هوش مصنوعی و درمان کرونا ! در حال حاضر باید ویروس کرونا را در صدر اخبار جهان دانست. زیرا این ویروس همه گیر سراسر جهان را فراگرفته و کمتر کشوری را شاهد هستیم که دچار این اپیدمی نشده باشد. متاسفانه تاکنون واکسن ویروس کرونا کشف نشده و دانشمندان سخت در پی ساخت واکسن این ویروس همه گیر هستند تا هر چه سریعتر ریشه آن را نابود سازند. در این بین برخی کارشناسان پیشنهاد کردند که از طریق هوش مصنوعی بتوان ویروس را نابود ساخت اما در واقعیت باید بیان داشت که چنین چیزی بسیار دشوار است و چندان ممکن نیست.

هوش مصنوعی در اینجا است که ما را از ویروس کرونا نجات دهد. این بیماری شیوع جدید را نشان می دهد، افراد مبتلا به تب را شناسایی می کند، موارد را تشخیص می دهد، بیماران را که بیشتر نیاز دارند، در اولویت قرار می دهد، ادبیات علمی را می خواند و به دنبال راه درمانی قرار می گیرد.


همچنین بخوانید »

هوش مصنوعی در پزشکی، تحولی عظیم در درمان بیماری ها!

مبارزه با کرونا به کمک هوش مصنوعی!! آیا کرونا رفتنی است؟

هوش مصنوعی ساختگی ؛ تکنولوژی تقلبی که تنها با کمک انسان به بار می نشیند!!!


در حالی که جهان با شیوع تاج ویروس مقابله می کند ، بسیاری از AI را به عنوان سلاح مخفی همه کاره ما مورد ستایش قرار داده اند. اگرچه انتشارات مطبوعاتی شرکت ها و برخی از رسانه ها ، ستایش های خود را بیان می کنند ، اما AI تنها نقش مهمی در مبارزه ما با Covid-19 بازی خواهد کرد. در حالی که بدون شک روش های کمک به شما وجود دارد – و حتی بیشتر در همه گیری های آتی – در حال حاضر ، فناوری هایی مانند گزارش داده ، تله پزشکی و ابزارهای تشخیصی معمولی بسیار تأثیرگذار هستند. بنابراین چگونه می توانید از افتادن در مورد اعتیاد به مواد مخدر جلوگیری کنید؟ در گزارشی که اخیراً در مؤسسه بروکینگز ارائه داده است ، من نیاز به تحقیقات لازم برای شک و تردید سالم در مورد ادعاهای AI در اطراف Covid-19 داشتم.

بیایید با مهمترین قانون شروع کنیم: همیشه به متخصصان موضوع نگاه کنید. اگر آنها از AI استفاده می کنند ، فوق العاده است! در این صورت ، از شرکتهای نرم افزاری که آن دسته از متخصصان را استخدام نمی کنند ، مراقب برنامه های هوش مصنوعی باشید. داده ها همیشه به بستر آن بستگی دارند ، که تخصص آن را می داند. آیا داده های چین درباره ایالات متحده اعمال می شود؟ چه مدت ممکن است رشد نمایی ادامه یابد؟ مداخلات ما تا چه میزان باعث کاهش انتقال می شود؟ همه مدلها ، حتی مدلهای هوش مصنوعی ، در مورد سؤالاتی از این دست فرض می کنند. اگر مدل سازان آن فرضیات را درک نکنند ، احتمالاً مدل های آنها مضر هستند تا مفید.

خوشبختانه ، در مورد Covid-19 ، اپیدمیولوژیست ها کاملاً کمی از زمینه داده ها اطلاع دارند. اگرچه ویروس جدید است و چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد ، در مورد اینکه چه سؤالاتی باید بپرسید و چگونه می توان به آنها پاسخ داد ، تخصص فوق العاده ای وجود دارد. تاریخ اپیدمیولوژی مدرن به اوایل دهه 1900 می رسد ، به این معنی که این حوزه یک قرن تحقیقات علمی را در تجزیه و تحلیل های خود گنجانیده است. در مقابل ، روشهای یادگیری ماشین تمایل دارند فرض کنند که همه چیز را می توان مستقیماً از یک مجموعه داده آموخت ، بدون آنکه زمینه علمی گسترده تری داشته باشد.

به عنوان مثال ، این ادعا را در نظر بگیرید که هوش مصنوعی AI اولین نفری بود که کرونا ویروس را تشخیص داد. یادگیری ماشینی برای ایجاد بینشهای معنادار به داده های تاریخی بسیار وابسته است. از آنجا که هیچ پایگاه داده ای از شیوع قبلی Covid-19 وجود ندارد ، AI به تنهایی نمی تواند شیوع این بیماری همه گیر جدید را پیش بینی کند . از این گذشته ، این ادعا به طور ضمنی توانایی هوش مصنوعی را به ما اطلاع می دهد تا درباره رویدادهای عظیم و نادری به ما اطلاع دهد ، که به هیچ وجه قدرت هوش مصنوعی نیست. همانطور که معلوم است ، در حالی که ممکن است نرم افزار زنگ خطر را به صدا در آورده باشد ، و اهمیت این شیوع را مورد تجزیه و تحلیل انسان می داند.

ارزش واقعی هوش مصنوعی در توانایی آن برای ایجاد پیش بینی های چند دقیقه ای نهفته است. به عنوان مثال ، شرکت اپیدمیولوژی هوش مصنوعی BlueDot با موفقیت به ایالت کالیفرنیا کمک کرد تا شیوع تاج را کنترل کند. این شرکت مدل های سنتی اپیدمیولوژیک را با یادگیری ماشین افزایش داده و از الگوهای پرواز برای پیش بینی شیوع در پستی کد پستی استفاده می کند. این ارزش AI است. این برآوردهای دانه ای می تواند تخصیص دقیق بودجه ، منابع و پرسنل پزشکی را ممکن سازد.

گفته می شود ، شما نباید به همه برآوردهای شخصی از هوش مصنوعی اعتماد کنید. غالباً ، یک شرکت دقت می کند – درصد پیش بینی هایی که در طول توسعه صحیح است – برای اثربخشی یک مدل هوش مصنوعی. متأسفانه ، این شماره به راحتی قابل شوخی است و اغلب تصویری ناقص را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، علی بابا ادعا کرده است که می تواند Covid-19 را از سی تی اسکن با دقت 96٪ تشخیص دهد. اما اگر با کارشناسان موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید ، خواهید دید که کالج رادیولوژی آمریکا گفته است که از اسکن سی تی اسکن نباید به عنوان “تست های ردیف اول برای تشخیص کووید -19 استفاده شود.” هنوز اثبات نشده است و احتیاط بیشتری مبنی بر اینکه الگوریتم ممکن است سریع باشد ، اما باید اتاقهای اسکن اسکن تمیز شود و هوای آنها بین هر بیمار مجدداً گردش شود.

در مورد سرعت بسیار چشمگیری که دارد ، زمان آن است که راز کثیفی از دنیای یادگیری ماشین به اشتراک بگذارید: هر دانشمندی از این زمینه با دقت و دقت آن را مسخره می کند. بسیار باورنکردنی زیاد است بدون هیچ گونه احتیاط ، انتقاد از خود یا اعتبار خارجی ، در چهره آن مشکوک است. حتی اگر واقعیت داشته باشد ، ما اغلب به غیر از دقت به اندازه گیری نیاز داریم تا بدانیم که آیا یک مدل موثر است ، مانند درصد افراد بیمار که به درستی تشخیص داده می شوند. در حالی که سیستم های پزشکی خسته شده بر اساس شدت شرایط ریه آنها ، به آنالیز پرتونگاری اشعه ایکس برای بیماران مبتلا شده اند ، AI در حال حاضر نمی تواند Covid-19 را به تنهایی تشخیص دهد.

حتی مدل های هوش مصنوعی که در توسعه کاملاً آزمایش شده و مورد تأیید قرار گرفته اند، نیاز به تحقیقات بیشتری دارند، زیرا شرایط دنیای واقعی تقریباً همیشه مشابه عملکرد AI در محیط آزمایشی نیست.