گلکسی نوت 9 پرچمدار محبوب سامسونگ دارای چه ویژگی هایی است ؟

شمارش معکوس برای رویایی باجدید ترین گوشی شرکت سامسونگ گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9 شروع شده است.اما Galaxy Note 9 چگونه خواهد بود؟ دارای چه ویژگی های است.ما باید منتظر چه ویژگی هایی در پرچمدار جدید سامسونگ باشیم ؟ قیمت Galaxy Note 9 چقدر خواهد بود،  کاربران با چه بازه قیمتی روبرو خواهند بود؟ با ما همراه باشید با ویژگی های گلکسی نوت 9.

گلکسی نوت 9 چگونه خواهد بود؟ با تمام ویژیگی های آن آشنا شوید !

ویژیگی های Galaxy Note 9 و قیمت آن !

یکی از ویژیگی های این گوشی که بیشتر در مورد آن صحبت می شود ،فضای ذخیره سازی آن است.بر اساس  اخبار منتشر شده فضای ذخیره سازی دستگاه و مقدار RAM به طور رسمی بسیار بالا خواهد بود.گفته می شود که این  غول تکنولوژی،  512 گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می دهد. البته این نسخه ویژه ای، که برای فروش در مناطق خاص در نظر گرفته شده، دارای 8 گیگابایت حافظه RAM خواهد بود.مدل استاندارد با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره ارائه خواهد شد.از آنجایی که هنوز جزئیات دقیقی در مورد این نسخه با ظرفیت بالا وجود ندارد،صحبت در مورد اینکه در کدام مناطق و با چه قیمتی به فروش می رسد امکان پذیر نیست.

همچنین بخوانید : گوشی +HTC U۱۲ بصورت رسمی معرفی شد، پرچمداری بدون ناچ !

گلکسی نوت 9 چگونه خواهد بود؟ با تمام ویژیگی های آن آشنا شوید !

طراحی Galaxy Note 9 سامسونگ !

باید در ابتدا بگوییم که در مورد طراحی Galaxy Note 9 تغییر بزرگی را نباید انتظار داشته باشیم. ویژیگی سنسور اثر انگشت زیر صفحه پس از انتظارهای طولانی به بهار سال بعد موکول شد ،باعث می شود که این گوشی از لحاظ طراحی کمتر ما را هیجان زده کند و به نظر همانند گلکسی S9 روند طراحی مدل پیشین یعنی نوت 8 را دنبال خواهد کرد.عملکرد چشمگیر، قدرت زیاد، طراحی شیک، صفحه نمایش  فوق العاده  AMOLED Super و تمام ویژگی های طراحی شده سامسونگ در گوشی های سری Galaxy Note نیز این بار در  Note 9 نیز دیده خواهد شد.

این بار می توان گفت که صفحه نمایش کمی بهبود یافته است، بنابراین یک صفحه نمایش 6.4 اینچ Super AMOLED ما را ملاقات خواهد کرد.به غیر از این موضوع  تصور می شود تمام طراحی های این گوشی و سایز آن تغییر نخواهد کرد.

صفحه نمایش Galaxy Note 9 ،رزولوشن 1460×2960 پیکسل را ارائه می دهد .در حالی که صفحه نمایش تلفن با تکنولوژی Gorilla Glass 5 محافظت می شود، فناوری هایی مانند HDR10 همچنان  نیز در دسترس خواهند بود. به نظر می رسد گوشی با بدنه شیشه ای همانند نمایشگر باGorilla Glass 5 محافظت می شود. همچنین با توجه به نسخه پیشین این گوشی نیز مجهز به گواهی IP68 و مقاومت در برابر آب و گرد و خاک است.


همچنین بخوانید : گلکسی اس ۹ پلاس گزینه ای مناسب برای هنرمندان !


چرا سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر به تأخیر افتاده است؟

اگر چه شرکت سامسونگ حق این پتنت را در اختیار دارد اما با توجه به رونمایی این گوشی در ماه آگوست 2018 هنوز مشخص نیست که آیا این فناوری به موقع حاضر می شود و یا خیر .گفته می شود که در ابتدا شرکت سامسونگ قصد داشت که این فناوری جدید را در گوشی Galaxy Note 9 ارائه دهد اما به دلیل  ضرورت بهبود سازگاری فن آوری و کاهش هزینه های تولید تصمیم خود را تغییر داده است.زیرا در این صورت و با توجه به مالیات نیز قیمت Galaxy Note 9 بسیار بالاتر می شد ،به همین دلیل این تصمیم درست تری است تا منتظر پیشرفت تکنولوژی در این زمینه باشیم.

از سوی دیگر، کوالکام و اپل، دو نام دیگر در این صنعت، بر روی حسگر  اثر انگشت زیر صفحه نمایش خود با تکنولوژی اولتراسونیک کار می کنند.ما باید منتظر این باشیم تا ببینیم آیا اپل این ویژگی را در گوشی های خود در سال 2018 اعمال می کند و یا خیر .

گلکسی نوت 9 چگونه خواهد بود؟ با تمام ویژیگی های آن آشنا شوید !

ویژگی پردازنده و سخت افزار Galaxy Note 9

همانند Galaxy S9 ،نوت 9 نیز از چیپست ۸ هسته ای اسنپدراگون ۸۴۵ با فرکانس ۲.۷ گیگا هرتز برای چین و آمریکا و اگزینوس ۹۸۱۰ برای سایر مناطق با فرکانس ۲.۸ استفاده کرده است.به نظر می رسد سیستم عامل Android 8.1 Oreo یا اندروید P برای این گوشی در نظر گرفته شود.

Note 9 Exynos 9810 مدل

تست عملکرد نوت 9 در پایگاه داده Geekbench با شماره مدل SM-N960N با Geekbench 4.2.3 رویت شده است.امتیاز آن در آزمایش تک هسته ای 2737 و در آزمایش چند هسته ای 9064 است.

مدل  Snapdragon 845 ،دارای امتیاز 2411 در آزمایش تک هسته ای و 8712 در آزمایش چند هسته ای است.البته ما باید بدانیم که این نتایج برای آزمایشاتی که در حال حاضر انجام می شود معتبر است.تغییرات جدی در این نمرات در آینده ممکن است رخ دهد.

در مقایسه با نسخه های Qualcomm و Exynos، به طور کلی بیان شده است که مدل های Exynos در استفاده روزمره بهتر عمل می کنند

میزان حافظه و ذخیره سازی در Note 9

همان طور که در بالا اشاره کردیم اخباری مبنی بر میزان حافظه و ذخیره سازی این گوشی منتشر شده است.اگر 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه واقعی باشند، باید به خاطر داشته باشیم که این نسخه خاص در هر کشوری فروخته نخواهد شد.سری نرمال این گوشی با 64/128/256 GB به فروش خواهد رسید.ممکن است ظرفیت حافظه نیز 6 گیگابایت رم باشد.در مدل های دو سیم کارت، حافظه را می توان با استفاده از اسلات دوم سیم کارت تا 400 گیگابایت افزایش داد.

ویژیگی های دوربین Galaxy Note 9

در بخش دوربین همانند گلکسی اس 9 این گوشی نیز از دو دوربین 12 مگاپیکسلی با ویژگی های دیافراگم متغیر بهره خواهد برد.گشودگی دریچه دیافراگم حسگر  بین f/۱.۵ و f/۲.۴ قابل تغییر است که این تغییر بصورت فیزیکی بوده نه دیجیتالی !!! این دوربین دارای OIS، فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال 2x و فلاش LED است.

همچنین، توانایی فیلمبرداری با رزولوشن UHD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز به این دوربین اضافه شده و می تواند همزمان با کیفیت 4K و 9MP ویدیو را ضبط کند.ویژگی های کلاسیک مانند HDR و panaroma نیز بر روی گوشی نیز وجود خواهد داشت. همچنین قطعا شاهد ویژگی سوپر اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه که بیشتر در گلکسی اس 9 وجود داشت خواهیم بود.

حالا به سراغ دوربین جلو می رویم ، کسانی که انتظار دارند دوربین های دوگانه را ببینند، ناراحت خواهند شد زیرا به نظر می رسد که این شرکت در برنامه های خود چنین ویژگی ای نداشته باشد.در بخش دوربین جلو، ما یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.7 را داریم. این دوربین می تواند ویژگی های کلیدی مانند فوکوس اتوماتیک، ضبط ویدئو 144 پیکسل 30 فریم بر ثانیه و HDR را ارائه دهد.

Bixby 2.0 با Samsung Note 9 در دسترس خواهد بود!

سامسونگ اعلام کرده است که گلکسی نوت 9 اولین دستگاهی است که از Bixby 2.0 استفاده می کند که دارای پشتیبانی زبان مادری است.گفته شده است که  Bixby جدید بسیار سریعتر واکنش نشان خواهد داد و حتی در محیط های پر سر و صدا می تواند شما را بشنود.علاوه بر این، Bixby 2.0 به Viv ارتقا خواهد یافت. برای ارائه خلاصه ای مختصر، Viv یک راه حل هوش مصنوعی است که توسط یکی از بنیانگذاران سیری قبل از خرید توسط اپل ساخته شده است.سامسونگ قصد دارد تا تعداد کارکنان بخش هوش مصنوعی را تا 1000 افزایش دهد و قصد دارد تا مراکز هوش مصنوعی جدید را در نقاط مختلف جهان باز کند.

گزینه های اتصال و باتری

بلوتوث 5.0 ، جک 3.5 میلی متری و USB Type-C 3.1  از ویژگی های نوت 9 خواهد بود.سامسونگ پس از اتفاقی که برای نوت 7 افتاد، ظرفیت باتری در مدل Note 8 را به 3300 میلی آمپر ساعت کاهش داد. اما انتظار می رود که در نوت 9 سامسونگ سراغ باتری 4000 یا 3850 میلی آمپری برود.

قیمت سامسونگ گلکسی نوت 9 چقدر خواهد بود؟ و چه زمانی منتشر می شود؟

در پاسخ به سوال اینکه سامسونگ گلکسی نوت 9 چه زمانی منتشر می شود باید گفت که سال گذشته گلکسی نوت 8 در 23 آگوست منتشر شد.امسال نیز فکر می کنیم در همین تاریخ منتشر شود و تا تاریخ آخر آگوست در قفسه مغازه ها قرار گیرد.قیمت سامسونگ Note 9 به نظر می رسد واقعا بالا است.قیمت تخمین زده شده در حال حاضر حدود 929 دلار است اما امکان دارد این گوشی با قیمت 1000 دلار یا بالاتر نیز به فروش برسد.

 

همچنین بخوانید