سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و مسابقات یو اف سی با بررسی مسابقات یو اف سی فایت نایت 157 در خدمت شما هستم. یو اف سی شنژن در واقع شب درخشش فایترهای چینی بود. مسابقاتی که تنها یک بازی مهم داشت و اون هم مبارزه ژانگ ویلی با جسیکا آندراژ بود ! سایر مسابقات اهمیت بالایی نداشتن در نتیجه یه صحبت مختصری راجع بهشون میکنم !

بازی مین ایونت در دسته استراویت زنان بین ژانگ ویلی و جسیکا آندراژ برگزار شد که ویلی تنها 42 ثانیه لازم داشت تا آندراژ رو شکست بده و تبدیل به اولین قهرمان چینی یو اف سی بشه !

بازی کو مین ایونت در دسته ولترویت بین الایزئو دوس سانتوس و لی جینگ لیانگ برگزار شد که لی موفق شد در راند سوم بازی رو با TKO بازی رو به نفع خودش تموم کنه!

بازی سوم این کارت هم در دسته فلای ویت بین مارک دلا روسا و کای کارا فرنس برگزار شد که فرنس موفق شد بعد سه راند حریف خودش رو در یک بازی نسبتا نزدیک شکست بده.

بازی چهارم UFC Fight Night 157 در دسته ولتر ویت بین سونگ کنان و درک کرانتز برگزار شد که کنان موفق شد بعد از 3 راند برنده بازی بشه.

بازی آخر این کارت هم در دسته فلای ویت زنان بین وو یانان و میزوکی اینوئی برگزار شد که اینوئی موفق شد در یک بازی نسبت مسلط حریف چینی خودش رو بعد 3 راند شکست بده.

خب سه بازی اصلی رو در ادامه یه بررسی میکنیم ، سایر مبارزات رو هم فقط به ذکر نتیجه بسنده میکنم !

در ادامه بررسی بازی های هفته های گذشته رو یه نگاهی بندازید


در ادامه با بررسی مسابقات یو اف سی فایت نایت 157 همراه من باشید

Main Card

بالا یه اشاره ای به نتایج هر 5 بازی مین کارت مسابقات یو اف سی فایت نایت 157 کردم در ادامه سه بازی اصلی این کارت رو بررسی میکنم .

 

Jessica Andrade vs Weili Zhang

Jessica Andrade vs Weili Zhang ufc fight night 157

خب همین اول کار باید بگم کلا مبارزه اینا خیلی عجیب بود ! چرا ؟ چون بعد پیروزی آندراژ در مقابل روز اونم با یه هد اسلم به شدت مشکوک ! انتظار می رفت بازی دوم بین رز و آندراژ برگزار شه چرا که روز راند اول رو برده بود اونم با اقتدار کامل راند دوم رو هم جلو بود که اون هد اسلم شبه دار اتفاق افتاد و آندراژ که همون موقع هم به نظرم صلاحیت لازم برای مبارزه با قهرمان رو نداشت ، قهرمان دسته استراویت زنان شد!

بعد اون بازی یو اف سی در خبری به شدت غیره منتظره ژانگ ویلی رو چلنجر جدید استراویت معرفی کرد !!! ژانگ ویلی که کلا 4 بازی تو یو اف سی داشت و رنک 6 یو اف سی بود بهش پیشنهاد مبارزه با قهرمان داده شد که برای من و خیلی از طرفدارای یو اف سی اتفاق عجیبی بود !

چرا که حتی اگه رز نمیخواست با آندراژ مبارزه کنه فایترهای آماده و رنک بالاتری از ژانگ ویلی برای مبارزه حاضر بودن ! فایترهایی مثل تاتیانا سوارز آماده و کلودیا گادلها که بازی قبلیش رو هم با اقتدار برده بود! بگذریم !

ژانگ ویلی اما قبل یو اف سی در Kunlun Fight حضور داشته و اونجا قهرمان دسته استراویت بوده و دوبار هم موفق شده بوده از عنوانش دفاع کنه ! بعد اون هم در سال 2018 وارد سو اف سی شده و بعد 4 برد مستقیم برای مبارزه قهرمانی آماده شده ! ویلی تو کل مبارزاتش تنها یک باخت داشته که اونم اولین بازی عمرش بوده تو لیگ MMA چین که سازمان معتبری هم نیست !

و اما بازی 

قبل بازی من مطمئن بودم ژانگ ویلی بازی رو با KO/TKO میبره اما دیگه فک نمیکردم تو دقیقه اول بازی اینکار رو کنه ! بازی از همون ابتدا درگیر دنبال شد، ویلی با یه هوک کانتر دست راست آندراژ رو گیج کرد بعد سریع با زانو و آرنج آندراژ رو اسیر کرد و در نهایت با چند مشت آندراژ رو زمین انداخت و داور بازی رو متوقف کرد!

با این برد ژانگ ویلی تبدیل به اولین قهرمان تاریخ یو اف سی میشه ! همچنین فکر کنم از معدود فایترهایی هست که تنها با 5 بازی موفق شده قهرمان یو اف سی بشه ! قهرمانی بدون زحمت برای فایتر چینی که به نظر میرسه از حمایت ویژه دانا وایت و یو اف سی برخور داره !!!

حالا باید ببینیم روز برای گرفتن کمربند برمیگرده یا نه ! اگه روز نخواد مبارزه کنه تاتیانا سوارز مثل پلنگ منتظر کمربند قهرمانی هستش و بازی ژانگ ویلی با تاتیانا سوارز میتونه خیلی بازی جذابی باشه !


Li Jingliang vs Elizeu Zaleski dos Santos

مسابقات یو اف سی فایت نایت 157

بازی مین ایونت بازی نسبتا جذابی از دسته ولترویت بود. بازی بین الایزئو دوس سانتوس (رنک 14) و لی جینگ لیانگ (بدون رنک) بگزار شد! دوس سانتوس قبل این بازی 8 بازی در یو اف سی انجام داده بود که هفت تای آخر رو پشت سر هم برده بود ! لی هم دو بازی آخرش رو به نفع خودش تموم کرده بود.

هر دو فایترهای خوبی هستن اما نسبت به 10 فایتر اول این دسته وزنی تفاوت های زیادی دارن !

و اما بازی

لی فایتری که دست های خیلی قوی و سریعی داره مخصوصا دست راستش،و گیم پلنش معمولا بر اساس بازی استند آپ هست! ضربات لگد پایین یا Low Kick های خوبی هم میزنه اما کشتی گیر یا گرپلر نیست گرچه عملکرد نسبتا قابل قبولی رو روی زمین داره !

از طرفی دوس سانتوس اما هم لگد های خوبی میزنه هم دست های قوی داره و هم رو BJJ مثل بقیه برزیلی ها تسلط بالایی داره !

تو این بازی لی با تکیه به استند آپ قوی از همون راند اول ضربات دست خوبی رو لند کرد و موفق شد در راند اول یکبار دوس سانتوس رو ناک داون کنه ! راند دوم دوس سانتوس عملکرد بهتری داشت و تونست ضربات موثری رو لند کنه اما لی همچنان با بوکس خوبش ضربات بیشتری و قوی تری از دوس سانتوس لند کرد.

راند سوم بازی هم دوس سانتوس سعی کرد اکتیو باشه ولی کمی خسته به نظر می رسد بازی هوشمندانه لی هم خسته اش کرده بود! لی از اول بازی سعی می‌کرد فاصله هودش رو با حریفش حفظ کنه و به لطف رقص پای خوب و درک درست فاصله میتونست سریع وارد بشه ضربه بزنه و مجدد خودش رو از مسیر ضربه خارج کنه ! همین موضوع باعث خستگی بیشتر دوس سانتوس شد و در 20 ثانیه آخر لی با لند کردن یه آپرکات راست دوس سانتوس رو روی زمین انداخت و در ادامه چند مشت دیگه هم لند کرد تا داور بازی رو متوقف کنه !

این برد مهمی برای لی بود و به زودی شاهد حضورش در بین 15 فایتر برتر خواهیم بود.

در ادامه این مبارزه رو بصورت کامل تماشا کنید

 


Kai Kara-France vs Mark De La Rosa

مسابقات یو اف سی فایت نایت 157

بازی سوم مین کارت Ufc Fight Night 157 در دسته فلای ویت بین کای کارا فرنس (رنک 10) و مارک دل لا روسا (رنک 14) برگزار شد.

کای تا قبل این بازی تنها 2 بازی در یو اف سی انجام داده که جفتشم برده، مارک دل لا روسا هم 3 بازی تو یو اف سی انجام داده که دوتای آخر رو برده! هر دو فایتر جوون و کم تجربه ای هستن اما عملکرد خوب و حرفه ای رو ارائه دادن.

و اما بازی

دل لا روسا تخصصش روی زمین و BJJ هستش گرچه استندآپ قابل توجه ای هم داره اما از اون دست کای کارای فرنس فایتر استندآپ هستش و استراتژی این بازیش هم بر همین اصل بود که بازی رو سرپا دنبال کنه و تا میتونه از کلینچ و کشتی دور بمونه

راند اول مارک سعی در زیرگیری داشت دو بار هم اقدام به زیرگیری کرد ولی هر دو بار با دفاع عالی کای مواجه شد ، اما تو استندآپ هر دوتاشون تو راند اول ضربات خوبی رو لند کردن و بازی در راند اول به شدت نزدیک بود.

راند دو اما داستان تغییر کرد ، کای ضربات بهتری رو لند کرد و موفق شد یکبار بار مشت و یکبار با لو کیک مارک رو ناک داون کنه ! اما هر بار که ناک داونش می‌کرد به دلیل اینکه گرند گیم یا بازی رو زمین مارک خوب بود میرفت وسط رینگ تا بازی سرپا دنبال بشه و ترجیحش این بود با دل لا روسا روی زمین درگیر نشه !

راند سوم مجدد سرپا دنبال شد. دل رویتا بعد از دو زیرگیری نا موفقش در راند اول دیگه سراغ کشتی نرفت! دو دقیقه راند سوم دل لا روسا ضربات ترکیبی دست خوبی رو لند کرد اما بعدش کای هم تک ضربات سنگینی رو لند کرد اما به شدت این راند هم نزدیک بود و هردو عالی عمل کردن !

بازی در نهایت بعد سه راند به نفع کای کارا فرنس تموم شد و اون موفق شد سومین برد پیاپی خودش تو یو اف سی رو بدست بیاره !

در ادامه این مبارزه رو بصورت کامل تماشا کنید 

 


Prelims

نتایج مسابقات پریلیمز

مسابقات یو اف سی فایت نایت 157

خب امیدوارم از بررسی مسابقات یو اف سی فایت نایت 157 خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون راجع به این کارت و سایر بازی های یو اف سی در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.