سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 151 در خدمت شما هستم. یو اف سی فایت نایت 151 ساعاتی پیش برگزار شد، بازی های جالبی توی این کارت بود ، اما بازی مین ایونت که بازی دونالد سرونی با آل آکوئینتا تمام بازی هارو تحت الشعاع خودش قرار داده بود و انصافا هم عجب بازی بود!!!

دونالد سرونی تو بازی که هیچکس فکرش رو نمیکرد، موفق آل آکوئینتا رو با قدرت و تسلط نابود کنه و با این برد سرونی به سومین برد پیاپی خودش دست پیدا میکنه. بازی کو مین هم بین درک برانسون و الیاس تئودورو برگزار شد که برانسون موفق شد در 3 راند و با تسلط الیاس رو شکست بده. مبارزه جذاب بعدی بازی کاب سوانسون و شین بورگوس برگزار شد، بازی که به شدت نزدیک و زیبا بود و سرانجام بعد سه راند شین بورگوس به عنوان برنده بازی معرفی شد!

سایر بازی هام بازی های خوبی بودن اما همونطور که گفتم بازی مین ایونت به قدری مهم بود که دیگه بقیه به چشم نیان! راجع به بازی های مهم کارت اصلی در ادامه بیشتر صحبت میکنم. 


همچنین بخوانید »

 

با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 151 همراه من باشید.

Main Card

کارت اصلی یو اف سی فایت نایت 151، تنها یک بازی مهم داشت که این بازی از چند جهت حائز اهمیت بود! و من در ادامه راجع بهش بیشتر صحبت میکنم! بازی مین ایونت بین دونالد سرونی و آل آکوئینتا بعد 5 راند خفن به نفع کابوی تموم شد! بازی بعدی بین درک برانسون و الیاس تئودورو بود که برانسون موفق شد با تسلط بازی رو به نفع خودش تموم کنه ! بازی کاب سوانسون و شین بورگوس هم بعد 3 راند به نفع شین بورگوس تموم شد. بازی چهارم بازی کاملا یکطرفه ای بود و مراب داشویلی موفق شد بعد 3 راند برد کاتونا رو شکست بده ! بازی پنجم هم بین والت هریس و سرگی اسپیواچ برگزار شد که هریس موفق شد در راند اول و ثانیه 50 بازی سرگی اسپیواچ تازه وارد از مولدوا رو ناک داون کنه !!! بازی آخر هم بین مارک آندره بریو و آندره سانچز برگزار شد که مبارزه جالبی بود و بعد 3 راند سانچز با برتری نسبی موفق شد آندره بریو رو شکست بده !

خب بریم سراغ برسی مهمترین مسابقات یو اف سی فایت نایت 151

Donald Cerrone / Al Iaquinta

خب خب ، عجب بازی بود ! ناب ، زیبا و تاثیرگذار ! من خودم فک نمیکردم کابوی بتونه از پس آل بربیاد، اما کابوی تونست با یک گیم پلن عالی آل آکوئینتا رو توی 5 راند نابود کنه!!! گرچه آل هم با تمام قدرت بازی کرد و دل شیرش رو به نمایش گذاشت ولی نتونست جلوی کابوی کاری از پیش ببره !!!

کابوی 36 ساله از سال 2011 داره توی UFC مسابقه میده و موفق شده رکورد بیشترین برد تاریخ یو اف سی رو با 26 برد از آن خودش کنه! فایتری آروم ، خوش اخلاق ، خوش فکر که هرچی سنش بالاتر میره بهتر عمل میکنه !!!

کابوی تو سال 2019 یه تصمیم هوشمندانه گرفت و از دسته welterweight (خطرناک ترین دسته UFC) به یه وزن پایین تر و دسته سبک وزن نقل مکان کرد. که به نظر من اصلا نباید از دسته سبک وزن به بالاتر می رفت، چون فیزیک کابوی برای دسته welterweight مناسب نیست و در تمام مسابقاتش تفاوت فاحش در قدرت ضربات رو میدیم!

اما دسته سبک وزن جایی که کابوی نه تنها کمبود قدرت رو احساس نمیکنه بلکه خیلی قوی تر و مسلط تر هم به نظر می یاد. این موضوع تو بازی اول سرونی در دسته سبک وزن در مقابل هرناندز کامل مشخص شد. و کابوی تونست الکساندر هرناندز قدرتمند و پر انرژی رو در راند دوم ناک اوت کنه !

اما این همه ماجرا نیست، کابوی از زمان بازی با مایک پری که اون بازی رو هم در راند اول با یه ارم بار خفن برد! تغییرات اساسی داشته! هم استایل مبارزه اش تغییر کرده و هم فیزیک خیلی آماده تری نسبت به قبل داره !

آل آکوئینتا هم از طرف دیگه بسیار فایتر خوب و قوی هستش ! آل از 2012 تو یو اف سی حضور داشته و اما مبارزات خیلی کمی داشته ! آل بعد بازی با حبیب مطرح شد! بازی که حبیب قرار بود با تونی فرگوسن مسابقه بده اما تونی مصدوم شد و در لحظات آخر آل جایگزین شد ! بازی با حبیب بازی جالبی بود، چرا که آل با وجود باخت به حبیب از تمامی فایترهایی که با حبیب تا الان مبارزه کردن بهتر عمل کرد و حتی خیلی ها علاقه مند به دیدن بازی دوم این دوتا بودن !

[megapros]بعد بازی با حبیب آل با کوین لی مسابقه داد که اونموقع کوین رنک 4 دسته سبک وزن بود، تو اون بازی آل موفق شد کوین لی رو نابود کنه ! شهرت خودش رو چند برابر کنه و جای لی رو بگیره![/megapros]

و اما بازی

بازی در 5 راند برگزار شد ! کابوی استراتژی جالبی رو پیش گرفته بود و از همون اول بازی داشت با لگد ابتدا پا و سپس بقیه اعضای بدن آل رو تخریب می کرد ! از طرفی سرونی در دفاع زیرگیری یکی از بهترین هاست، رو زمین هم که با داشتن کمربند سیاه BJJ کمتر کسی حریفش میشه ! بوکسور خوبی هم هست و دستاش سرعت و قدرت خوبی داره مخصوصا جب هاش که خیلی سریع و قدرتیه !

به خاطر این ویژگی ها سرونی موفق شد آل آکوئینتایی رو که تمرکزش رو مشت زدن و حمله به سر و بدن کابوی بود رو شکست بده ! حتی سرونی موفق شد آل رو دوبار ناک داون کنه یکبار با مشت و بار دیگه با یه لگد کف پا زیرچونه !!! با این حال آل تا لحظه آخر داشت برای برد تلاش میکرد.

بازی بعد 5 راند به نفع کابوی تموم شد ! کابوی 3 تا برد داره و با توجه به قوانین UFC می تونه برای مبارزه برای تایتل اقدام کنه ! یعنی بازی با جبیب ! اما کابوی کانر رو میخواد و کانر هم بدش نمیاد با کابوی بازی کنه ، قبل خداحافظی کانر قرار بود بازی بین این دوتا برگزار شه اما به دلیل قرار نگرفتن بازی از سمت UFC دز مین ایونت کانر از انجام بازی خودداری کرد! باید منتظر باشیم ببینیم بازی کانر و کابوی اتفاق میوفته یا نه ! که اگر بازی در جولای باشه و از اون طرف بازی داستین و حبیب هم برگزار شه ! امکان داره مجددا شاهد بازی جبیب و کانر باشیم.!


Derek Brunson / Elias Theodorou

بازی درک برانسون (با رنک 9) و الیاس تئودورو (با رنک 13) بازی کو مین بود! که به نظرم من باید بازی کاب سوانسون بازی کومین میشد ، دلیلش هم کاملا مشخصه، کاب سوانسن فایتر محبوب تر و مشهورتری نسبت به این دوتاس و مشخصا تو پیپر ویو بهتر عمل میکنه اما خب یو افی سی و هزار تا داستان و به دلیل اینکه در جدول رتبه بندی این دوتا بهتر هستن ترجیح داده این بازی کو مین باشه !!!

بازی درک برانسون و الیاس تئودورو تو دسته میان وزن برگزار شد و بازی هم بازی نسبتا جالبی بود گرچه جفتشون نه خیلی تکنیکی هستن نه خیلی تاکتیکی! 

[megadesc]برانسون بعد برد لیو ماچیدا یکم سروصدا به پا کرد اما بعد اون بازی دو باخت سنگین در راند اول و با KO/TKO در مقابل جاکاره سوزا و اسرائیل آدسانیا داشت ! [/megadesc]

الیاس تئودورو اما بعد 3 برد مستقیم پا به این مسابقه میگذاشت.

و اما بازی

بازی در 3 راند برگزار شد، بازی نسبتا نزدیکی هم بود هردو ضربات مشت خوبی رو لند کردن ، اما برانسون ضربات سنگین تری رو روی سر الیاس لند کرد، برانسون در دفاع زیرگیری هم خوب عمل کرد !بازی در نهایت بعد 3 راند با برتری نسبی برانسون به پایان رسید.


Cub Swanson / Shane Burgos

این بازی به شدت جذاب بود !!! و دست کمی از بازی مین ایونت نداشت! کلا بازی های کاب سوانسون جذابه چون خیلی فایتر خلاق و خوش تکنیکی هستش ! این بازی بعد 3 راند با رای داوران و به شکل Split decision به نفع شین بورگوس تموم شد! که به نظر من و خیلی های دیگه برنده بازی کاب سوانسون بود نه بورگس!

کاب سوانسون (رنک 10) بعد 3 باخت که دوتاش با ساب میشن در راند اول و دوم بوده پا به این مسابقه میگذاشت از اون طرف هم شین بورگس که از سال 2016 وارد یو اف سی شده بعد 2 برد و یک باخت در مقابل کاب قرار می گرفت.

و اما بازی

بازی به شدت جذاب بود هر دو فایتر خیلی خوب عمل کردن، نکته ای قابل توجه راجع به شین اینکه برای دسته وزنی پروزن خیلی بزرگ به نظر می رسه هم قد بلندی داره هم درشته کلا ! در نتیجه به نظر قدرت ضرباتش و همچنین قدرت تحمل ضربه اش هم بالاس یا بهتر بگم از کتک خوردن نمیترسه !

بازی در هر 3 راند سرپا دنبال شد هر دو طرف ضربات مشت خوبی رو روی بدن هم لند کردن کاب ضربات پای خوبی هم توی این بازی زد مخصوصا راند اول و راند دوم ! در راند سوم کاب دوبار اقدام به زیرگیری کرد ولی موفق نشد شین رو خاک کنه ! حقیقتا بازی خیلی نزدیکی بود یعنی خیلی سخت بود برنده رو انتخاب کردن ، اما از دید من کاب فعال تر و اکتیو تر بود و ضربات تاثیرگذارتری رو لند کرد اما با اینحال بازی با رای داوران به نفع شین بورگس تموم شد!

بازی مهم دیگه ای تو مبارزات یو اف سی فایت نایت 151 نبود که بخوام راجع بهش صحبت کنم ، پس سایر مسابقات رو به ذکر نتیجه بسنده می کنم. امیدوارم از این بررسی خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظرات و سوالات خودتون رو راجع به این بازی و سایر بازی های یو اف سی در سال 2019 با ما به اشتراگ بگذارید.

نتایج مسابقات prelims

Prelims