هر 3 بازی کارت اصلی را بصورت کامل و اختصاصی در مجله وارونه تماشا کنید !

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 153 در خدمت شما هستم. مبارزات UFC Fight Night 153 یا یو اف سی استکهلم دیروز در کشور سوئد برگزار شد.

UFC Fight Night 153 شامل بازی های جذابی بود! مهمترین بازی این کارت که بازی مین ایونت هم بود، بازی اسمیت و گوستافسون بود که اسمیت موفق شد الکساندر گوستافسون رو تو خونه خودش و در راند 4 با ساب میشن شکست بده !

بازی دوم یا کو مین ایونت هم بین جیمی مانوا و الکساندر راکیچ برگزار شد که این بازی خیلی کوتاه اما جذاب بود راکیچ موفق شد در راند اول و با هد کیک مانوا رو ناک اوت کنه !

بازی سوم مین کارد هم بازی ناب و زیبای ماوکان امیرخانی (ایرانی مقیم فنلاند) با حریف انگلیسی خودش کریس فیشگلد بود که ماوکان موفق شد تو یه بازی زیبا کریس رو در راند دوم و با ساب میشن شکست بده ! 

سایر بازی های این کارت هم خیلی مهم نبودن! راستی کارت اصلی یه بازی کنسل شده هم داشت که مبارزه ولکان ازدمیر با آیلیر لطیفی بود که لطیفی مسدوم شد و بازی کنسل شد. مبارزات پریلیمز رو هم مثل همیشه به ذکر نتیجه بسنده می کنم !


همچنین بخوانید »

با نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 153 همراه من باشید.

Main Card

UFC Fight Night 153 main card result

مین کارد یو اف سی استکهلم با یه بازی کنسلی شامل 5 بازی بود که تقریبا همشون زیبا بودن ولی 3 بازی اصلی فوق العاده بودن !!! در نتیجه راجع به این 5 مبارزه مختصری صحبت میکنم بعد 3 تای اول رو کمی تخصصی تر بررسی میکنم !

بازی مین ایونت یو اف سی فایت نایت 153 بازی مهمی از دسته Light Heavyweight بین آنتونی اسمیت و الکساندر گوستافسون بود که اسمیت موفق شد در راند 4 گوستافسن رو با ساب میشن شکست بده !

بازی کو مین هم از همین دسته Light Heavyweight بین جیمی مانوا و الکساندر راکیچ برگزار شد که راکیچ تو یه بازی عالی در راند اول موفق شد با هد کیک مانوارو ناک اوت کنه !!!

بازی سوم این کارت هم در دسته پروزن بین ماوکان امیرخانی و کریس گلدفیش برگزار شد که ماوکان موفق شد در یک بازی کاملا مسلط گلدفیش رو در راند دوم و با فن زیبای آناکوندا چوک / Anaconda Choke شکست بده !

بازی چهارم بازی دمیر هادزویچ با کریستوس گیاگوس بود که گیاگوس موفق شد در یک بازی نسبتا نزدیک و با برتری نسبی حریف خودش هادرویچ رو شکست بده ! این بازی در دسته سبک وزن برگزار می شد.

بازی پنجم و آخر کارت اصلی یو اف سی استکهلم بین دنیل تیمور و سانگ بین جو بگزار شد که تیمور موفق شد با تسلط کاما جو رو شکست بده ! پرفورمنس سانگ بین جو واقعا بد بود و اصلا در حد و اندازه های UFC نبود !!!


Alexander Gustafsson vs Anthony Smith

Alexander Gustafsson vs Anthony Smith

هردوشون بعد باخت به جان جونز وارد این مبارزه شدن ! الکساندر گوستافسون (رنک 2 ) و آنتونی اسمیت (رنک 4) دسته Light Heavyweight هستن و هردوشون برای اینکه بتونن مجددا با جان جونز مسابقه بدن نیاز به برد داشتن ! 

بازی در کشور سوئد برگزار میشد و گوستافسون از امتیاز میزبانی هم بهره مند بود با این حال نتونست در مقابل اسمیت عملکرد مناسبی رو داشته باشه !

راند اول هر دو فایتر با احتیاط بالایی کار رو دنبال کردن فشار از سمت اسمیت بیشتر بود و گوستافسون با رقص پا و تحرک دائم در اکتیگان در حال مدیریت بازی و کنترل انرژی خودش بود.

راند دوم هم به همین منوال سپری شد اما فشار اسمیت در راند دوم بیشتر شد و اسمیت موفق شد چند ضربه نسبتا سنگین رو لند کنه !

راند سوم اما گوستافسون بازی خودش رو شروع کرد و موفق شد ضربات سنگینی رو لند کنه یک دقیقه آخر راند سوم هم گوستافسون با یه لگد به پهلو و سپس زیر گیری اسمیت رو خاک کرد و چند ضربه هم در خاک روی اسمیت لند کرد.

راند چهارم مجددا اسمیت حملات بیشتری رو انجام داد و فشار بیشتری رو روی گوستافسون وارد کرد! در ادامه در یک اقدام برای زیرگیری از گوستافسون، اسمیت موفق شد گوستافسون رو خاک کنه بپره پشتش با چند مشت و آرنج جارو برای چوک گردن باز کنه ! و در نهایت موفق شد Rear naked choke رو اجرا کنه و گوستافسون رو مجبور به تب و قبول باخت بکنه !

اسمیت با این برد باید منتظر بازی جونز با تیاگو سانتوس باشه که اگه بتونه مجدد به تایتل شات دسترسی پیدا کنه !

گوستافسون از این باخت خیلی ناراحت بود ! در مصاحبه داخل اکتیگان بعد بازی گوستافسون اعلام کرد که از UFC و MMA برای همیشه خداحافظی میکنه ! گوستافسون به این موضوع اشاره کرد که برای پول نمی جنگه بلکه برای بهترین بودن و شکست دادن بهترین ها مبارزه میکنه و اگه توانایی شکست دادن این افراد رو نداشته باشه دلیلی هم برای مبارزه کردن نمی بینه !


Jimi Manuwa vs Aleksandar Rakic

Jimi Manuwa vs Aleksandar Rakic

بازی کو مین ایونت بازی جذاب و دیدنی بود ! البته خب خیلی کوتاه بود ! این بازی هم در دسته Light Heavyweight بین جیمی مانوا (رنک 11) و الکساندر راکیچ برگزار شد.

راکیچ بعد 3 برد چهارمین بازی خودش رو در مقابل جیمی مانوایی برگزار می کرد که دو بازی قبلی خودش رو واگذار کرده بود ! 

راکیچ موفق شد تنها در 45 ثانیه با هد کیک جیمی مانوا رو ناک اوت کنه و به چهارمین برد پیاپی خودش دست پیدا کنه ! 

راکیچ با توجه به سن کم و آمادگی بالا تحدید جدید و جدی برای این دسته وزنی به حساب میاد.

 


Makwan Amirkhani vs Chris Fishgold

Makwan Amirkhani vs Chris Fishgold

خب اگه ماوکان امیرخانی رو نمیشناسین باید بگم ماوکان امیرخانی متولد 1367 در کرمانشاه هستش و در همون کودکی همراه با خانواده از ایران به سمت فنلاند مهاجرت می کنن! ماوکان از بچگی کشتی میگرفته و هر دو سبک فرنگی و آزاد رو هم کار میکرده ! از سن 16 سالگی شروع به تمرین MMA میکنه و همزمان در مسابقات بوکس آماتور هم شرکت میکرده !

تا اینکه سال 2010 اولین مبارزه حرفه ای خودش در MMA رو برگزار میکنه ! و بعد چهار سال با رکورد 10 – 2 وارد UFC میشه نکته مورد توجه اینه که از این 10 برد 8 تاش تو راند اول و با ساب میشن بوده !

نکته جالب دیگه راجع به ماوکان اینه که همزمان با تمرینات ورزشی ، شغل مدلینگ رو هم به صورت حرفه ای جلو میبرده تا اینکه در سال 2012 به عنوان مدل برتر کشور فنلاند در مسابقات Mr. Finland شناخته میشه و لقب مرد سال فنلاند رو از آن خودش میکنه !!!

ماوکان در اولین دیدار خودش در UFC موفق میشه اندی اوگله رو در ثانیه 8 بازی در راند اول ناک اوت کنه و برنده عنوان بهترین مبارزه شب و یکی از سریع ترین ناک اوت های UFC در تمام دوران باشه !

[megadesc]یکی دیگه از نکته های مورد توجه درباره ماوکان تمرین با جان کاونا (مربی مانر مک گرگور) در باشگاه SBG ایرلند هستش![/megadesc]

موضوع بعدی هم BJJ بسیار قوی ماوکان هستش که نمیدونم چه کمربندی در BJJ داره و با کیا تمرین میکنه اما چیزی که مشخص اینه که توانایی ماوکان در BJJ به شدت بالا هست و رکورد 10 برد با ساب میشن این قضیه رو تایید میکنه !

کریس فیشگلد سوم بازی خودش در UFC رو در مقابل ماوکان انجام میداد و قبل این باز یک برد و یک باخت در پرونده خودش داشت. ماوکان هم بعد یک برد و یک باخت برای برگزاری ششمین بازی خودش در UFC پا به این مسابقه میگذاشت!

بازی در راند اول با تسلط نسبی و ریلکسی خاص ماوکان دنبال شد ، ماکان ضربات خوبی رو لند کرد و موفق شد یک دقیقه آخر راند اول گلدفیش رو خاک کنه و بره سراغ آناکندا چوک ! ماوکان در 10 ثانیه آخر راند اول چوک رو اجرا کرد خوبم اجرا کرد اما تایم تموم شد و زمان به داد کریس فیشگلد رسید.

در راند دوم ماوکان به ریلکس بودن خودش ادامه داد و موفق شد چندین ضربه خوب رو لند کنه تا اینکه در دقیقه دوم بازی اقدام به زیرگیری دو خم کرد ، کریس سریع دفاع کرد و موفق شد گردن ماوکان رو بگیره و گیوتین رو روش اجرا کنه ! اما ماوکان بدون استرس از گیوتین فرار کرد و ست آپ رو برای اجرای فن آناکوندا چوک تنظیم کرد ! به زیبایی هرچه تمامتر فن رو اجرا کرد و کریس بعد تلاش ناموفق مجبور به تپ شد!

[megadesc]ماوکان با این برد به ششمین برد خودش در UFC و دومین عنوان بهترین مبارزه شب دست پیدا کرد.[/megadesc]

ماوکان بوکسور خوبیه، کشتی گیر خوبیه ، ضربات پای خوبی هم داره و از همه مهمتر BJJ هم در سطح بسیار بالایی قرار داره ! و با توجه به تمرین کردن با جان کاونا به نظر می رسه باید بزودی شاهد حضورش بین 5 فایتر برتر دسته پر وزن باشیم!


نتایج مسابقات prelims

Prelims

UFC Fight Night 153 prelims result

خب امیدوارم از نگاهی به مبارزات UFC Fight Night 153 و بررسی مسابقاتش لذت برده باشین.لطفا شما هم نظراتتون راجع به مبارزات یو اف سی استکهلم با ما به اشتراک بگذارید.اگه علاقه به همکاری با ما در بخش UFC یا سایر بخش هارو دارید از طریق info@varune.com درتماس باشید.