سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC 237 در خدمت شما هستم. مسابقات یو اف سی 237 همین چند ساعت پیش برگزار شد، بازی های خیلی نابی تو کارت اصلی بود که در ادامه با هم بازی هارو بررسی میکنیم!

همنطور که میدونید بازی مین ایونت بین قهرمان دسته Strawweight زنان رز نامایوناس و جسیکا آندراده برکزار شد! بازی عجیبی بود! تاگ رز در راند دوم و با هد اسلم ناک اوت شد!!! خیلی ها از جمله خود من باور داریم این هد اسلم کاملا غیرقانونی و به شدت خطرناک بود ! اما با این وجود بازی به نفع آندراده تموم شد و حالا جسیکا آندراده قهرمان دسته وزنی Strawweight زنان هستش !

بازی کو مین ایونت بین آندرسون سیلوا کهنه کار و جارد کاننیر برگزار شد و کاننیر موفق شد در راند اول با ضربه لگد به داخل پای راست اندرسون سیلوا، باعث مسدومیت سیلوا از ناحیه زانو بشه در نتیجه بازی به در راند اول به نفع کاننیر تموم شد.

بازی سوم یو اف سی 237 هم بیت جوزه آلدو و الکساندر ولکانوفسکی برگزار شد و ولکانوفسکی موفق شد در یک بازی کاملا نزدیک بعد 3 راند و به رای داوران بازی رو به نفع خودش تموم کنه !

تو کارت اصلی UFC 237 دو تا بازی دیگه برگزار شد که در ادامه بهشون اشاره می کنم ، تو کارت پریلیمز هم بازی های خیلی مهمی نبود و شاید مهمترین بازی مبارزه بی جی پن و کلی گویدا بود که بعد سه راند بازی به نفع گویدا تموم شد.

مبارزات پریلیمز هم اهمیت زیادی نداشتن در نتیجه به ذکر نتیجه بسنده می کنم !


همچنین بخوانید »


با نگاهی به مبارزات مبارزات UFC 237 همراه من باشید.

Main Card

نگاهی به مبارزات UFC 237

کارت اصلی یو اف سی 237 ، یکی از کارت های جذاب امسال بود، مخصوصا 3 بازی اصلی ! باخت عجیب تاگ رز! مصدوم شدن آندرسون سیلوا در راند اول، و باخت جوزه آلدو بعد 3 راند نزدیک  ! بازی چهارم این کارت بین تیاگو آلوز و لوریانو استراپلی بعد 3 راند خیلی نزدیک به نفع استراپلی تموم شد. بازی آخر این کارت هم که در دسته وزنی BANTAMWEIGHT زنان بین ایرنه آلدانا (رنک 11) و بته کوئرا ( رنک 13) برگزار شد که بازی در راند سوم و با فن آرم بار به نفع آلدانا تموم شد این بازی مبارزه نزدیک و خیلی زیبایی بود.

Rose Namajunas / Jessica Andrade

نگاهی به مبارزات UFC 237

این بازی مبارزه اصلی یا مین ایونت یو اف سی 237 بود. مبارزه رز نامایوناس با جسیکا آندراده به شدت بازی جالب و عجیبی بود ! هر دو این فایتر ها بعد سه پیروزی پا به این مسابقه گذاشتن ! تاگ روز دوبار یوآنا یدزیچک رو شکست داد آندراده هم موفق شده بود حریف های قدرتمندی رو مثل کارولینا کواچویچ ، کلودیا گادلا و تکیا تورس رو شکست بده!

راند اول بازی تاگ رز ، جسیکا رو نابود کرد ، به علت تفاوت قد و دسترسی، رز ضربات مشت زیادی رو سر و صورت جسیکا لند کرد و صورتش رو تو همون راند اول ترکوند ، حتی رز موفق شد با یک ضربه زانو به صورت جسیکا رو ناک داون کنه !

راند دوم هم با برتری رز داشت جلو میرفت ، اما بعد گذشت دو دقیقه از راند دوم در اولین درگیری کلینچ جسیکا موفق شد رز رو از زمین بلند کنه و با سر بکوبدش زمین / Head slams و با KO برنده بازی بشه !

خب اولا باید بگم هرجور حساب کنی احتمال نداشت جسیکا برنده این بازی باشه و خیلی ها بر این باورن این هد اسلمز غیر قانونی بوده ! چرا که معمولا تو اسلمز کمر و شونه حریف رو میکوبن زمین نه سرش رو اصلا این فن به قدری خطرناک هست که امکان داره طرف مقابل قطع نخاع یا فلج بشه ! بگذریم !

به هرحال این بازی به نفع جسیکا آندراده تموم شد ! احتمال خیلی زیادی هست که بازی مجدد و ریمچ بین این دوتا برگزار بشه ! و باید منتظر بمونیم ببینیم UFC چه تصمیمی میگیره !


Anderson Silva vs Jared Cannonier

نگاهی به مبارزات UFC 237

خب این بازی خیلی مبارزه جذابی نبود ! چون بازی داشت تازه گرم میشد که سیلوا در ثانیه های پایانی راند اول از ناحیه زانو ( احتمالا پارگی مینیسک) آسیب دید و بازی به نفع جارد کاننیر تموم شد. همه تماشاچی ها هم هوش میکردن ! چون کاننیر سوار بر بازی نبود و سیلوا راند اول بهتر عمل کرده !

[megadesc]آندرسون سیلوا بدون شک یکی از بهترین فایتر های تمام دوران هستش. سیلوا اولین مبارزه UFC خودش رو در سال 2006 انجام داد و با پیروزی های و مبارزه های هیجان انگیزش موفق شد قهرمان دسته میان وزن بشه و تنها کسی هست که موفق شده عنوان قهرمانی رو به مدت 2,457 روز تو دست خودش نگه داره ![/megadesc]

از سال 2017 خبرایی از برگشن سیلوا این ور اونور شنیده می شد اما خود من فکر نمیکردم بخواد دوباره مسابقه بده ! سیلوا تو سال 2017 با برانسون مسابقه داد و برانسون رو شکست داد ! سال 2018 هیچ مبارزه ای نداشت تا سال 2019 و همین سه ماه پیش که با استایل بندر مبارزه کرد و در یک بازی خوب با وجود 44 سال سن به اسرائیل آدسانیا با افتخار باخت !

امیدوارم سیلوا دیگه نخواد مبارزه کنه هر چقدرهم خفن باشه بازهم من یکی دوست ندارم تبدیل به کیسه تمرینی فایترهای جوون بشه !


Jose Aldo / Alexander Volkanovski

نگاهی به مبارزات UFC 237

نکته جالب درباره الکساندر ولکانوفسکی اینکه تاحالا تو یو اف سی باخت نداشته و تنها یک باخت در کل مسابقات MMA داره و رکوردش 19.1.0 هستش! الکساندر ولکانوفسکی رنک 4 دسته پروزن و جوزه آلدو رنک یک این دسته هستش !

[megadesc]جوزه آلدو هم که بعد باخت به کانر دیگه نتونست به دوران طلایی سابقش برگرده دورانی که موفق شده بود از سال 2005 تا سال 2015 طی 18 مسابقه بدون شکست باقی بمونه! آلدو بدون شک یکی از بهترین فایتر های پروزن تمام دوران هستش ![/megadesc]

آلدو برای مبارزه مجدد و سوم با مکس هالووای نیاز به این برد داشت، از طرفی ولکانوفسکی هم دورخیزی برای کمربند قهرمانی برداشته ! و با شکست آلدو به دنبال نزدیک شدن به هالووای یا برایان ارتگا هستش!

بازی مبارزه نزدیکی بود ولی اتفاق خاصی توش نیفتاد و هیچکدوم از فایترها آسیب جدی به هم وارد نکردن اما تعداد ضربات لند شده ولکانوفسکی بیشتر بود به همین دلیل بعد 3 راند دست الکساندر ولکانوفسکی بالا بردن! در ادامه باید ببینیم وضعیت این دسته به چه شکلی میشه !

البته صحبت هایی مبنی بر مبارزه زبیت و ارتگا مطرح شده و به نظر میرسه این مبارزه قرار اتفاق بیوفته که من فکر می کنم اگه زبیت ارتگا رو بزنه مبارزه تایتل شات بین زبیت با هالووای باشه !


نتایج مسابقات prelims

Prelims

نگاهی به مبارزات UFC 237

نتایج مسابقات Early prelims

Early prelims

نگاهی به مبارزات UFC 237

این هم از بررسی این هفته امیدوارم از نگاهی به مبارزات UFC 237 لذت برده باشید، لطفا شما هم نظراتتون راجع به کارت یو اف سی 237 با ما به اشتراک بگذارید.