آیا واقعا هوش مصنوعی دنیا را امن تر میکند ! بنام خدا درود به همه عاشقان علم به خصوص هوش مصنوعی. واقعا وقتی که شروع به نوشتن مطلب علمی می کنیم و می دانیم که افرادی هستند که از آن استقبال می کنند، دچار چنان شعفی می شویم که در کلام نمی گنجد. پس لازم می دانم از شما، خواننده ی محترم این مطلب کمال سپاسگزاری را به عمل بیاورم.


در ادامه بخوانید »

مایکروسافت ؛ کرونا برای همیشه نحوه کار و یادگیری را تغییر خواهد داد!

سیاهچاله به زبان ساده!!!

5 دلیل برای تماشای فیلم The Platform ؛ زندان حقیقی انسان کجاست؟!


در مطلب امروز قصد دارم شما را با چهار مورد از مزایای هوش مصنوعی و پاسخ این سوال که آیا واقعا هوش مصنوعی دنیا را امن تر میکند ، آشنا کنم.

در ابتدا

تنها در عرض چند هفته ، بیماری همه گیر COVID-19 روش زندگی طبیعی ما را کاملاً مختل کرده است. با تعطیل شدن بسیاری از مشاغل یا انتقال آن ها به خانه ها، سازگاری با یک وضعیت دائماً در حال تغییر ، کلید اصلی برای بقای سازمانهای بزرگ و کوچک خواهد بود. با وجود همه چیزهایی که در حال انجام است ، همه گیری ها باعث نوآوری های جدید ، به ویژه در دنیای هوش مصنوعی می شود. در اینجا چندین راه مهم وجود دارد که هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر در بهبود سلامت و ایمنی عمومی است زیرا دنیا با یک عادی جدید سازگار است.

1. هوش مصنوعی شیوع بیماری را پیش بینی می کند

یکی از بزرگترین چالش های این کروناویروس (و بیماری COVID-19 که متعاقباً باعث آن می شود) این بوده است که چگونه می تواند به سرعت گسترش یابد. در حالی که اقدامات دوردست اجتماعی و تعطیل شدن مکان های پرخطر به عنوان بهترین راه برای کنترل گسترش تلقی می شود ، بسیاری از مناطق برای اتخاذ چنین اقدامات کند بوده اند. زیرا درک دقیقی از خطری که تهدیدشان می کند ندارند.

در ادامه بخوانید »

شغل‌هایی که ChatGPT آنها را نابود خواهد کرد! 

تکینگی تکنولوژیکی؛ نقطه ای از تاریخ که ماشین های هوشمند نسخه ی ما را میپیچند! 

با این حال ، در اسرائیل ، یک سیستم پیمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط انستیتوی علوم ویزمن ساخته شده است ، پیش بینی شیوع ویروس کرونا را بهتر انجام داده است تا مقامات بتوانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش شیوع ویروس انجام دهند. این سیستم از یک پرسشنامه با تمرکز بر موضوعات کلیدی مانند علائم بیماری و شیوه های قرنطینه استفاده می کند ، سپس پاسخ ها را با یک الگوریتم مبتنی بر مکان منطبق می کند. سپس تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی می تواند نقاط مهم بالقوه را از قبل مشخص کند ، که می تواند به مقامات محلی کمک کند تا تدابیری را انجام دهند که باعث کاهش سرعت شیوع ویروس می شود.

2. هوش مصنوعی به مراکز پشتیبانی کمک می کند

با COVID-19 که عناوین دائمی بر آن حاکم است ، جای تعجب ندارد که بیمارستان ها و سازمان های بهداشتی نگران بیمارانی هستند که دارای مشکلات و بیماری های زمینه ساز کرونا می باشند. مانند مشکلات رگ های کرونری قلب. بنابراین بیشتر از هر زمان دیگری بیماران را معاینه می کنند. دستیاران مجازی قبلاً حجم کار متخصصان پشتیبانی مردم در صنایع دیگر را کاهش داده اند و اکنون ابزارهای مشابهی که بطور خاص برای پاسخگویی به سؤالات مربوط به COVID-19 طراحی شده اند معرفی می شوند.


همچنین بخوانید » مبارزه با کرونا به کمک هوش مصنوعی!! آیا کرونا رفتنی است؟


این ابزارهای هوش مصنوعی را می توان به طور مستقیم در برنامه ها و وب سایت های مراقبت های بهداشتی جاسازی کرد. یک نمونه از این موارد Hyro ، دستیار مجازی رایگان COVID-19 است که به سازمانهای بهداشت و درمان ارائه می شود تا به آنها در مدیریت بیماری در تماس تلفنی کمک کنند. با پاسخ دادن به سؤالات متداول در مورد کرونا ، بیان علائم و ارائه اطلاعات از منابع تأیید شده مانند WHO و CDC ، چنین ابزار هوش مصنوعی می تواند به کاهش بار کارکنان مراقبت های بهداشتی که قبلاً به دلیل بیماری همه گیر کشیده شده اند ، کمک کند.

3. هوش مصنوعی با گسترش اطلاعات غلط مبارزه می کند

هوش مصنوعی دنیا را امن تر میکند

یک مسئله تاسف بار که در پی همه گیری COVID-19 به وجود آمده است ، گسترش سریع اطلاعات غلط به صورت آنلاین است. از پایین آمدن خطرات ناشی از ویروس گرفته تا پیام های متنی کاذب و هشدار از سفارشات قرنطینه اجباری ، این می تواند باعث افزایش وحشت در طی کوتاه مدت و ایجاد مشکلات در بلند مدت شود. بسیاری از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای بررسی پست های مضر از تعدیل کنندگان محتوای انسانی استفاده می کنند ، اما با توجه به اینکه تعداد بیشتری کارمند موظف هستند از خانه کار کنند یا به طور کلی کار خود را متوقف کنند ، هوش مصنوعی در مبارزه با اطلاعات غلط اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

اگرچه عدم نظارت انسانی به معنای افزایش خطر برای اشتباهات است ، اما می تواند باعث پیشرفت های جدیدی برای این ابزارهای یادگیری الگوریتم شود. به عنوان نمونه این موارد ، ژاکوب کاسترنکس توضیح می دهد : “YouTube در زمان ابتلا به بیماری کرونا ویروس به ویدیوهای بی حاشیه بیشتر اعتماد خواهد کرد ، زیرا بسیاری از مرورگرهای انسانی آن برای محدود کردن شیوع ویروس به خانه فرستاده می شوند. این بدان معناست که فیلم ها صرفاً به دلیل نقض بالقوه سیاستی از سایت حذف می شوند ، در حالی که فیلم ها معمولاً برای تأیید این که آنها باید از بین بروند ، به یک مرورگر انسانی هدایت می شوند. “

4- هوش مصنوعی بیماران را شناسایی می کند

هوش مصنوعی دنیا را امن تر میکند

همانطور که گاردین خاطرنشان کرد ، یکی از بزرگترین چالشهای مربوط به گسترش COVID-19 این واقعیت است که بسیاری از بیماران علائم مشابه سرماخوردگی را تجربه می کنند. برخی کاملاً بدون علامت هستند. به همین دلیل ، بسیاری از افرادی که می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند ، ممکن است به جای قرنطینه کردن خود ، در جامعه حاضر شوند و باعث پیشرفت سرعت شیوع بیماری شوند.

در حالی که آزمایش می تواند کند باشد ، هوش مصنوعی در حال حاضر قدم بر می دارد تا به این چالش بپردازد. چندین ابزار هوش مصنوعی قبلاً برای شناسایی بیماران مبتلا به COVID-19 و ارائه معالجه که متخصصان مراقبت های بهداشتی را حفظ می کند ، ساخته شده است. در چین ، یک الگوریتم بینایی رایانه ای طراحی شده است تا دمای بدن افراد در مکان های عمومی را اسکن کند و هر کسی را حتی با تب جزئی علامت گذاری کند.

یک الگوریتم دیگر هوش مصنوعی به پزشکان کمک می کند با دقت بیشتری بین کروناویروس و بیماران عادی پنومونی(سینه پهلو. بیماری کرونا بسیار شبیه به سینه پهلو (ذات الریه) می باشد) را تشخیص دهند. در ایالت واشنگتن ، از رباتها حتی برای تهیه درمان و ارتباط از راه دور استفاده شده است تا از شیوع بیماری از بیماران به پزشکان جلوگیری شود.
آینده ی همه گیری COVID-19 زیاد واضح نیست. هنوز مشخص نیست که چه مدت اقدامات قرنطینه ی اجتماعی و سایر اقدامات احتیاطی لازم است تا بتوانند شیوع بیماری را کاهش دهند یا تأثیر کلی این اقدامات چه خواهد بود. در حالی که هوش مصنوعی ممکن است تمام پاسخ ها را نداشته باشد ، واضح است که ادامه نوآوری در این زمینه کمکی برای تبدیل حهان به مکانی امن تر در این مواقع دشوار است. با کمک به کند کردن شیوع ویروس و بهبود شرایط برای کارمندان مراقبت های بهداشتی ، این پیشرفت های فناوری می تواند در حال حاضر و آینده زندگی بسیار خوبی را نجات دهد.

“در خانه بمانیم”

کرونا را شکست می دهیم”

آیا به نظر شما هم هوش مصنوعی دنیا را امن تر میکند ؟؟؟؟