نیازهای زنان در رابطه جنسی

متاسفانه در بسیاری از روابط زناشویی به نیازهای زنان در رابطه جنسی توجهی نمی‌شود که متاسفانه همین موضوع حتی می‌تواند به طلاق نیز منجر شود. 

نیاز به رابطه جنسی علاوه بر لذتی که به زن و مرد میبخشد، فواید زیادی نیز دارد. مطالعات انجام شده نشان میدهند که رابطه جنسی می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و حتی ایمنی بدن را نیز تقویت کند. به علاوه، داشتن رابطه های جنسی منظم با همسرتان یک جوی صمیمانه بین شما ایجاد می کند که برای یک رابطه سالم بسیار مهم است.


همجنین بخوانید:

سکسومنیا ؛ رابطه جنسی یا خودارضایی در خواب ! 

سکس تراپی چه کمکی به زوج ها می‌کند؟ 


اما اگر شما همیشه مشغول روابط جنسی نیستید، نگران نباشید، شما تنها نیستید. طبق گفته کارشناسان بسیاری از زنان نواسانات جنسی زیادی دارند که میتواند نشات گرفته از مشکلات دیگر باشند. میل جنسی میتواند نشانه‌ای از سلامت عمومی شما باشد. برای مثال اگر کسی به لذت جنسی دلخواه خود نمیرسد میتواند ناشی از مشکلات دیگری باشد که بر احساسات او اثر میگذارند.

پس برای اینکه زندگی جنسی سالم و پر محبتی را ایجاد کنید نیازمند چه چیزی هستید؟

1.چه چیزهایی را در اتاق خواب دوست دارید؟ و از چه چیزهایی خوشتان نمی آید؟

اولین چیزی که باید در رابطه جنسی‌تان بدانید این است که برای لذت بردن در رختخواب به چه چیزی نیاز دارید، چه چیزی را دوست دارید؟ دانستن اینکه چه احساسی خوب است، چه چیزی شما را خوشحال می کند، چه چیزی شما را ناراحت می کند، تحریک مورد نیاز برای حرکت در روند رابطه، موقعیت هایی که دوست دارید و… مفید است. 

شما می توانید خواسته هایتان را با شریک زندگی تان در میان بگذارید. اگر از بیان احساس تان خجالت زده می شوید، بهتر است آنچه میخواهید را در قالب یک تخیل بیان کنید. خود ارضایی همچنین می تواند به زنان کمک کند آنچه را که در رابطه جنسی دوست دارند بیاموزند و از نظر جنسی قدرت بیشتری داشته باشند.

2.توانایی تمرکز بر رابطه همزمان با کنترل صدا هنگام رابطه

با سبک زندگی پر استرسی که در سراسر دنیا حاکم است، تمرکز، هنگام رابطه جنسی را بر هم میزند به همین دلیل زنان به ارگاسم کامل نمیرسند و به نیاز خود در رابطه جنسی نمیتوانند پاسخ مناسبی دهند. به همین دلیل کارشناسان پیشنهاد میدهند که به رابطه در مکانی آرام و بدون فکر کردن بر مشکلات زندگی بپردازید. خیال پردازی میتواند به شما در تمرکز کمک کند. تخیل یک روش واقعاً قدرتمند برای خاموش کردن مغز مضطرب شماست. همچنین کنترل صدا می تواند به صورت خیلی موثری لذت جنسی شما را افزایش دهد.


همچنین بخوانید: فواید رابطه جنسی در صبح برای سلامت روان، جسم و رابطه تان 


3. تصویر بدنی مثبت و اعتماد به نفس جنسی

در ابتدا این عنوان شاید گیج کننده به نظر برسد اما اگر زنان از بدن خود راضی نباشند، ممکن است از رابطه با جنس مخالف خود لذت نبرند. طبق تحقیقات بعمل آمده زنانی که از بدن خود راضی نیستند که شامل: نگرانی از نظر وزن، وضعیت جسمی، جذابیت جنسی، و افکار در مورد بدن در هنگام فعالیت جنسی میشود، بهتر است از طریق روانشناس به دنبال بهبود تصویر ذهنی باشند که از بدن خود دارند.

ورزش و آمادگی جسمانی باعث افزایش جذابیت و افزایش سطح انرژی می شود که هر دو باعث می شود افراد احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. به عنوان یک امتیاز، کسانی که احساس بهتری نسبت به خود دارند ممکن است درک کنند که از نظر جنسی مطلوب ترند و از نظر جنسی عملکرد بهتری دارند. هم برای مردان و هم برای زنان، تصویر منفی از بدن می تواند یک عامل مهار کننده در رابطه باشد. تصویر مثبت از بدن می تواند اعتماد به نفس را نیز در طول رابطه افزایش دهد.

شما لازم نیست که یک بدنی بی نقص داشته باشید تا بتوانید از رابطه جنسی خود لذت ببرید. شریک زندگی شما احتمالاً فکر می کند شما دقیقاً همانطور که هستید عالی به نظر می رسید. معمولا سلیقه جنسی مردان مطابق آنچه رسانه ها به عنوان بدن بی نقص ارائه می‌دهند، نیستند. و مطمئناً در حین رابطه جنسی و حالت های عمیق تحریک، مردان بیشتر به جزئیات و تجربه رابطه جنسی توجه می کنند تا بدن شما. 

4. اعتماد و احساس امنیت در رابطه

اگر شما نسبت به همسر خود شکاک هستید و یا احساس دوری نسبت به او دارید، میتوانید به راحتی و با حرف زدن و ایجاد یک رابطه عمیق مشکل خود را برطرف کنید. برای مثال میتوانید بگویید که احساس میکنید اخیرا شما از هم دور شده‌اید و رابطه شما با او بسیار ارزشمند است و میخواهید روابط جنسی را در اولویت قرار دهید.

5. از وضعیت سلامت جنسی شریک زندگی خود مطلع شوید!

هیچ کس این سوال ناراحت کننده را دوست ندارد که آخرین باری که شما آزمایش STD (اس تی دی، بیماری‌های مقاربتی هستند که از طریق رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی، انتقال می یابد) داده‌اید کی بوده است؟ یا بحث در مورد شریک جنسی قبلی یا کنترل بارداری، اما از پرسیدن سوال در مورد سابقه جنسی شریک زندگی خود نترسید. حتی می توانید چرخش مثبتی در بحث ایجاد کنید، با گفتن جملاتی مانند: من واقعاً شما را جذاب می دانم و به رابطه با شما علاقه مند هستم. اما برای اینکه کاملاً از رابطه‌مان لذت ببرم این سوال ها را مطرح میکنم.

6.استفاده محصولات مناسب برای راحت تر کردن رابطه جنسی

اگرچه به طور گسترده ای شناخته شده است که زنان در یک سن خاص دچار به خشکی واژن می‌شوند، حتی زنان جوان نیز می توانند با آن دست و پنجه نرم کنند. برای راحتی بیشتر کارها،  از روان کننده استفاده کنید که طبق گفته کارشناسان بعضی اوقات میتوانند پاسخ‌های خوبی به نیازهای زنان در رابطه جنسی بدهند.

در ادامه بخوانید:

اعتیاد به پورن ؛ چگونه اعتیاد به تماشای پورن را ترک کنم؟ 

ارگاسم ساختگی یا واقعی در زنان ؛ همسرتان کدام را تجربه می کند؟