پلی لیستی جذاب از هنرمند مطرح ژاپنی برای رستوران ها

موسیقی یکی از مهمترین نکاتی است که هر رستوران و کافی شاپی باید برای آن ارزشی ویژه قائل باشد! اما متاسفانه در بسیاری از رستوران های جهان و مخصوصا ایران از موسیقی مناسبی در پس زمینه استفاده نمی شود. ما در مطلب چگونه رستوران ها با استفاده از موسیقی غذای خود را سرو می کنند! به این موضوع تا حدودی اشاره کردیم. حالا در مقاله ای که در New York Times منتشر شده بن رتلیف به این موضوع اشاره می کند که هنرمند برجسته ژاپنی و یکی از پیشگامان موسیقی الکترونیک ریوئیچی ساکاموتو برای مبارزه با موسیقی بد رستوران ها پلی لیست رستوران خود را ایجاد کرده است.


همچنین بخوانید » کالکشن موسیقی هاروکی موراکامی نوسیده مطرح ژاپنی را گوش کنید!!!


ساکاموتو می گوید » پس از شنیدن موسیقی افتضاح رستوران Kajitsu در منهتن نزدیک به خانه ام در West Village،  تصمیم گرفتم تا پلی لیست مخصوصی برای این رستوران ایجاد کنم.

این پلی لیست شامل آهنگ هایی از ؛ یوهان یوهانسون ، Colin Stetson ، افکس توئین ، Oneohtrix Point Never و نیکولاس جار و … می باشد. همچنین بخوانید » ریمیکس آهنگ Andata ریوئیچی ساکاموتو توسط Oneohtrix Point Never را گوش کنید

در مصاحبه رتلیف با ساکاموتو درباره ساخت پلی لیست، ساکاموتو توضیح می دهد؛

موسیقی رستوران Kajitsu بد بود ! بسیار بد، ترکیبی از موسیقی های افتضاح پاپ برزیلی و برخی موسیقی های فولک قدیمی آمریکا! من به صاحب رستوران گفتم غذای شما بسیار عالی و زیباست به زیبایی ویلای Katsura Rikyu در ژاپن اما موسیقی شما افتضاح است همانند برج های ترامپ در آمریکا !


همچنین بخوانید » کوروش یغمایی و سیمین غانم در پلی لیست فورتت ، در اعتراض به منع ورود مسلمانان به آمریکا


در حال حاضر ساکاموتو قرار است به عنوان مسئول بخش انتخاب موسیقی در رستوران Kajitsu فعالیت کند. این اقدام ساکاموتو نوعی اخطار به تمامی صاحب رستوران ها در سراسر جهان است. چرا که آنها موظف هستند تا یک شخص متخصص برای بخش موسیقی رستوران استخدام کنند نه اینکه یک پلی لیست احمقانه که توسط کارمند صندوق دار انتخاب شده است.

نکته مهم » پلی لیست هر رستوران باید با توجه به غذای آن رستوران، طراحی و دکوراسیون داخلی، زمان وعده غذایی، منطقه و موقعیت جغرافیایی و … انتخاب شود! در نتیجه ممکن است برخی از این آهنگ های موجود در این پلی لیست برای رستوران شما مناسب باشد اما نه تمام آن!!! برای داشتن یک پلی لیست که دائما در حال به روز شدن باشد شما باید یک شخص موسیقی شناس کسی که به تمامی سبک ها آشنایی دارد نه کسی که صرفا یک نوع سبک را میپسندد، را انتخاب و استخدام کنند!

شما می توانید پلی لیست ریوئیچی ساکاموتو / The Kayitsu Restaurant Playlist برای رستوران ها را از طریق اسپاتیفای گوش کنید. لطفا شما هم نظرات خود در ارتباط با موسیقی رستوران ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

همچنین بخوانید