ممکن است در رژلب مورد علاقه تان مواد خطرناکی وجود داشته باشد !

گروه های نظارتی دولت و اتحادیه مصرف کنندگان شرکت های زیبایی ( FDA)  که همیشه به دنبال حفظ سلامت مصرف کنندگان هستند از کمپانی های تولید کننده محصولات زیبایی و رژلب برای شرکت در آزمایشات روی مواد تولید شده در رژلب در خواست همکاری کردند . شما باید از مواد آرایشی خود با احتیاط استفاده کنید و این مسئله بسیار مهم است چرا؟ چون ممکن است وجود مواد شیمیایی سمی نظیر سرب در رژلب ! باعث آسیب مغز و یا مرگ شما شود.

FDA تحقیقات در مورد رژلب در سال 2007 را آغاز کرد: آنها دریافتند که 61 درصد از 33 مارک رژلب محبوب موجود در بازار، دارای سرب هستند. تحقیق گسترده ای که توسط FDA در سال 2010 انجام شد، سرب را در بیش از 400 رژلب مختلف یافت. محققان دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند که تنها چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد فقط سرب نیست: آنها فلزات سمی مانند کروم، آلومینیوم و منگنز را در بسیاری محصولات زیبایی یافتند.

همچنین بخوانید :  8 محصولات آرایشی و بهداشتی که باید با دقت از آن ها استفاده کنید!

وجود مواد شیمیایی سمی نظیر سرب در رژلب !

“آلودگی سرب در رژلب یک مشکل مستند است ! که می تواند سلامت زنان و بچه هایی را که به کیف لوازم آرایشی مادر خود دسترسی دارند، به خطر بیاندازد”، جانات نودلمن، مدیر برنامه و سیاست در اتحادیه پیشگیری از سرطان پستان، و همچنین مدیر بخش BCPP کمپین برای لوازم آرایشی ایمن اعلام کرد : “مردان همچنین در معرض آلودگی های سربی خضور دازند زیرا در رنگ موهای مردانه مانند فرمول های حاوی سرب و سایر منابع وجود دارد.”

“سرب خطرات بهداشتی را برای مردان و زنان در هر سنی ایجاد می کند، اما باید از کودکان در مقابل مواد حاوی سرب به شدت محافظت کرد. Nneka Leiba، مدیر علوم زیست محیطی در EWG، توضیح می دهد: مشکل اصلی با سرب این است که این نوروکسین است که بر روی مغز تاثیر می گذارد.” “به خصوص برای کودکان جوان به شدت مضر است زیرا مغز آنها  هنوز به طور کامل توسعه نیافته است.”


همچنین بخوانید :با ۸ فواید شستن آرایش صورت قبل از خواب آشنا شوید !


کارشناسان معتقدند هیچ سطحی “بی خطر” از سرب وجود ندارد: مقدار کم آن  می تواند موجب ضعف، افزایش فشار خون و کم خونی شود. قرار گرفتن در معرض بالاتر می تواند به شدت به مغز، کلیه ها و سایر اعضای بدن آسیب برساند و می تواند جان شما را نیز تهدید کند.

شما می توانید با خرید هوشمندانه به دور از خطر باشید ! : “نولدمن می گوید:” مصرف کنندگان باید از رژ لب ها استفاده کنند که می دانند از نظر آلودگی سرب بسیار مورد آزمایش قرار گرفته اند. “آنها باید مارک های مورد علاقه خودشان را مورد بررسی قرار بدهند و اطلاعات لازم را بدست آورند و اگر محصول از مواد بدون سرب تولید شده بود و تاییده های لازم را داشت اقدام به خریدار و مصرف کنند.”

شما می توانید این مقاله را بصورت کامل از اینجا مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید