چه کسانی باید  به سمت آی وی اف بروند ؟ درمان آی وی اف چگونه صورت می گیرد ؟ ما در این مطلب همه چیز در مورد آی وی اف راکه نیاز است شما بدانید را برایتان جمع آوری کردیم با ما همراه باشید :

همه چیز در مورد آی وی اف

لقاح آزمایشگاهی( IVF ) با توسعه سیستم های ژنتیک و آزمایشگاهی جدید در حال حاضر امید زوج های جوانی است که نمی توانند از طریق طبیعی صاحب فرزند شوند.زوج هایی که به درمان آی وی اف مراجعه می کنند با در نظر گرفتن ویژیگی های آن ها می توان گفت که 40 درصد آن ها زنان ،40 درصد مردان و 20 درصد زوج هایی هستند که هیچ کدام مشکل برای بچه دار شدن ندارند.داشتن عفونت ها ،عمل های جراحی ،اندومتریوز و این گونه بیماری نیاز به درمان آی وی اف  را در بیماران افزایش می دهد.

آی وی اف چگونه کشف شد؟

انتقال جنین در اواخر سال 1800 میلادی ظهور پیدا کرد.در آن سال ها این آزمایش بر روی خرگوش ها انجام می شد.اما به مدت طولانی نتایج مثبتی حاصل نشد.. اولین بارور سازی در سال 1973 انجام شد، اما بدن مادر قادر به سازگاری  نبود.در سال 1987 دکتر ادواردز و دکتر استپتو موفق شدند یک عملیات موفقیت آمیز انجام دهند و حاصل آن به دنیا آمدن لوئیز براون از طریق درمان IVF بود.

چه کسانی برای درمان باید مراجعه کنند ؟

اگر بارداری با رابطه محافظت نشده در زوجین  زیر سن 36 سال به مدت یک سال و در زوجین با سن بالا 37 سال به مدت 6 سال صورت نگیرد ،زوجین باید برای درمان به پزشک و مشاور مراجعه کنند.زوجین باید برای بارداری از طریق درمان IVF تمام  گزینه ها را بررسی کنند.زیرا روند زوال اقتصادی و روانی در زوجهای نابارور بسیار زیاد است.

همه چیز در مورد آی وی اف و نحوه درمان

در درمان آی وی اف علاوه بر پروتکل های استاندارد تخمک استاندارد که برای درمان درازمدت در آزمایشگاهی به کار رفته، کیفیت تخمک و جنین با استفاده از دوزهای پایین و پروتکل های طبیعی افزایش یافته است.این درمان به خصوص در افرادی که دچار کاهش تخمک هستند ،بسیار نتیجه بخش است.به خصوص در افرادی که دچار کاهش تخمک هستند ،جنین با استفاده از بیش از یک لقاء شانس بارداری در هر لقاء را افزایش می دهد.مخصوصا ارزش این سیستم زمانی مشخص می گردد که زوجین در مسیر بارداری روش های مختلفی را تجربه کرده و شکست خورده اند .


همچنین بخوانید :

باردار شدن بدون نیاز به داشتن رابطه ای جنسی در آینده ای نزدیک !

مواد غذایی که شانس پدر شدن شما را افزایش می ده


آی وی اف  در 5 مرحله به نام های تحریک تخمک گذاری ،بازیابی تخمک ،تلقیح باروری ،کاشت نطفه و انتقال جنین صورت می گیرد.هر زدن در یک دوره قاعدگی یک تخمک تولید می کند اما برای درمان آی وی اف نیاز به چند تخمک است از این رو پزشکان قبل از انجام درمان داروهای تخمک ساز را برای بانوان تجویز می کنند.سپس جراحی کوچکی، به نام آسپیراسیون فولیکول، برای برداشتن تخمک از بدن زن انجام می شود.

این جراحی به روش سرپایی و در مطب دکتر صورت می گیرد .در مرحله بعد مرد نیز باید یک نمونه اسپرم را به پزشک دهد بعد از آن پزشک در آزمایشگاه تخمک و اسپرم را با یکدیگر ترکیب می کند.تا نطفه تشکیل شود.اگر پزشک احتمال دهد که میزان تشکیل نطفه بسیار پایین است ،اسپرم را به طور مستقیم به تخمک تزریق می کن که به این روش ICSI گفته می شود.پس از آن دکتر تخمک ها را کنترل می کند تا مطمئن گردد کشت جنین با موفقیت همراه بوده است .

پس از این مرحله نوبت مرحله انتقال جنین است ،نطفه ها 3 تا 5 روز بعد پس از باروری به بدن مادر انتقال داده می شودند.. دکتر یک لوله نازک (کاتتر) حاوی نطفه را به واژن زن، از طریق دهانه رحم و رحم وارد می کند.اگر نطفه در رحم قرار گیرد حاملگی صورت می گیرد اما اگر همزمان چند نطفه وارد رحم شود می تواند منجر به دوقلو و سه قلو شود.

توقف مصرف سیگار، کاهش وزن، رژیم غذایی غنی از پروتئین و  ویتامین D، اقدامات دیگری است که احتمال موفقیت را IVF را افزایش می دهد.زوجینی که برای درمان IVF مراجعه می کنند باید  از نظر فیزیکی و روانی خود را آماده سازند.زیرا در این صورت است که می توانند به نتایج دلخواه دست یابند.