نکاتی جالب درباره انیمه برج خدا Tower of God که بهتر است بدانید! دنیایی بزرگ و عجیب!

با سلام و درود خدمت دنبال کنندگان همیشگی مجله اینترنتی وارونه. مخصوصا دنبال کنندگان بخش پرهوادار انیمه. امروز در بخش دانستنی‌های انیمه‌ای مانگایی و با نکاتی جالب درباره Tower of God همراه شما هستیم! درواقع در این مطلب قصد داریم که توضیح جامعی درباره دنیای برج و قوانینش ارائه بدهیم! که در کل باید گفت دنیای انیمه برج خدا یکی از جذابیت های آن است. که داستان اصلی را هم در طول وبتون و هم در طول انیمه زنده و استوار نگه می دارد!

وقتی که انیمه Tower of God توسط Crunchyroll و Naver Webtoons در ماه آوریل 2020 شروع به پخش کرد. ناگهان بیننده را با دنیایی عجیب و منحصر به فرد روبه رو کرد. این دنیا قوانینی داشت که با دنیای واقعی بسیار متفاوت بودن و این مورد باعث شد تا مخاطبان زیادی جذب این انیمه سریالی موفق شوند!

وقتی که داستان ادامه پیدا کرد مخاطین با قوانین و واقعیت های تازه ای درباره دنیای برج خدا روبه رو شدند. اما بازهم معماهای زیادی درباره دنیای برج باقی ماند! حال این مطلب برای کسان است که بعد از دیدن انیمه اندکی گیج شده اند. ما سعی داریم تا نکاتی که تا به امروز درباره برج آشکار شده اند را در این مطلب قرار دهیم! کاملا واضح است که این مطلب دارای اسپویلر های بزرگی است. پس اگر با دنیای برج خدا هنوز نا آشنایید به سراغ این مطلب نیایید!


پیش از مطلب هرآنچه که درباره دنیای انیمه برج خدا Tower of God تابحال می‌دانیم. مطالب زیر بهتون می‌چسبه.

نکاتی که قبل از خواندن مطلب نکاتی جالب درباره Tower of God باید به خاطر بسپارید!

1_ در صورت علاقه، شما می‌توانید، به کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و آن ها را دنبال کنید. یا برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

2_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید. تا مجبور نباشیم تا با شما و خودمان برخورد کنیم.

3_ در هنگام مطالعه، چشم های خود را از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا در این گرانی‌ها به عینک احتیاج نداشته باشید.


برج⁄The Tower

برج داخلی⁄inner tower

داستان مجموعه بیشتر از هر چیزی درباره برج است. هم چنین برج مکانی است که بیشتر شخصیت ها در آن به دنیا آمده اند! برج داستان ما دارای سه بخش متفاوت است. اولین بخش با نام برج داخلی شناخته می شود . برج داخلی مکانی است که افراد منتخب به نام عادی ها شروع به صعود از برج می کنند! برج داخلی دارای 135 طبقه است. در هر طبقه یک Ruler یا یک ناظم وجود دارد که یک سری امتحان را برای بالا رفتن از برج مشخص می کند. این آزمون توسط مدیران آزمون، سرپرستان و سایر کارکنان از معمولی ها گرفته می شود.

نکاتی جالب درباره Tower of God

همچنین هر طبقه از برج داخلی یک نگهبان دارد که شینیتسو که در انیمه با نام کامی نو میزو شناخته می شود را کنترل می کند. کامی نو میزو یک نوع ماده است که در برج به صورت معلق وجود دارد. این ماده به نوعی مانند همان چاکرا در انیمه ناروتو Naruto عمل می کند! هر طبقه از برج دارای مقدار متفاوتی از کامی نو میزو است که به شکل های متفاوتی در می آید. 

بالاترین نقطه برج داخلی

هیچکس تا به امروز به طبقه 135ام برج داخلی نرسیده است! درواقع آن نقطه ای که خدای برج انتخاب می شود و به آرزوهایش می رسد همان طبقه 135 ام است که به دلایل نامعلومی کسی تا به امروز نتوانسته وارد آن شود! پس بالاترین نقطه برج که تا به امروز فتح شده است طبقه 134ام است. کسانی که به طبقه 134ام رسیده اند رنکر نامیده می شوند. ولی هیچکدام از آن ها به طبقه آخر پای نگذاشته اند!


برج بیرونی⁄outer tower

دومین بخش از برج را برج بیرونی می نامند. برج بیرونی منطقه مسکونی است که مردم در آن زندگی می کنند. گفته می شود که هر طبقه از برج بیرونی به اندازه آمریکای شمالی و جنوبی بزرگ است! در هر طبقه از برج بیرونی فرهنگ ها، محیط ها و اکوسیستم های متفاوتی وجود دارد!

برخی از ساکنان حتی از وجود برج داخلی اطلاعی ندارند! افرادی که در برج بیرونی برای بالا رفتن از برج داخلی انتخاب می شوند با نام عادی ها شناخته می شوند. افرادی که در برج بیرونی به دنیا نیامده اند با نام غیر معمولی ها شناخته می شوند. این افراد منتخب برای صعود از برج نیستند اما به دلایل نامشخصی توان زیادی برای بالارفتن از برج دارند! همچنین افراد در برج توان این را دارند که صدها سال عمر کنند. درواقع سن آن ها وابسته به مقدار طبقاتی است که از آن بالا رفته اند! بیشتر رنکر ها توان این را دارند که بیشتر از هزار سال عمر کنند!


منطقه میانی⁄ Middle Area

اما سومین بخش از برج با نام منطقه میانی شناخته می شود. منطقه میانی درواقع پلی بین برج بیرونی و برج داخلی است! این منطقه جایی است که رنکر ها در آن زندگی می کنند! عادی ها نیز اگر که تا طبقه بیستم صعود کنند. اجازه زندگی در برج میانی را پیدا می کنند!


زاهارد⁄Jahad

نکاتی جالب درباره Tower of God

زاهارد پادشاه برج به حساب می آید. او و چندین مبارز بسیار قدرتمند دیگر اولین کسانی هستند که شروع به بالارفتن از برج کردند و آن را تا طبقه 134ام فتح کردند. تمام این 134 طبقه بعدا تبدیل به محل فرمانروایی زاهارد شدند. بقیه جنگ جویانی که همراه زاهارد برج را فتح کردند تبدیل به ده خاندان بزرگ شدند!

زاهارد جنگجوهای مونثی را در بین افراد داخل برج دست چین می کند. این جنگجویان به عنوان شاهزاده های زاهارد شناخته می شوند و به نحوی دختران زاهارد هستند. شاهزاده ها هر صد سال انتخاب می شوند. آن ها موظف اند تا به قوانینی سخت که مانع از پخش قدرت زاهارد در برج می شود عمل کنند.

قوانینی که شاهزاده های زاهارد به آن پایبند هستند:
  • نباید هیچگونه رابطه ای با مردان داشته باشند.
  • آن ها نمی توانند ازدواج کنند. 
  • آن ها نمی توانند صاحب فرزند شوند.
  • آن ها نمی توانند به هیچکس علیه امپراطوری زاهارد کمک کنند.

خانواده زاهارد تاثیر گذار ترین و با نفوذ ترین خانواده در تمام برج هستند! بعد از خانواده زاهارد قدرت دست ده خاندان بزرگ است. زاهارد معمولا شاهزاده های خود را از میان ده خاندان بزرگ انتخاب می کند. هر چند در میان شاهزاده ها افرادی هستند که عضوی از ده خاندان نبوده اند! از میان ده خاندان بزرگ افرادی به عنوان عادی انتخاب می شوند! البته Headon مراقب برج موظف است تا این افراد را انتخاب کند!

نکاتی جالب درباره Tower of God


رنکر ها، موقعیت ها و آزمون ها⁄Rankers, Tests, and Positions

رنکرها⁄Rankers

همان طور که قبلا گفتیم رنکرها افرادی هستند، که تا طبقه 134ام از برج صعود کرده‌اند! آن ها بر اساس قدرت، شناخت و تاثیر گذاری به چند دسته تقسیم می شوند. رنکرهای پیشرفته رتبه ای بالا درمیان رنکرها است. فقط ده درصد رنکر ها جز این دسته به حساب می آیند. اما با این حال حدود ده هزار نفر رنکر پیشرفته وجود دارد. قوی ترین دسته از رنکر ها که با عنوان بالاترین رنکر ها یا High Rankers شناخته می شوند حدود یک درصد از رنکر ها را تشکیل می دهند. این افراد به طرز وحشتناکی قدرتمند هستند! به آن‌ها لقب خدایانی در میان خدایان داده اند! فقط رنکر های این رتبه می توانند تبدیل به ناظم یک طبقه شوند!


آزمون ها⁄Tests

حرف از طبقات شد! مهم ترین موضوعی که بالارفتن از برج را سخت و زمانگیر می کند تست های هر طبقه است! تست ها در هر طبقه به دو دسته تقسیم می شوند. یکی سیستم فعلی که برای عادی ها انجام می شود و یکی دیگر سیستم باستانی که برای غیر عادی ها صورت میگیرد! سیستم فعلی آزمون ها در هر طبقه معمولا یک یا دو آزمون است. البته این موضوع بستگی به ناظم آن طبقه دارد. هر چه از طبقات بالاتر بروید آزمون‌ها سخت تر می شوند.

نکاتی جالب درباره Tower of God

سیستم باستانی که برای غیر عادی ها صورت میگیرد. آزمونی است که نگهبان از یک غیر عادی میگیرد. این آزمون برای انعکاس دادن تمایلات افراد غیر عادی صورت میگیرد! زیرا غیر عادی ها به طرز مسخره ای قدرتمند به حساب می آیند. پس یکی از نگهبانان از آن ها تست میگیرد و در صورت برگزیده شدن از امتحان برخی از خواسته های غیر عادی را عملی می کند.


 موقعیت ها در بین صعودکنندگان برج بدین شکل است:
  • ماهیگیر⁄ The Fisherman: خط مقدم نبرد ها را این گروه به عهده می گیرند، آن ها مستقیما به سمت نبرد می روند.
  • نیزه دار⁄The Spear Bearer: دومین خط نبرد هارا این گروه تشکیل می دهند، آن ها توان مبارزه از دور یا نزدیک را دارند.
  • پیشاهنگ⁄The Scout: مسئول جمع کردن اطلاعات برای تیم خود هستند.
  • حمل کننده نور⁄The Light Bearer: جمع آوری اطلاعات و راهنمایی بقیه تیم را برعهده دارند.
  • کنترل کننده موج⁄The Wave Controller: رهبر نبرد، آن ها از راه درمان و یا حملات شدید به تیم خود کمک می کنند.

بعد از خواندن نکاتی جالب درباره انیمه Tower of God در مجله اینترنتی وارونه بخوانید:


جالب است که بدانید موقعیت ها بر اساس ذات درونی هر شخص در طبقات اولیه به آن ها داده می شود، هر شخصی توان آموختن مبارزه در هر سبکی را دارد و ممانعتی در این قضیه وجود ندارد، ما در طول داستان شاهد افرادی هستیم که بر چند موقعیت استاد هستند و سبک مبارزه آن ها برگرفته از چند موقعیت است!


نکاتی جالب درباره Tower of God

سلاح ها⁄Weapons

آخرین نکته جالب درباره دنیای برج که بنده می خواهم به آن اشاره کنم سلاح های درون برج است. سلاح های برج به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. تعداد زیادی از قلاب هایی با تیغه های خمیده، سوزن هایی با تیغه های لاغر و همچینین شمشیر ها در این دنیا وجود دارد. سلاح های احتراقی سلاح هایی خاص درون برج هستند که قدرت های کمیابی دارند.

قوی ترین سلاح های احتراقی درون برج که قوی ترین سلاح های برج نیز به حساب می آیند با نام سیزده ماه شناخته می شوند. این اسلحه های قدرتمند به شاهزاده های منتخبی داده می شود که از برج صعود کرده اند. هر سیزده ماه یک روح درون خود دارد که زمانی که بیدار می شود قدرت خود را به نمایش می گذارند. شخصیت اصلی این سری که بم یا همان یوری است توان کنترل یکی از این سلاح ها که با عنوان مارس سیاه شناخته می شود را دارد.


راستی یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه، یوتوب و نماشای ما رو فالوو کنید.

امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا درک دنیای بزرگ و عجیب برج برای شما آسان تر شود. نظر شما درباره Tower of God چیست ؟شما نیز نظرات خود را حول دنیای بزرگ این مجموعه با مجله وارونه به اشتراک بگذارید! شما می توانید بررسی قسمتی فصل اول Tower of God را از مجله وارونه بخوانید!