سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و مسابقات یو اف سی با بررسی مسابقات یو اف سی در سال 2019 در خدمت شما هستم. این بار با بررسی مبارزات UFC ON ESPN 4 یا یو اف سی سن آنتونیو در تگزاس. مسابقاتی نه چندان حساس و مهم که بازی های نسبتا جالبی داشت!

بازی مین ایونت که مبارزه خیلی تاکتیکی هم بود بعد 5 راند به نفع لیان ادواردز تموم شد!

بازی کو مین ایونت در دسته سنگین وزن بین الکسی اولینیک و والت هریس برگزار شه که تنها 12 ثانیه طول کشید تا هریس حریف کهنه کار خودش اولینیک رو ناک اوت کنه !

بازی سوم مین کارت هم بین گرگ هاردی منفور و خوان آدامز برگزار شد که هاردی موفق شد در راند اول و ثانیه 45 با TKO برنده بازی بشه !

به غیر از سه مسابقه اول مین کارت UFC ON ESPN 4 ، سه بازی دیگه هم تو این کارت بود که یه اشاره ای بهشون میکنم در ادامه ! بازی های پریلیمز هم چندان چنگی به دل نمیزدن به همین دلیل مثل همیشه به ذکر نتیجه بسنده میکنم.

در ادامه بررسی بازی های هفته های گذشته رو یه نگاهی بندازید


در ادامه با بررسی مبارزات UFC ON ESPN 4 همراه من باشید

Main Card

نتاییج Main Card در مبارزات UFC ON ESPN 4

خب همونطور که بالا اشاره کردم 3 بازی اصلی مین کارت بازی های نه چندان مهم در جدول و نسبتا جذابی بودن ! دو بازی با KO/TKO در راند اول تموم شد و بازی مین ایونت هم بعد 5 راند برنده اش مشخص شد. 3 بازی دیگه مین کارت بازی های خوبی بودن که در ادامه بهشون اشاره میکنم.

بازی جیمز ویک (رنک 15 دسته سبک وزن) با دن هوکر بازی چندان جذاب و تاکتیکی نبود ! کلا کلاس مبارزه و تکنیک این دو نفر خیلی پایین هست و به نظرم اصلا در حد و اندازه های یو اف سی نیست ! ویک بعد باخت به پال فلدر و جاستین گیجی پا به این مبارزه میزاشت از اون طرف هم هوکر بعد باخت به باربوزا وارد این بازی شده بود. مبارزه هم نکته خاصی نداشت بعد رد و بدل شدن چند ضربه سطحی اولین مشت هوکر که هوک چب بود روی فک ویک نشت و اونو رو زمین انداخت رو زمین هم جندتا مشت دیگه خورد و بازی با توقف داور به نفع هوکر تموم شد. این دوتا با توجه به وضعیت خطرناک این دسته بعید میدونم بین 10 تا فایتر برتر این دسته وزنی بتونن جایی داشته باشن !!!

بازی چهارم مسابقات UFC ON ESPN 4 بین الکساندر هرناندز و فرانسیسکو ترینالدو برگزار شد، بازی که نه اهمیت بالایی داشت نه بازی جذابی بود ! هرناندز قبل این بازی کلا 3 بازی در یو اف سی داشته که دوتاشو برده آخریش رو هم در راند 2 با ناک اوت به دونالد سرونی باخته اما با این حال رنک 13 دسته لایت ویت هستش! ترینالدو هم با 40 سال سن یکی از فایترهای کهنه کار یو اف سی به حساب میاد که اچیومنت خاصی تا به اینجای کار نداشته ! بازی این دوتا بعد 3 راند کم هیجان با برتری هرناندز تموم شد، گرچه به نظر بازی مساوی میومد !

بازی آخر یو اف سی سن آنتونیو در دسته سنگین وزن بین آندری آرلووسکی و بن راث ول برگزار شد. بازی که از لحاظ رنکینگ و رتبه بندی اهمیتی نداشت اما بازی جذابی بود! آندری آرلووسکی که قهرمان اسبق دسته سنگین وزن هم بوده موفق شد در یک بازی کاملا یک طرفه و حساب شده بن راث ول رو نابود کنه ! جوری که آخر بازی هر دوتاشون از خستگی نمیتونستن روی پاشون وایستن! آرلووسکی 40 سالش هست و بن راث ول هم 37 سال با این حال جفتشون با تمام انرژی بازی کردن و تماشاچی هارو به وجد آوردن! بازی کلا سرپا دنبال شد و آرلووسکی با تسلط بالا روی مشت هاش بازی رو به نفع خودش تموم کرد.


خب بریم سراغ بررسی سه بازی اصلی مین کارت مبارزات UFC ON ESPN 4

Rafael dos Anjos vs Leon Edwards

Rafael dos Anjos vs Leon Edwards

لیان ادواردز یکی از اون فایترهای مرغوب انگلیسی یو اف سی هستش و به همراه دارن تیل دومین فایتر انگلیسی دسته ولترویت هستش! فایتری با فیزیکی بسیار آماده، باهوش با فایت آی کیو بالا و تسلط بالا روی ضربات!

ادواردز در 11 مبارزه ای که تو یو اف سی انجام داده تنها 2 باخت داشته ، بازی اولش در سال 2014 که به کلودیا سیلوا باخته و در سال 2015 به کامارو عثمان قهرمان حال حاضر دسته ولتر ویت ! به غیر از این دو باخت لیان ادواردز هیچ باختی نداشته و تا قبل این بازی 7 بازی بصورت پیاپی برده ! تو دو تا بازی آخرش گونار نلسون و دونالد سرونی رو شکست داده ! و همین موضوع باعث شده توجه ها به سمتش جلب بشه !

RDA یا رافائل دوس سانتوس هم که تقریبا همه میدونن، قهرمان اسبق دسته سبک وزن بوده ، بعد اومده ولتر ویت تو این دسته هم خوب کار کرده و رنک 4 این دسته هستش و قبل این بازی هم کوین لی رو نابود کرد! لی که تازه منتقل شده به دسته ولتر ویت !

و اما بازی

لیان ادواردز با رنک 12 در مقابل RDA با رنک 4 قرار میگیره ! این بازی مهمترین بازی لیان تا به اینجا بود و برای نشون دادن خودش و نجات از ته جدول به شدت نیاز داشت بازی رو ببره! به همین دلیل با گیم پلن برنامه ریزی شده و درستی وارد بازی شد! از همون اول جسه بزرگتر و قدرت بیشترش نسبت به RDA کاملا مشخص بود !

ادواردز جلوی همه زیرگیری های دوس سانتوس رو گرفت و در حالت سرپا هم به لطف دست های کشیده و سریعش ضربات خیلی سنگینی رو روی سرو صورت RDA لند کرد مخصوصا آرنج تو هر کلینچ که از هم حدا میشدن لیان سریع یه آرنج میزاشت تو صورت دوس سانتوس !

دو سانتوس هم خیلی خوب عمل کرد ضربات مشت خوبی زد کیک های خوبی رو هم زد اما در کل زورش به ادواردز نرسید و بازی بعد 5 راند جذاب و نزدیک به نفع لیان ادواردز تموم شد!

ادواردز تو مصاحبه بعد بازی اعلام کرد که بعد 8 پیروزی پیاپی حقشه با خورخه ماسویدال یا کامارو عثمان مسابقه بده ! درخواستی که بعید میدونم بهش برسه ! جون با ناک اوت عجیب ماسویدال به نظر میرسه گزینه بعدی برای تایتل شات ماسویدال باشه نه لیان ادواردز!

 


Aleksei Oleinik vs Walt Harris

Aleksei Oleinik vs Walt Harris

خب باز هم داستان تکراری فایتر سن بالا !!! الکسی اولینیک با رنک 9 دسته سنگین وزن و 42 سال سن ! یکی از سن بالاترین فایتر یو اف سی به حساب میاد و وقتش شده تا باز نشسته بشه ! اولینیک همین چند ماه پیش با KO/TKO در راند اول به الیستار اووریم باخت و تو این بازی هم تنها ظرف 11 ثانیه ناک اوت شد !

والت هریس هم با وجود ناک اوت کردن اولینیک، با 36 سال سن یک فایتر سن بالا به حساب میاد و با توجه به عملکردش بعید به نظر میرسه بتونه در این دسته وزنی کاری از پیش ببره ! با این حال این دومین بازی که هریس موفق میشه با KO/TKO در راند اول برنده بشه و سومین بازی که پیاپی برده در نتیجه به نظر میرسه یو اف سی برای بازی بعدی یکی از 15 فایتر برتر این دسته وزنی رو جلوش قرار بده !

و اما بازی

بازی چیز خاصی نداشت ! اولین ضریه بازی یه فلایینگ نی بود که رو بدن اولینیک لند شد و پش بندش هم هریس با یه هوک چپ اولینیک رو روی زمین انداخت رو زمین هم دوتا مشت و داور بازی رو متوقف کرد اما قبل توقف اولینیک بیهوش شده بود !!!

 


Greg Hardy vs Juan Adams

Greg Hardy vs Juan Adams

یه برد دیگه برای یکی از منفورترین چهره های ورزش آمریکا و یو اف سی !!! بازیکن سابق NFL که برای خشونت علیه زنان شهرت داره، عملکرد مناسبی تو یو اف سی داشته و تا به اینجا موفق شده از 3 بازی خودش تو یو اف سی دوتاشو ببره و یکی رو هم که به دلیل ضربه غیر قانونی با قانون رد صلاحیت باخته !

خوان آدامز هم درست مثل هاردی تا قبل این بازی دو تا بازی در یو اف سی داشته که یکیش رو باخته و اون یکی رو برده !

و اما بازی

بازی مبارزه خیلی کوتاهی بود که البته حاشیه هم داشت ! در همون ابتدای بازی و بعد رد و بدل شدن چند جب، آدامز اقدام به زیر گیری کرد! هاردی هم با یک دفاع خوب موفق شد وزن خودش رو روی آدامز بندازه و در همین حین که آدامز پاشو گرفته بود به سرعت ضربات متعددی رو به سر آدامز وارد کرد! آدامز هم که هیچ حرکت مثبتی از خودش نشون نمیداد داور رو مجبور کرد تا بازی رو متوقف کنه ! اما آدامز به این رای اعتراض داشت چرا که باور داشت ضربات تاثیری روش نداشته و درحال فکر کردن برای تغییر وضعیت بوده ! اما خب اون همه تاخیر همیشه داورها رو مجبور میکنه برای نجات جون فایترها بازی رو متوقف کنن!

با این برد هاردی یه قدم به رنکینگ نزدیکتر میشه و باید ببینیم حریف بعدیش آیا از 15 فایتر برتر دسته سنگین وزن هست یا همچنان باید برای اثبات خودش با فایتر های غیر حرفه ای مبارزه کنه !


Prelims

نتایج مسابقات پریلیمز

نتایج مسابقات پریلیمز UFC on ESPN 4

 

خب امیدوارم از بررسی مبارزات UFC ON ESPN 4 یا یو اف سی سن آنتونیو خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون راجع به این کارت و سایر بازی های یو اف سی در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.