وقتی کسی را از دست می‌دهیم باید چه کنیم؟

همه افراد در طول زندگی‌شان همیشه ممکن است کسی را از دست بدهند؛ کسی که دوستش دارند و نبودش باعث بروز مشکلات عاطفی برایشان می‌شود. در این مطلب قصد داریم به این سوال افراد که وقتی کسی را از دست می‌دهیم باید چه کنیم؟ پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

اغلب افراد پس از دست دادن عزیزانشان منزوی می‌شوند. در اجتماع حضور نمی‌یابند. این افراد درواقع افسرده می‌شوند. این نوع از افسردگی بسیار دردآور است چون باعث فرسایش ذهنی افراد می‌شود و قدرت زندگی کردن آن‌ها را می‌گیرد.

شکل‌گیری روابط میان افراد راحت است ولی حفظ این روابط گاهی بسیار سخت می‌شود. 

گاهی اوقات ناخواسته این روابط قطع می‌شود و شما عزیزی را براثر حادثه یا میل طرف مقابلتان از دست می‌دهید. در این زمان احساسات شما  حساس می‌شوند و بهترین کار این است که احساساتتان را کنترل کنید. در ادامه چندین نکته برای کنترل خودتان هنگام از دست دادن عزیزی برای شما آماده کرده‌ایم.


همچنین بخوانید:

داروهای ضدافسردگی ؛ هرآنچه باید در این مورد بدانید!

5 نکته که باید درباره داروهای ضد افسردگی بدانید!


اما واقعا وقتی کسی را از دست می‌دهیم باید چه کنیم؟

۱-با خودتان روراست باشید و احساساتتان را درک کنید.

تنهایی پوچی و… این‌ها احساساتی هستند که ممکن است برای شما پیش بیایند به‌جای اینکه این احساسات را انکار کنید آن‌ها را قبول و ابراز کنید.گریه کنید

سیگار کشیدن یا مصرف مواد یا مسکن‌های فراوان راه چاره نیست. ابراز اندوه و ناراحتی حال شمارا بهتر می‌کند. اندوهتان را از بین می‌برد برای این کار می‌توانید با یک فرد معتمد صحبت کنید.

وقتی کسی را از دست می‌دهیم چه کنیم

۲-بیرون بروید و ارتباطتان را با دیگران قطع نکنید.

کارهای روزمره‌تان را خودتان انجام دهید این کارهای روزمره ممکن است در روزهای اول از روی اجبار باشد ولی به‌مرورزمان باعث شاد شدن شما می‌شود. خرید کردن  با دیگران می‌تواند روحیه و اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته‌تان را به شما برگرداند.

وقتی کسی را از دست می‌دهیم چه کنیم

۳-فعالیت‌های جدیدی پیدا کنید که ذهنتان را مشغول کند.

این فعالیت‌ها می‌تواند کتاب خواندن، گشت‌وگذار در اینترنت یا فعالیت‌های ورزشی مثل یوگا یا فوتبال باشد. مهم نیست که کدام‌یک از این گزینه‌ها را انتخاب می‌کنید. مهم این است که از این کار لذت ببرید و ذهن شما را آرام و متمرکز شود تا کمتر به مشکل‌تان فکر کنید.

۴-کارهای روزمره‌تان را طوری تنظیم کنید که وقتتان خالی نباشد.

وقت خالی یعنی برگشتن ذهن به سمت مشکلتان.پس بهترِ است برنامه روزانه‌تان را طوری تنظیم کنید که فقط خالی نداشته باشید و تمام‌وقت‌های خالی‌تان را با فعالیت‌های گوناگون پرکنید یک نکته مهم این است که هر شب قبل از خواب برای فردا برنامه‌ریزی کنید این کار باعث می‌شود که شما به یک نظم ذهنی برسید و بدانید که قرار است چه‌کارهایی را انجام بدهید ‌


همچنین بخوانید:

علائم کسی که می خواهد خودکشی کند چیست؟

آیا من افسرده ام یا فقط خسته ام؟ تفاوت افسردگی با خستگی!


۵-کارهای جدید و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

کارهای هیجان‌انگیز و جدید می‌تواند حال شما را بهتر کند. مثلاً مدل مویتان را تغییر دهید یا لباس جدید بخرید یا یک تغییری در دکوراسیون خانه انجام دهید و با مکان‌های جدید آشنا شوید این نوآوری‌ها باعث تقویت روحیه شما می‌شود و به‌مرورزمان شما احساس طراوت و شادابی می‌کنید.

کلام آخر

وقتی شما شخصی را به هر دلیلی از دست می‌دهید شما با یک مشکل در زندگی روزمره‌تان مواجه می‌شوید و باید هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود چون‌که شما به آن شخص عادت کرده‌اید این کار کمی زمان‌بر خواهد بود پس بهتر است که نکات گفته‌شده را حتماً رعایت کنید.