر چند که هم چنان دیالوگ ها و بازی های مصنوعی آزاردهنده است، هر چند که هنوز هم کلیپ موسیقی وسط فیلم پخش میشه و سریال این نقاط ضعف رو با خودش به دوش میکشه ولی عنوان این نقد رو اتفاقاتی فراتر از انتظار گذاشتم چون علاوه بر این که سریال هم چنان سیر صعودی داره و هر قسمت بهتر از قسمت قبل عمل می کنه، در این قسمت شاهد فاش شدن رابطه ی کتایون و  کاوه برای سلمان بودیم.



سلمانی که جوری که سریال آمادمون کرده عشق سابق و شاید هم حال حاضر کتایونه و این دیدار بر خلاف تصوراتمون خیلی سریع اتفاق افتاد.
سریال های ایرانی ما رو به اتفاقات قابل حدس و پیش بینی عادت دادن. به کش دادن های الکی ولی این قسمت از سریال مانکن انتظارات ما رو به حد زیادی بالا برد.
از طرفی نبود فرزاد فرزین در این قسمت و شاید ادا اطوار های بی مزه ی سریال کیفیت این قسمت بیشتر از قسمت های قبل کرد.
به شدت منتظر قسمت بعدی سریال هستم که یا از ارتفاعی زیاد به زمینمون میزنه یا تبدیل به سریالی میشه که حرفی برای گفتن داره.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت پنجم سریال مانکن ; بازیگرانی شبیه به مانکن