این سیستم جدید پروجکت مپینگ می تواند حرکات را ردیابی کند و تاثیر یک جسم منعکس کننده نور را به شما القاء می کند!

محققان دانشگاه توکیو پیشرفت باور نکردنی در زمینه پروجکت مپینگ سرعت بالا در زمان واقعی داشته اند و سیستم جدیدی را ایجاد کرده اند که می تواند شبیه سازی نور از یک ساختار سه بعدی که در آن وجود ندارد را شبیه سازی کند. نتیجه پدیده ای داینامیک واقعی است که نسل جدیدی از هنرهای نمایشی trippy را عرضه می کند.

تیمی، از آزمایشگاه Ishikawa Watanabe، برای چندین سال به آرامی در حال تحقیق و فعالیت هستند تا تمام اجزای مستقل را که این سیستم فوق العاده پیشرفته نیاز دارد تولید و توسعه دهند.در وحله اول نیاز به یک پروژکتور با سرعت بالا بود تا بتواند تصاویری با ابعاد 8 بیتی را با حداکثر سرعت 1000 فریم در ثانیه پروجکت کند.

یک سیستم ردیابی حرکتی 3D، نیز همچنین تولید و توسعه داده شد. با استفاده از 10 دوربین با قابلیت مپ کردن اشیاء با سرعت بالا و تشخیص درجه تغییر شکل دانه در اشیاء مپ شده. یک نمونه اولیه از سیستم برای پردجکت کردن تصویر بر روی تی شرت استفاده شد. طرح پروجکت شده زمانی مشخص شد که پارچه کشیده شده توانست خروجی را در زمان واقعی منعکس کند به طوری که به نظر می رسد تصویر پروجکت شده بر روی لباس چاپ شده است.

آخرین آزمایش این تکنولوژی حتی بیشتر باعث توهم می شود، با اضافه کردن یک عنصر مپینگ نور سه بعدی به این طرح به نظر می رسد یک شیء واقعی 3D است که نور را منعکس می کند. در ادامه ویدیویی از تست این تکنولوژی با بافت های مختلفی 3 بعدی بر روی تیشرت را تماشا کنید.

سال گذشته Ishikawa Watanabe Laboratory در همکاری با هنرمند ویژوال Nobumichi Asai پروژه پروجکت مپینگ چهره INOR Prayer را به زیبایی هرچه تمام تر اجرا کردند. ویدیو هایی که در بالا تماشا کردید فقط گوشه ای از توانایی این تکنولوژی جدید بود که این تکنولوژی در آینده به راحتی می تواند مرز بین واقعیت و رویا را از بین ببرد.

واقعیت چیست؟

چگونه واقعیت را تعریف می کنید؟

ماتریکس 1999

در ادامه بخوانید