UFC 235 ، کامارو عثمان قهرمان جدید میان وزن UFC و اولین قهرمان آفریقایی UFC شد!

همین چند ساعت پیش بازی آخر کارت اصلی UFC 235 برگزار شد و جان جونز تو یه بازی کاملا مسلط آنتونی اسمیت رو در 5 راند نابودش کرد!!! بدون شک UFC 235 یکی از بهترین کارت های یو اف سی در سال 2019 هستش و خواهد بود، بازی های نابی برگزار شد و اتفاقات عجیبی افتاد که در ادامه با هم یه نگاهی بهشون میندازیم، سعی می کنم تا مثل همیشه تمرکز بر روی بازهای کارت اصلی باشه بقیه کارت هارم یه بررسی ریزی می کنیم. پس با نگاهی به مبارزات UFC 235 همراه من باشید!

همچنین بخوانید »

کارت اصلی / Main Card

نگاهی به مبارزات UFC 235 - کارت اصلی

همونطور که بالا اشاره کردم یو اق سی 235 یگی از بهترین کارت های سال بود، چزا که کلی بازی جالب انجام شد و اتفاقات جالبی هم رح داد. شکست وودلی، پیروزی بن اسکرن (دوست و هم تمرینی تایرن وودلی)،ناک داون شدن مجدد کدی نو لاو درست مثل بازی قبل با تی جی دلیشا ، وی لی ژانگ هم موفق شد تشیا تورس رو شکست بده و در نهایت جان حونز با یه بازی مسلط و قدرتمند آنتونی اسمیت رو شکست داد !!!

Cody Garbrant / Pedro Munhoz

نگاهی به مبارزات UFC 235

کدی بعد از دو شکست سنگین اونم با ناک داون، از تی جی دلیشا به این مبارزه میمومد،از اون طرف هم پدرو مونهوز بعد از 2 تا پیروزی به این بازی میومد، خب خودتون فک می کنم وضعیت های روحی این دوتا فایتر رو می تونید بررسی کنید!!! کدی مجددا درست مثل بازی قبل تو یک رفت و برگشت با یک مشت در راند اول / دقیقه 4 ناک داون شد بعدشم که روزمین پدرور نابودش کرد داور هم بازی رو متوقف کرد!!! بازگشنی ناراحت کننده برای کدی و طرفداراش!!!

کدی فایتر خیلی خوبیه اما از لحاظ ذهنی تو وضعیت خوبی نیست از طرفی به نظر می رسه وقتش شده تا تیم مربی گریش رو تغییر بده!


Ben Askren / Robbie Lawler

نگاهی به مبارزات UFC 235

بن اسکرن بعد جار و جنجال زیاد و بعد از قهرمانی در بلاتور و وان چمپیون وارد UFC شد و امروز اولین بازی خودش در مقابل رابی لاولر (قهرمان اسبق میان وزن UFC) رو بگزار کرد و موفق شد در راند اول و با سابمیشن رابی لاولر رو شکست بده شروع خوب برای اسکرن و یک شکست دیگه برای لاولر کهنه کار(گرچه خیلی ها اعتقاد داشتن داور بازی رو خیلی زود متوقف کرد)!!!

نکته یکی از دلایل اومدن اسکرن به یو اف سی مبارزه با حبیب بوده، باید ببینیم وضعیت به چه شکلی پیش میره ، بعد شکست وودلی احتمال داره اسکرن یه نیم نگاهی به قهرمانی در میان وزن داشته باشه اما امکان رفتنش به دسته سبک وزن و مبارزه با حبیب هم وجود داره !!!


Tyron Woodly / Kamaru Usman

نگاهی به مبارزات UFC 235

کی فکرش رو می کزد هیولایی مثل وودلی شکست بخوره !!! اونم بعد 4 بار دفاع از کمربند در مقابل حریف های خیلی قدر !!! کامارو عثمان هم که تو بازی قبل رافائل دو سانتوس رو شکست داده بود، موفق شد تو یه بازی کاملا مسلط و قدرتمند تایرن وودلی رو در 5 راند شکست بده! این قهرمانی، عثمان نیجریه ای رو نبدیل به اولین قهرمان آفریقایی یو اق سی می کنه.

با این پیروزی اوضاع این دسته بندی کمی عجیب میشه، کلبی کاوینگنون که قهرمان اینتریم یا موقت بود، به احتمال زیاد با عثمان بازی میکنه! بعد این بازی احتمالا شاهد حضور دارن تیل یا استیفن تامسون برای مبارزه با برنده عثمان و کلبی باشیم.


Jon Jones / Anthony Smith

نگاهی به مبارزات UFC 235

اسم جان جونز که میاد همراهش کلی داستان و دردسر هم میاد، از داستان های خارج از رینگ و زندگی عادی بگیر تا اتهام دپینگ و خلع مقام قهرمانی … البته وقتی بهترین فایتر Light Heavyweight تمام دوران باشی این چیزا احتمالا دوروبرت زیاده…

جان جونز بعد رفع اتهام و تموم شدن محرومیتش تو روز آخر سال 2018 با الکساندر مولر سوئدی مسابقه داد و تو یه مبارزه مسلط مولر رو برای دومین بار شکست داد و موفق شد مقام قهرمانی Light Heavyweight رو بعد از خلع مقام دنیل کرمیر بدست بیاره و  به سراغ آنتونی اسمیت بره.

اسمیت هم بعد شکست دادن ولکان اوزدمیر ترک برای مسابقه با جونز آماده می شد.

مسابقه امروز صبح برگزار شد و جونز موفق شد در یک بازی ناب با تسلط فراوان اسمیت رو در 5 راند نابود کنه و از عنوان خودش دفاع کنه. اسمیت هم مثل شیر کتک خورد و مقاومت کرد الکی نیست لقب شیر دل رو بش دادن !!!

بعد این برد به احتمال خیلی زیاد جونز میره یه دسته وزنی بالاتر تا خفت کرمیر رو بچسبه و با شکست کرمیر برای سومین بار، تبدیل به دابل چمپ بشه!!!


PRELIMS

نگاهی به مبارزات UFC 235

بعد کارت اصلی، کارت پریلیمز UFC 235 حاوی دو بازی خیلی مهم بود!!! بازی زبیت مگامدشریپف با جرمی استیفنز و بازی جانی واکر و میشا کریکونوف !!! دو تا بازی ذیگه به مراتب اهمیت کمتری داشتن، فقط باید بگم فکر نمی کردم مایکی گال با اون وضع شکست بخوره !

ZABIT MAGOMEDSHARIPOV / JEREMY STEPHENS

نگاهی به مبارزات UFC 235

اگه فک میکنین حبیب نورماگومدوف بهترین و تنها فایتر حرفه ای داغستان در UFC هستش باید بگم اشتباه می کنید!!!، زبیت یکی از بهترین فایتر های پر وزن حال حاضر جهان هستش و دیر یا زود قهرمان این دسته وزنی هم میشه ! این فقط حرف من نیست و خیلی ها اینو می گن .

آقا زبیت رو چک کنید این پسر فوق العاده هستش ، از بازی مسلطش در مبارزه ایستاذه بگیر تا تسلط کامل و بسیار بالاش در حرکات زمینی و جوجیتسو !!! دیگه نگم بهتون حواستون به زبیت باشه! بروسلی دنیای مدرن میشه بهش گفت!!!!

زبیت بعد چند پیروزی خوف اومد سراغ جرمی کهنه کار ، یکی از جدی ترین حریفاش تا ایتجا (جرمی رنک 6 پر وزن هستش و زبیت رنک 13) و موفق شد در سه راند جرمی رو نابود کنه !!!

به نظر من زبیت و استایل بندر بهترین فایترهای تکنیکی UFC هستن که بزودی خیلی بیشتر ازشون میشنوید!!!


JOHNNY WALKER / MISHA CIRKUNOV

نگاهی به مبارزات UFC 235

جانی واکر یکی از هیولاهای نوظهور دسته Light Heavyweight هستش و اگر همین روند رو ادامه بده بزودی میره تو لیست 5 فایتر اول این دسته وزنی و شاید هم قهرمانی !!! جانی تو مسابقه با میشا موفق شد در راند اول و در ثانیه 37 میشا رو ناک داون کنه! جانی واکر تا الان 16 برد داشته که 13 تاش با ناک اوت یا ناک داون بوده !!!

نکته جالب اینه که جانی بعد پیروزی ، شروع به انجام حرکات نمایشی خودش کرد که حین اجرا باعث آسیب دیدن کتفش شد.


EARLY PRELIMS

نگاهی به مبارزات UFC 235

تو دسته EARLY PRELIMS سه تا بازی برگزار شد که چون بازی های خیلی مهمی نیستن من فقط نتایج رو براتون گذاشتم که از نتایج اطلاع داشته باشین.

خب امیدوارم از این مطلب لذت برده باشین، لطفا شما هم نظراتتون رو راجع به این بازی و سایر بازی های UFC در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.