نگاه کردن به آسمان شب در قرنطینه ! قرار است در اوج فاصله ی اجتماعی به هم بپیوندیم!

نگاه کردن به آسمان شب در قرنطینه می تواند یکی از سرگرمی های شما در دوران قرنطینه باشد! نگاه کردن به آسمان شب در قرنطینه نه تنها به آرامش روحی تان اضافه می کند بلکه درهای دانش کهکشانی را هم برایتان باز می کند!

با ما در این گزارش همراه باشید تا با کهکشان و دنیای نجومی در قرنطینه آشنا شوید!

دیدن نشانه های سماوی در حالیکه در قرنطینه هستید میتواند شما را به عزیزانتان وصل کند! این ایده اولین بار توسط مگان ایاوز مطرح شد!



او یک نویسنده و ستاره شناس آماتور است! مگان گفته در حین سرچ کردن توییتر متوجه ناراحتی مردم از ماندن در خانه آنهم به خاطر کرونا شد و این ایده را مطرح کرد!

کرونا ویروس در تمام دنیا مردم را مجبور کرد در خانه هایشان بمانند و حالا همه از عزیزانشان دورند! مگان با خودش گفت حالا که همه در خانه گیر افتاده اند چرا به جای نگاه کردن به توییتر ، به آسمان شب نگاه نکنیم؟

نگاه کردن به آسمان شب در قرنطینه

در 15 مارچ مگان شروع به برگزاری کلاس های آموزشی ستاره شناسی کرد!

البته دوستش هم با هشتگ #Starentine کلی کمکش کرد! این ایده از ابتدا هم برای مگان خیلی جذاب بود! درست مانند این می ماند که هر کس راس ساعت خاصی با کمک ستاره ها از خانه بیرون برود!

آنهم با نگاه انداختن به ستاره های شب! ستاره های که فوق العاده زیبا هستند! مگان گفته نگاه کردن به ستاره ها انسان ها را در اوج تنهایی به هم متصل می کند! ستاره ها می توانند در زمان تنهایی به داد انسان ها برسند!

مگان نقطه ای مناسب در انگلستان را در نظر گرفته ! زمان هایی که ستاره دها در دسترس هستند را با بقیه به اشتراک می گذارد! و البته به همه آموزش می دهد که چگونه زاویه ی دید مناسب برای دیدن ستاره ها داشته باشند!

البته آموزش های مگان همگی منابع مناسبی و قابل استنادی مانند ناسا و In the Sky و Time and Date. دارند!

اولین جلسه ی مگان در ماه مارچ بر قرار شد!

برای اولین جلسه مقصد مورد بررسی راحت ترین مقصد ممکن بود! بررسی ونوس که به راحتی از آسمان شب قابل دیدن بود! دیدن ستاره ها فقط قشنگی ندارد!

فقط انسان ها را به هم نزدیک نمیکند! فقط آرامش به ارمغان نمی آورد! البته که دانش انسان ها در این زمینه را افزایش می دهد!!! در مورد ونوس به نکاتی مانند میزان روشنایی و مکان قرار گیری دقیقش در آسمان اشاره شده است!

مگان در مورد نحوه ی شکل گیری ونوس و داستان های به وجود آمدن این سیاره هم برای مخاطبینش گفته! جلسه ی اول مگان با شعر ها و داستان های بزرگان که از این سیاره الهام گرفته اند به پایان رسید! سه شنبه هم روشن ترین ستاره ی آسمان سیریوس بررسی شد!

راه های دیگر برای بررسی کهکشان

نگاه کردن به ستاره های شب می تواند برای خیلی ها آرامش بخش باشد! برای خود مگان نگاه کردن به ستاره ها از رفتن به ساحل و کوه نوردی هم بهتر است!

خیره شدن به آسمان و غرق شدن در ستاره ها و دنبال کردن حرکت هایشان برای خیلی ها یعنی اوج هیجان در عین آرامش!

ستاره شناسی شما را مجبور نمی کند یک جا بشینید! نفس نکشید و فقط به یک جا خیره شوید! شما پس از نگاه کردن یه ستاره ها احساسات خاصی خواهید داشت!

احساسی مانند سبکی و کنترل خشم درون! تنها و تنها به این دلیل که شما نشسته اید و اندکی از هیایوی دنیا دورید! سبک و آرام ، مانند ستاره ها!

اگر هم در توییتر عضو نیستید و نمی توانید عضو شوید راه های دیگری برای بررسی عجایب آسمان هست!

 Virtual Telescope Project تور های واقعی کهکشان نوردی را در دنیایی واقعی برایتان به رامغان آورده! این سفر ها آنلاین هستند! ستاره شناسان دید این تلسکوپ ها را بطورت آنلاین در دید عموم قرار داده اند!

سایت SkyView که متعلق به ناسا هست هم عکس های کهکشانی تلسکوپ هایش را در دید عموم قرار می دهد! این تصاویر عموما با امواج رادیویی ، نور UV ، و اشعه X گرفته شده است!

علاقه مندان می توانند در این سایت ها ثبت نام کنند تا فضانوردان از قسمت مورد علاقه شان در آسمان عکس بگیرند و برایشان بفرستند! البته پیچ تلسکوپ هابل آخرین عکس های کهکشانی را برای همگان به نمایش گذاشته است!

تلسکوپ WorldWide انجمن نجوم آمریکایی نیز به شما اجازه می دهد تا از طریق داده های نجومی یه گشت تصویر در کهکشان بزنید.

Slooh سایتی است که تصاویر زنده ی 10 تلسکوپ را به صورت آنلاین 20 ساعت در روز پخش می کند! این تصاویر از نقطه هایی مانند جزایر قناری در مراکش تا شیلی هستند!

ایستگاه های فضایی ناسا در دید شما…

سایت Spot the Station tracker ناسا هم محل قرار گیری دقیق ایستگاه های فضایی ناسا را در مدار زمین به شما می گوید! مسیر 90 دقیقه آینده این ایستگاه ها در مدار زمین برای شما تعیین می شود!

بهترین زمان برای دیدن این ایستگاه ها درست پس از طلوع آفتاب و درست پس از غروب آفتاب است! چرا که هوا به اندازه کافی تاریک است که شما بازتاب پنل های خورشیدی این ایستگاه ها را ببینید!

حتی می توانید نوتیفیکیشن تلفنی از طرف این سایت دریافت کنید! نوتیفیکیشن هایی که به شما هشدار می دهند کی می توانید این ایستگاه ها راببینید!

دیدن ستاره ها از روی زمین درست مانند دیدن یک مسابقه ی بزرگ فوتبال در خانه می ماند! شما همان هیجان و ارتباط با سایرین را حس خواهید کرد!

می توانید تجربیات خود را ثبت کنید! یا ببینید چه کسانی همزمان به شما به آن قسمت از آسمان نگاه می کردند! می توانید بفهمید تنها نیستید ! شاید از لحاظ فیزیکی تنها و در خانه باشید اما در حقیقت ما هرگز تنها نبوده ایم و نیستیم!