چگونه می توانید بر اساس علم ذهن و رفتار، مولد تر شوید؟

حتما شما هم به دنبال نکات علمی برای افزایش بهره وری هستید، زیرا توصیه های بسیاری در اینترنت وجود دارند که هیچکدام به شما کمک چندانی نکرده اند. اهمیتی ندارد که چه کاری انجام می دهید و کجا کار می کنید، انجام دادن کار بیشتر با تلاش کمتر و لذت بردن هرچه بیشتر از کار همیشه برای همه دغدغه ی بزرگی بوده است.

برای بعضی افراد یکی از لذت های بزرگ این است که کارهای مفید و با ارزش انجام دهند و به بهره وری بیشتر از دیگران اهمیت می دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید نگران نباشید توصیه هایی که در ادامه آنها را برای شما شرح خواهیم داد از نظر علمی ثابت شده هستند و تحقیقات بسیاری برای اثبات اثرگذاری آنها انجام شده است. با ما همراه باشید.

1. با ریتم خود کار کنید!

هر یک از ما چرخه ی کار و استراحت منحصر به فردی داریم. حال ممکن است این چرخه روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه و طولانی مدت باشد. سعی کنید این چرخه و ریتم را در خود پیدا و درک کنید.و زمان هایی که در انرژی بالا برای کار کردن هستید و یا زمان هایی که در استراحت هستید را تشخیص دهید. مبارزه با این ریتم و سخت کار کردن در زمان استراحت باعث نمی شود که شما کارآیی بیشتری داشته باشید.


همچنین بخوانید: چگونه نشاط و سرزندگی در محل کار شما را مولد تر و سازنده تر می کند؟


2. وظایف را به مرحله های کوچکتر تقسیم کنید!

هنگامی که یک کار را انجام می دهید، مواد شیمیایی مغزتان تغییر می کند. به این معنی که پس از انجام کاری مغزتان پاداش کوچکی به شما می دهد و شما را تحریک می کند تا کار بعدی را شروع کنید. اگر کاری که انجام می دهید بزرگ و طولانی باشد، زمان زیادی برای انجام آن نیاز دارید. اگر این وظیفه بزرگ را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید، دستاوردهای زیادی خواهید داشت و در نتیجه پاداش های متعددی در مغزتان دریافت خواهد کرد و این باعث احساس لذت و رضایت از کارتان خواهد شد.

3. به اتاقی که در آن کار می کنید و دکوراسیون آن توجه کنید!

یک جایی برای کار ایجاد کنید و تنها در آنجا کار کنید. اگر فضای راحت و کارآمدی برای کار داشته باشید، و اگر تنها کاری که در آن فضا انجام می دهید شغل شگفت انگیز و سازنده تان باشد، بدن و ذهن شما به آن عادت خواهد کرد. هر بار که به فضای “کار” می روید، مغز شما به طور خودکار به حالت مولد و بهینه می رود.


حتما بخوانید: ایده های برای طراحی اتاق کار خانگی در فضاهای کوچک


4. برعهده گرفتن وظایف متعدد را به حداقل برسانید!

برآوردها مشخص کرده اند که افراد در هنگام تعویض وظایف حدود 40% از بهره وری شان را از دست می دهند. حال تصور کنید که اگر مجبور باشید مدام وظایف تان را تغییر دهید چه میزان از بهره وری تان را از دست خواهید داد.

5. اعلان ها یا آلارم ها را به حداقل برسانید!

برای اینکه بتوانید انجام دادن چندین کار را به حداقل برسانید و از وسوسه انگیزی آن بکاهید بهتر است آلارم ها یا اعلان ها را خاموش کنید. مثل  اعلانهای خودکار بر روی کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن همراه.


همچنین بخوانید: راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری !


6. خواب کافی داشته باشید!

 تحقیقات نشان می دهند که محرومیت از خواب باعث می شود که شما در کار خود کمتر کارآیی داشته باشید. 7-8 ساعت خوابیدن هنگام شب را امتحان کنید. همچنین چرت زدن برای 20 دقیقه در طول روز می تواند باعث افزایش بهره وری شما شود.

7. با یک تیم کار کنید!

تحقیقات زیادی از مطالعه آلپورت در دهه 1920 گرفته تا تحقیقاتی که امروزه انجام می شوند نشان می دهند: وقتی که افراد در یک تیم کار می کنند، کارایی بیشتری دارند و از کار بیشتر لذت می برند. گاهی اوقات به تنهایی کار کردن می تواند چیز خوبی باشد، اما قدرت تیم را فراموش نکنید.

این هم از نکات علمی برای افزایش بهره وری شما… نظرشما درباره ی این توصیه ها چیست؟

در ادامه بخوانید: