قطعات این ویالون ماژولار با چاپ 3 بعدی تولید شده و در عرض 10 دقیقه می توان فرم آن را تغییر داد !

ویالون ماژولار Fiddle را می توان همانند سایر ویالون ها نواخت! اما طراح و سازنده این اینسترومنت جالب دیوید پری / David Perry آن را بوسیله پرینتر 3 بعدی طوری طراحی کرده که بتوان بوسیله آن فرم ها و اشکال مختلف فیزیکی و صوتی را نیز امتحان کرد!

پری می گوید » “در حال حاضر این ویالون 3 بعدی پرینت شده نمی تواند حتی صدایی همانند ویالون های چوبی ارزان قیمت را تولید کند ! ما نباید سعی کنیم کیفیت را مطابقت دهیم – در عوض باید تلاش کنیم تا صدای های متفاوت ایجاد کنیم!”

بدنه، گردن ، پگ باکس و پل این ویالون ماژولار همه توسط پرینتر 3 بعدی تولید شده اند. بنابر این اگر علاقه مند هستید این اجزای سه بعدی را بوسیله نقشه خودتان بسازید ، در نظر داشته باشید سایر اجزا نظیر؛ رشته سیم ها، تیونر، سیم گیر و چانه گیر را باید خودتان جداگانه تهیه کنید. گرچه همین اجزای نامبرده را اگر طراحی کنید می توانید آنها را نیز پرینت کنید. آها داشت یادم می رفت کمان را هم باید خریداری کنید.

ویالون ماژولار Fiddle طراحی شده برای آزمایش فرم، عملکرد و صدا

پری می گوید که تمام قطعات چاپ شده 3D را می توان در حدود 10 دقیقه تعویض کرد، به این معنی که شکل های مختلف بدنه را می توان امتحان کرد، متریال های مختلف گردن و همانطور که در ویدئو زیر نشان داده شده، طرح عجیب و یونیک پل را میتوانید ببینید.


همچنین بخوانید »

Pipes ماشین آهنگسازی همه کاره ؛ ترکیبی از سخت افزار و نرم افزارهای آهنگسازی!

ترن تیبل The Duo یک سیستم موسیقی چند منظوره است !

اولین موسیقی تکنو ساخته شده توسط ربات موسیقی را گوش کنید!


در ویدیو زیر پری ابتدا قطعه را با یک ویالون چوبی می نوازد، سپس همان قطعه را با ویالون منبع باز  Hovalin می نوازد و در نهایت آن قطعه را با ویالون ماژولار Fiddle می نوازد.

نسخه کامل و آماده به کار ویالون ماژولار Fiddle با قیمت 550 دلار از قابل خریدار است اما اگر علاقمند هستید قطعات را خودتان پرینت بگیرید می توانید از اینجا فایل های پرینت را دانلود کنید و ویالون ماژولار کاستوم خود را بسازید.