برندگان مسابقات معماری LAKA 2018 مشخص شدند. کلکسیونی هیجان انگیز از طرح های مفهومی عجیب و غریب و نوآورانه با تمرکز بر ارائه راه کار های معماری یا فناوری برای حل مسائل زیست محیطی و اجتماعی.!

شعار مسابقات معماری لکا ” معماری که واکنش می دهد / Architecture that Reacts” است، به همین جهت هدف اصلی مسابقات طراحی هایی هستند، که قابلیت تعامل پویا (داینامیک) را با محیط اطراف خود داشته باشند.امسال چهارمین دوره این مسابقات بود و برندگان از میان 130 طرح ارسال شده از بیش از 30 کشور انتخاب شدند، که این طرح های برگزیده نوآورانه، تجربی و بسیار حیرت انگیز هستند.

در ادامه بخوانید» ثبت نام برای مسابقات طراحی 2018 A’ DESIGN AWARDS آغاز شد !!!

برندگان مسابقات معماری LAKA 2018
Tidal Terrains طراح : Mary Denman

جایزه بزرگ مسابقات معماری LAKA 2018 به معمار آمریکایی Mary Denman رسید برای طرح فوق العاده اش با نام خطوط جزر و مد / Tidal Terrains. این پروژه با در نظر گرفتن افزایش اجتناب ناپذیر سطح آب و دریاها ، پیشنهاد ساخت سازه هایی فرضی بر روی رودخانه تیمز لندن را ارائه میدهد. این طرح سازه هایی شناور از جمله رستوران، بلوار و مزارع کشت جلبک را نمایش میدهد.

همچنین بخوانید »

تخته شطرنجی که مهره هایش به سبک معماری و ساختمان های شهر نیویورک است ! + ویدیو

طراحی فوق العاده دفتر کاری در چین با پیست دو ، باغ گیاهان و یک کوه کوچک

پیدا شدن فناوری‌های آینده در یک هنر باستانی ! 

ایده های برای طراحی اتاق کار خانگی در فضاهای کوچک


برندگان مسابقات معماری LAKA 2018
شهر پلاتینی از شان توماس آلن

سایر طرح های برجسته ای که توسط داوران انتخاب شدند شامل طرح فوق العاده شهر پلاتینی از شان توماس آلن، شهر صنعتی شبیه به معادن فضایی !؛ طرح VolcanoLite، یک ایستگاه تحقیقاتی شناور که از هلیوم خارج شده از آتشفشان ها می تواند برای ثابت ماندن سازه های نیمه پایدار استفاده کند؛ و در نهایت طرح  Surftopia ، یک سازه ساحلی، که در زمان اقامت انسان ها گسترش می یابد (منبسط می شود) و در زمانی که سکنه ای در آن وجود ندارد منقبض می شود!

مسابقه لکا شاید یکی از بزرگترین مسابقات معماری آکادمیک و مفهومی جهان باشد، که با طرح های نوآورانه جذاب تعاریف ذهن ما از یک سازه یا ساختمان را به چالش می کشد!

در ادامه طرح های برگزیده مسابقات معماری LAKA 2018 را تماشا کنید.