استیفن واندربوی تامسون ناک اوت شد !!!

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 148 که دیروز برگزار شد در خدمت شما هستم. UFC Fight Night 148 یا یو اف سی نشویل شامل چندین بازی مهم بود که بازی مین ایونت به نظر من یکی از جذابترین مسابقات UFC در سال 2019 بود!

ناک اوت شدن واندربوی تامسون یکی از عجیب ترین اتفاقات UFC بود، تامسون فایتر مورد علاقه من هستش و یکی از تکنیکی ترین فایترهای UFC اصلا باورم نمیشد ناک اوت بشه اونم بوسیله آنتوی پتیس !!!

در بازی کو مین ایونت هم کورتیس بلیدز موفق شد به چهارمین برد پیاپی خودش دست پیدا بکنه و تحدید جدی برای دنیل کورمیر و سایر فایتر های دسته سنگین وزن محسوب بشه ! 

در ادامه راجع به بازی ها بیشتر صحبت می کنم و از این هفته یه اشاره ریزی هم به همه بازی های پریلیمز می کنم، پس با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 148 همراه من باشید.

همچنین بخوانید »

Main Card

نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 148 ؛ واندربوی برای اولین بار ناک اوت شد ! ! !

خب کارت اصلی UFC Fight Night 148 ، کارت نسبتا خوبی بود و مبارزات جالبی داشت. شکست عجیب تامسون و شروع طوفانی آنتونی پتیس در دسته WELTERWEIGHT، بازگشت موفق کورتیس بلیدز، مبارزه بسیار جذاب و نزدیک جان ماکادسی با جیسس پیندو که بعد سه راند به نفع ماداکاسی تموم شد، مبارزه فاریگما با فیگویردو هم خیلی ناب بود و خیلی هم نزدیک که بعد سه راند به نفع فاریگما تموم شد، مبارزه پنا با پیترسون هم با تسلط کامل پنا در هر سه راند تموم شد. فایت استایل پنا خیلی شبیه زبیت هستش!!! مبارزه آخر این کارد هم بین مایسی باربر و آلدریچ برگزار شد ، آلدریچ در راند اول خیلی عالی کرد اما در راند دوم گرفتار مشتای قدرتمند باربر شد و بازی رو با TKO واگذار کرد.

Stephen Tompson / Anthony Pettits

نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 148

اصلا کی فکرشو می کرد اینطوری شه !!! آنتونی پتیس (رنک 8 دسته LightWeight) بعد باخت سنگین به تونی فرگوسن بیاد یه دسته وزنی بالاتر بعد رنک 4 دسته WELTERWEIGHT رو در چند ثانیه آخر راند 2 با یه مشت سوپرمن پانچ ناک اوت کنه !!! اونم بازی رو که تامسون سوارش بود و داشت آروم آروم آسیب های جدی به پتیس وارد می کرد !!!

اولین مشت پتیس تو این مبارزه منجر به ناک اوت شدن واندربوی شد (بووووووم) خیلی عجیب و غیر قابل باور ! تامسونی که مشت های تایرون وودلی رو در دوبازی مجموع 10 راند، خورد ولی ناک اوت نشد حالا بوسیله ضعیف ترین حریف خودش اونم از یه دسته وزنی پایین تر طعم ناک اوت شدن رو تجربه کرد!

تامسون بعد دو باخت سنگین و سخت به وودلی سراغ دارن تیل رفت اونم تو لندن، اون بازی رو هم به تیل واگذار کرد البته خیلی ها تامسون رو برنده اون بازی میدونستن ! بعد بازی با تیل مجبور شد زانوش رو عمل کنه و بعد ریکاوری برای این مسابقه آماده شد که این بازی رو هم به پتیس واگذار کرد.

پتیس هم که به نوعی از دسته سبک وزن (دسته هیولاها ، کانر ، حبیب ، فرگوسن) و بعد از شکست خونین به فرگوسن فرار کرده بود و موقعیت رو توی دسته WELTERWEIGHT برای خودش بهتر میدید ، تامسون رو انتخاب کرد و در اولین حضور خودش در این دسته موفق شد تامسون رو شکست بده حالا باید منتظر باشیم ببینیم حریف بعدی پتیس کیه !!!

دسته WELTERWEIGHT بعد از شکست وودلی به عثمان و ناک اوت شدن تیل و تامسون خیلی عجیب و غریب شده تازه ، دوسانتوس ، بن اسکرن رابی لاولر ، دیمین مایا و کلی هیولای دیگه تو این دسته حضور دارن و حتی امکان اضافه شدن حبیب و کانر هم به این دسته زیاده !


Curtis Blaydes / Justin Willis

نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 148

کورتیس بلیدز یکی از بهترین فایترهای دسته سنگین وزن هستش و البته رنک 4 این دسته . کورتیس تا به اینجا تنها 2 باخت داشته و هردو با KO/TKO به فرناسیس نگانو هیولا بوده ! بلیدز بعد باخت دوم خودش به نگانو وارد این مسابقه میشد تا با ویلیس رنک 10 مبارزه کنه !

مبارزه کاملا یکطرفه و به نفع کورتیس بود، استندآپ خوب اما از اون بهتر نمایش تکنیک های مختلف کشتی توسط کورتیس بود که خیلی ناب بود من اصلا باورم نمیشد ویلیس رو بتونه اینجوری باش کشتی بگیره و عین کارتون های تام و جری هی زمین بکوبدش.

جاستین ویلیس هم بعد 4 برد اولین باخت خودش در UFC رو تجربه کرد. دسته سنگین وزن وضعیت چندان جالبی نداره و ما باید منتظر باشم تا ببینیم کرمیر چیکار می کنه !


John Makdessi / Jesus Pinedo

نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 148

این بازی مبارزه خیلی مهمی نبود اما بازی جذاب و نزدیک بود، جان ماکادسی کهنه کار موفق شد جیسس پیندو تازه کار (این بازی دومین بازی UFC بود) رو بعد سه راند شکست بده.!


Jussier Formiga / Deiveson Figueiredo

نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 148

نمیدونم چرا این مبارزه قبل بازی ماکاداسی با پیندو بود !!! این مبارزه هم به شدت جذاب و نزدیک بود. دسته مگس وزن که هنری سوهودو الان قهرمانش هست، فایترهای ناب و سرعتی داره در نتیجه اکثر مبارزات این دسته جذاب و دیدنی هستن.

تو این بازی هم فاریگما با رنک 1 موفق شد فیگویردو رنک 4 رو بعد سه راند مبارزه شکست بده بازی خیلی خیلی نزدیک بود و شاهد تکنیک های نابی توش بودیم. با این برد احتمال این که فاریگما برای تایتال شات خیز برداره خیلی زیاده !!! باید ببینیم تصمیم سوهودو برای انتخاب مبارزه بعدیش چیه !


دوتا مبارزه بعدی این کارت هم خیلی جذاب بود که من بصورت خلاصه بالا راجع بهشون حرف زدم و دیکه اینجا داستان رو ادامه نمیدم، و یه راست میرم سراغ بازی ها و نتایج پریلیمز / Peilims

Prelims

نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 148

از اونجایی که معمولا در مبارزات پریلیمز بازی های مهمی برگزار نمیشه و UFC این کارت رو بیشتر برای فایترهای تازه کار و با استعداد قرار داده، من در چند بررسی قبلی صحبتی راجع بهشون نکردم، اما از این هفته یه اشارات ریزی به مبارزه ها میکنم، ویدیو خلاصه تمامی بازی ها به غیر از مبارزات زنان که به علت پوشش حذف شدن رو هم در ادامه میتونید بصورت اختصاصی از کانال وارونه در نماشا تماشا کنید.

خب مبارزات پریلیمز UFC Fight Night 148، دوتا مبارزه در بخش زنان داشت و 4 بازی در بخش مردان، معمولا در اکثر کارت ها فقط یک بازی در بخش زنان وجود داره اما این کارت 2 تا داشت و این خبر خوبیه چون نشون دهنده اینه که ورزشکار های زن بیشتری علاقمند به شرکت در UFC هستند.

بازی مین ایونت بین برایس میتچل و بابی مافت برگزار شد خیلی بازی نابی بود حتما ببینید، این دوتا جفتشون فایترهای خوبی هستن و این بازی هم خیلی نزدیک بود اما در نهایت بعد از 3 راند به رای داوران بازی به نفع میتچل تموم شد.

بازی کو مین ایونت پریلیمز بین مارلون ورا و فرانکی سائنز بگزار شد که پنا در همون راند اول سائنز رو نابود کرد و بازی با TKO تمام شد.

این بازی برخلاف سایر بازیها، بازی مهمی بود. الکسیس داویس هیولا با رنک 5 در مقابل جنیفر مایا رنک 11 دسته مگس وزن قرار گرفت، که توی یه بازی جذاب مایا موفق شد در سه راند و با رای داوران بازی رو از داویس ببره! مایا عالی کار کرد خیلی آماده به نظر می رسید هم روی زمین هم سرپا خوب عمل کرد، البته داویس هم در راند آخر حسابی ترکوند اما …

بازی بعدی بین راندا مارکوس و آنجلا هیل برگزار شد، مارکوس رنک 15 دسته Strawweight زنان هست و موفق شد با یک پرفرمنس بسیار زیبا و با تکنیک آرم بار در راند اول بازی رو به نفع خودش تموم کنه ، بازی بیستر شبیه مسابقات جوجیتسو بود، آنجلا هیل هم خوب مقاومت کرد اما نتونست زیر فشار مارکوس دوام بیاره و تب کرد.

بازی بعدی بین رایان مک دونالد و کریس گوتیئرز برگزار شد، کلاس بازی خیلی پایین بود و بازی یکطرفه و به نفع گوتیئرز تموم شد، من اگه مربی مک دونالد بودم اصلا نمیزاشتم این بچه مبارزه کنه با یه نگاه بهش به راحتی میشه فهمید هنوز آماده نیست!

بازی آخر هم بین جوردن اسپینوزا و اریک شلتون رنک 12 در دسته مگس وزن برگزار شد که در یک بازی نزدیک اسپینوزا موفق شد با رای داوران بازی رو به تفع خودش تموم کنه !

خب امیدوارم از بررسی مبارزات UFC Fight Night 148 خشتون اومده باشه، لطفا شما هم نظراتتون رو راجع به این بازی و سایر بازی های UFC در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه از شما دعوت می کنم خلاصه مبارزات UFC Fight Night 148 رو تماشا کنید