سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC ON ESPN 3 در خدمت شما هستم. این هفته با کمی تاخیر این مقاله رو می نویسم در نتیجه عذرخواهی من رو بپذیرید. مسابقات یو اف سی آن ای اس پی ان روز یکشنبه برگزار شد. که مهمترین مبارزه این کارت ، مسابقه فرانسیس انگانو با جونیور دوسانتوس بود، بعد این بازی هم بازی کو مین بین یوسیر فورمیگا و جوزف بناویدز از اهمیت نسبتا بالایی برخوردار بود، باز سوم مین کارد هم بازی دیمین مایا با آنتونی روکو مارتین بود.

در ادامه سه بازی اصلی مین کارت رو بررسی میکنم و سایر مسابقات یو اف سی آن ای اس پی ان 3 رو به ذکر نتیجه بسنده میکنم البته یه اشاره ریزی به برخی بازی های کارت پرلیمز هم میکنم .

همچنین بخوانید »

با نگاهی به مبارزات UFC ON ESPN 3 همراه من باشید

Main Card

نگاهی به مبارزات UFC ON ESPN 3 ؛ فرانسیس انگانو صاحب سومین برد با TKO شد!

خب بازی های مین کارت UFC ON ESPN 3 بازی های خیلی مهمی نبودن با این حال نسبتا جذاب بودن در ادامه یه اشاره ریزی به هر 6 بازی این کارت میکنم و 3 بازی اصلی رو بررسی دقیق تری میکنم.

بازی مین ایونت بین فرانسیس انگانو و جونیور دوسانتوس برگزار شد که انگانو در راند اول موفق شد با TKO دوسانتوس رو شکست بده ! بردی از پیش مشخص!

بازی کو مین ایونت هم بین یوسیر فورمیگا (فریگما) و جوزف بنویدز برگزار شد که بازی در راند دوم با TKO به نفع بنویدز تموم شد.

بازی سوم Main Card هم بین دیمین مایا و آنتونی روکو مارتین برگزار شد که بازی بعد 3 راند به نفع دیمین مایا تموم شد.

بازی چهارم بین روزولت رابرتس و وینس پیچل در دسته لایت ویت برگزار شد، جفتشون تو رتبه بندی این دسته بندی حضور ندارن، بازی هم مبارزه جالبی نبود، و بعد 3 راند وینس ویچل برنده بازی شد.

بازی پنجم هم در دسته سبک وزن یا همون لایت ویت بین درو دوبر و مارکو ریس برگزار شد که دوبر موفق شد در راند اول با ضربات مشت قویش مارکو پولو رو اسیر کنه و در همون دقیقه اول بازی با TKO برنده بازی بشه .

بازی ششم و آخر این کارت هم بین پال کریگ و آلونزو منی فیلد در دسته لایت هوی ویت برگزار شد. بازی که منی فیلد موفق شد در راند اول و با TKO به نفع خودش تموم کنه. بازی نسبتا جالبی بود ، من خودم فکر نمیکردم آلونزو به راحتی بتونه کریگ اسکاتلندی رو شکست بده اما درکمال ناباوری آلونزو به لطف فیزیک قدرتمند و دستهای کشیده و سریع و البته اشتباه کریگ موفق شد بازی رو در راند اول با TKO به نفع خودش تموم کنه.

Francis Ngannou vs Junior dos Santos

فرانسیس انگانو کامرونی و جونیور دوس سانتوس

بازی مین ایونت در دسته هوی ویت بین فرانسیس انگانو کامرونی (رنک 2 ) و جونیور دوس سانتوس برزیلی (رنک 3) و کهنکار برگزار شد که انگانو موفق شد به راحتی دوس سانتوس رو در همون راند اول شکست بده.

نتیجه ای که از قبل هم مشخص بود! به نظر من وقتش شده تا دوسانتوس از یو اف سی و ام ام ای خداحافظی کنه ! دوسانتوس دیگه اون قدرت و عملکرد سابق رو نداره و مبارزه با افراد خطرناکی مثل انگانو ممکن باعث آسیب دیدگی های جدی بشه !

مبارزه جالبی بود گرچه خیلی کوتاه بود! تفاوت سایز از همون اول برتری انگانو رو مشخص کرده بود و وقتی قوی ترین مشت های جهان رو هم داشته باشی فقط کافیه یه مشت روی صورت حریف لند کنی تا برنده بازی باشی ! همین اتفاق هم در این مبارزه افتاد!

در یه رفت و برگشت و زدن چند لگد ( دوسانتوس یه لو کیک خود زد که باعث زمین خوردن انگانو شد!) بازی با زدن مشت ها قدرتمند انگانو دنبال شد ، دوسانتوس روی زمین افتاد اونجا هم چند مشت و بعد تمام داور بازی رو متوقف کرد.

با این برد به نظر می رسه انگانو باید منتظر برنده بازی میوچیچ و دی سی باشه ! اگر میوچیچ برنده بشه انگانو برای دومین بار باید با میوچیچ مبارزه کنه ! تو بازی اول میوچیچ با یه گیم پلن عالی موفق شد با کشیدن بازی روی زمین انگانو رو کنترل و متوقف کنه.


Jussier Formiga vs Joseph Benavidez

جوزف بنویدز با یوسیر فوریگما

جوزف بنویدز (رنک 2 ) قبلا هم در سال 2013 با یوسیر فورمیگا (رنک 1) مسابقه داده بود و اون بازی رو هم در راند اول با TKO برنده شده بود ! 

این بازی که در دسته فلای ویت برگزار می شد، به نوعی مشخص کننده حریفی برای هنری سوهودو بود! شخصی که الان قهرمان دو دسته وزنی هست، فلای ویت و بنتم ویت ! و مهمتر از همه اینکه بنویدز قبلا سوهودو رو شکست داده ! 

بازی در راند اول بسیار نزدیک و بدون هیچ اتفاق خاصی تموم شد. اما در راند دوم بنویدز عملکرد بهتری داشت و ضربات بهتری رو تونست لند کنه این روند برتری نسبی با نزدیک شدن به دقایق پایانی راند دوم بیشتر هم شد، تاجایی که بعد از لند یک هد کیک و به دنبال اون ضربات سنگین مشت ، بنویدز موفق شد در ثانیه های آخر راند دوم بازی رو با توقف داور و TKO به نفع خودش تموم کنه !

با این برد شیرین باید منتظر باشیم و ببینیم آیا بنویدز برای کسب کمربند قهرمانی با سوهودو مبارزه میکنه یا نه ! 

 


Demian Maia vs Anthony Rocco Martin

دیمین مایا دسته ولتر ویت در مقابل آنتونی روکو مارتین

وقتی صحبت از مبارزه دیمین مایا میشه یعنی بازی که خیلی تاکتیکال هست و تماشاچی رو خیلی به وجد نمیاره این بازی هم دقیقا همین طور بود!

دیمین مایا (رنک 13) دسته ولتر ویت در مقابل آنتونی روکو مارتین قرار گرفت! با توجه به تمرکز دیمین مایا روی BJJ ، هر دو راند اول بازی با زیر گیری مایا و گرند اند پاند دنبال شد! در راند سوم مایا هوشمندانه تر عمل کرد و دائما در حال فرار از درگیری بود، چند باری رو هم اقدام به زیرگیری کرد اما موفق نبود، دقیقه آخر بازی اما مارتین موفق شد دو مشت سنگین رو لند کنه که دومی باعث به زمین افتادن مایا شد، مارتین برروی زمین تمام سعی اش رو کرد تا بازی رو به نفع خودش تمام کنه اما مایا با هوشمندی تونست مارتین رو کنترل و زنگ پایان راند سوم هم به صدا در اومد و مایا برنده بازی اعلام شد! 

این بازی توی رنکبندی هم تاثیر گذار نبود و باید وایستیم ببینیم حریف بعدی مایا چه کسی قرار باشه !

 


Prelims

مبارزات پریلیمز UFC ON ESPN 3

خب بازی های پریلیمز چندان بازی های مهمی نبودن و در تصویر بالا میتونید نتایج این مبارزات رو تماشا کنید.

امیدوارم از بررسی مبارزات UFC ON ESPN 3 خوشتون اومده باشه، هفته بعد بازی های خیلی مهمی تو کارت یو اف سی 239 هست، پس تا هفته دیگه ! راستی شما هم نظراتتون راجع به این کارت یا سایر مسابقات یو اف سی دزر سال 2019 رو با ما به اشتراک بگذارید.