پیشنهاد فیلم آخر هفته

با 4 پیشنهاد فیلم آخر هفته در خدمت شما هستیم و قصد داریم به شما، فیلم های: Interstellar، Knives out، iron man و I tonya را معرفی کنیم.

از آنجا که در این روزها، به شدت به فیلم های سرگرم کننده نیاز داریم، سعی کرده ایم در این پیشنهاد های هفتگی، آثاری را به شما معرفی کنیم که می توانند در هر دقیقه خود، برایتان جذاب باشند.

در ادامه با با 4 پیشنهاد فیلم آخر هفته و معرفی آنها همراه ما باشید.

1/ در میان ستارگان/ Interstellar

فیلم سفر در زمان

ژانر: علمی- تخیلی، درام

سال انتشار: 2014

کارگردان: کریس. نولان

بازیگران: متیو مک کانهی، ان هتوی، الن برستین، جسیکا چستین، مت دیمون، بیل ایروین، مایکل کین، کیسی افلک

فیلم در میان ستارگان، که با نام میان ستاره ای نیز شناخته می شود، فیلمی شگفت انگیز به کارگردانی کریس نولان خوش آوازه است. جالب است بدانید اگر حوصله فیلمی سنگین مثل “تلقین” را ندارید، فیلم دیگر نولان، یعنی در میان ستارگان، می تواند برایتان جذاب باشد.


همچنین بخوانید: 12 فیلم درباره سفر در زمان که باعث می‌شوند همه چیز را زیر سوال ببرید!


این فیلم، آن قدر پیچیده است که سخت است برایش خلاصه ای نوشت. اما اگر ترجیح می دهید قبل از تماشای آن، اطلاعات بیشتری درباره اش داشته باشید، باید بدانید که محیط فیلم، تا حدودی آخرالزمانی است. زمانی که گردباد های وحشتناکی رخ می دهند و دنیا دچار کمبود غذا شده است. حالا زمانی است که مدیران مدارس، به جای اینکه مثل قبل، بچه ها را به مهندسی و پزشکی و زندگی کارمندی تشویق کنند، ترجیح می دهند آنها را به دنبال کشاورزی بفرستند.

“ما دیگه الان به اندازه کافی در تکنولوژی پیشرفت کردیم. مشکل دنیای ما در حال حاضر، کمبود تلویزیون و رادیو نیست، کمبود غذاست.”

و حالا، درست زمانی است که مردم متوجه اشتباه خود شده اند.

در این میان، مردی کشاورز، طی حوادثی با دانشمندانی ارتباط برقرار می کند که به دنبال سیاره ای مناسب برای ادامه زندگی بشریت هستند. این مرد کشاورز، قبول می کند به آنها کمک کند و به گروهی که قرار است از سیاره خارج شوند تا محل مناسب را پیدا کنند، می پیوندد. اما همه چیز طبق انتظار پیش نمی رود…

ممکن است با خواندن خلاصه داستان، احساس کرده باشید که این فیلم، مثل بسیاری دیگر از فیلم های علمی- تخیلی، با داستانی کلیشه ای درباره نجات بشریت و… ، حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد؛ اما یادتان نرود که کارگردان میان ستاره ای، نابغه ای مثل نولان بوده است! این فیلم، مطمئنا تجربه ای است که فکر نکنم اکثر آثار بتوانند مانند آن را برایتان رقم بزنند. داستانی خلاقانه، پر از احساسات، موسیقی فوق العاده هانس زیمر، با شخصیت پردازی بسیار خوب، بسیار سرگرم کننده و جذاب… دیگر از یک فیلم خوب، چه چیز دیگری می خواهید؟!

2/ چاقوکشی/ Knives out

بهترین فیلم های راز آلود و جنایی

ژانر: جنایی، رازآلود، کمدی

سال انتشار: 2019

کارگردان: ریان جانسون

بازیگران: دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا. د. آرماس، جیمی لی کرتیس، مایکل شنون، کریستوفر پلامر

داستان این فیلم، مربوط به بعد از مرگ مرموز پیرمردی ثروتمند است؛ زمانی که خانواده و پرستارش جمع شده اند تا وصیت نامه او را بخوانند.

اینطور که معلوم است، این پیرمرد خودکشی کرده است؛ ولی همچنان دلایلی وجود دارند که می توانند نشان بدهند علت اصلی مرگ او، در واقع یک نقشه قتل است…

در کنار داستان جنایی جالبش، این فیلم کمدی خاصی هم دارد. جنگ بین داماد و پسر این پیرمرد، رابطه به ظاهر صمیمانه این خانواده ولی باطن نه چندان خوبش، دعوای آنها موقع خواندن وصیت نامه و تقسیم میراث، همگی آن قدر طبیعی و بامزه هستند که ممکن است موقع تماشای چاقوکشی، احساس کنید که این اثر، فقط یک فیلم نیست؛ بلکه آینه ای است که حقیقت را به قابل لمس ترین شکل ممکن نشان می دهد.

«چاقوکشی» تجربه ای فوق العاده و ترکیبی جالب از راز و رمزها، کمدی و داستان یک خانواده است.


همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم های راز آلود و جنایی تمام دوران که حتما باید ببینید! 


3/ مرد آهنی/ Iron man

ژانر: اکشن، علمی- تخیلی، ابرقهرمانی

سال انتشار: 2008

کارگردان: جان فاورو

بازیگران: رابرت داونی جونیور، گوئینث پالترو، جان فاورو، ترنس هاوارد

تقریبا محال است که یک فیلم باز باشید ولی نام «مرد آهنی»، اولین فیلم دنیای مارول، به گوشتان نخورده باشد! این فیلم با بازی ستاره مشهور، رابرت داونی جونیور، فیلمی است که از نظر خودم، به حالت خاصی از سایر فیلم های مارول جداست. پس حتی اگر چندان از ژانر ابرقهرمانی یا فیلم های مارول خوشتان نمی آید، بد نیست نگاهی به مرد آهنی بیندازید.

شخصیت اصلی این فیلم، تونی استارک، نابغه ای میلیاردر است که برای حکومت، اسلحه طراحی می کند و می سازد. یک روز، بعد از آزمایش تعدادی از مهمات، استارک و گروه همراهش، در یک بمب گذاری از طرف یک گروه تروریستی، غافلگیر می شوند؛ همراهان استارک کشته می شوند و خودش به شدت آسیب دیده، و بعد توسط آن گروه تروریستی، نگه داشته می شود. این آغاز داستان تغییر او، و تبدیل شدن مردی مغرور و خودخواه به یک قهرمان است…

چرا گفتم این فیلم نسبت به سایر فیلم های مارول متفاوت است؟ زیرا این فیلم، سرشار از کنایه به سیاست های ابرقدرت هاست. و همین موضوع، باعث شده علاوه بر اینکه با اکشن هایش باعث هیجان مخاطبش می شود، برای کسانی که از ژانر اکشن یا ابرقهرمانی لذت نمی برند، راضی کننده باشد.


همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های دنیای سینمایی مارول؛ ویدیو اختصاصی مجله وارونه


4/ من تونیا هستم/ I Tonya

ژانر: درام، بیوگرافی، ورزشی، کمدی

سال انتشار: 2017

کارگردان: کریگ گیلسپی

بازیگران: مارگو رابی، سباستین استن، الیسون جنی، پاول والتر هوزر

من تونیا هستم، داستان یک پاتیناژ کار به نام تونیا هاردینگ را روایت می کند، که چگونه با اینکه وضع مالی چندان مناسبی نداشت، توانست تبدیل به یک حرفه ای، و جزء چند نفری در دنیا شود که می توانند پرش تریپل اکسل را انجام دهد. فکر می کنید این فیلم، یک فیلم انگیزشی است؟ کافی است آن را تماشایش کنید تا ببینید نه تنها انگیزشی نیست، بلکه حتی می تواند شما را بسیار ناراحت و دلسرد کند!

من تونیا هستم، یک داستان واقعی را تعریف می کند که جمعیتی از مردم تا به حال، راجع به شخصیت اصلی اش، تونیا هاردینگ، قضاوت هایی بی رحمانه کرده اند. و همین موضوع، یعنی پرداخت به شخصیتی که می شود گفت منفور است، باعث شده میان فیلم های بیوگرافی، تک باشد. بازی خوب بازیگران، داستانی قابل باور و کارگردانی تر و تمیز، باعث شده «من تونیا هستم» فیلمی دوست داشتنی و به یاد ماندنی باشد.

امیدوارم از مطالعه پیشنهادات این هفته لذت برده باشید. همچنین، لطفا اگر پیشنهادی برای بخش های بعدی دارید، با ما در میان بگذارید!

در ادامه بخوانید:

20 تا از بهترین فیلم های مارول که حتما باید ببینید(قسمت اول )

پیشنهاد فیلم برای آخر هفته : مژده ای برای طرفداران ژانر درام و علمی- تخیلی!