10 راهکار مسافرتی برای خانواده های دارای کودک ! هنگامی که شما قصد سفر کردن و تعطیلات را داشته باشید و در عین حال دارای کودک باشید ،باید بسیاری از جوانب را برای داشتن سفری آسوده و امن رعایت کنید.در این مطلب 10 پیشنهاد مسافرتی برای خانواده های دارای کودک را برای شما جمع آوری کردیم با ما همراه باشید :

10 پیشنهاد مسافرتی برای خانواده های دارای کودک

فصل تابستان زمان مناسبی برای رفتن به مسافرت است ،زیرا هم روح و هم جسم شما به استراحت نیاز دارید و علاوه بر آن می توانید همراه با کودکانتان اوقات خوبی را سپری کنید و برای مدتی هر چند کوتاه از دغدغه های زندگی شهری رها شوید.اما زمانیکه با فرزند دلبندتان قصد سفر را دارید نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید از تعطیلات خود لذت ببرید .اما این نکات کدامند ؟

قبل از مسافرت کودک خود را نزد پزشک ببرید .

برای داشتن یک مسافرت لذت بخش به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از آغاز سفر کودکتان را به معاینه ببرید و از پزشک در مورد مواقع اضطراری مانند گزیدگی حشرات ،سوختگی ،اسهال و بیماری های مشابه اطلاعات کافی دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را حل کنید.

اطمینان حاصل کنید که کارت واکسیناسیون را همراه خود داشته باشید.

به خصوص اگر اولین بار است که با کودک تان به مسافرت می روید ،حتما کارت واکسیناسیون او را همراه داشته باشید.برای اینکه کودکتان در سفر احساس راحتی و امنیت داشته باشد وسایل او مانند دستمال مرطوب ،اسباب بازی های مورد علاقه ،پوشک ،قاشق و چنگال ،ملافه و… همراه داشته باشید.

جعبه کمک های اولیه را آماده کنید.

حتما قبل از آغاز سفر یک جعبه کمک های اولیه آماده کنید.این جعبه باید حاوی تب بر ،پماد سوختگی ،کرم برای درمان نیش حشرات ،داروضد آلرژی ،آنتی بیوتیک ،ضد اسهال و … باشد.کرم ضد آفتاب ،مرطوب کننده را نیز فراموش نکنید.

محل خود را با توجه به تغذیه کودک انتخاب کنید.

هنگام انتخاب محل مسافرت خود به تغذیه کودک فکر کنید.مسافرت برای کودک شما سخت است و اگر از نظر تغذیه نیز دچار تغییر شود ،این سفر برای او بسیار سخت خواهد بود.بنابراین مکان هایی را انتخاب کنید که کودکتان تغذیه سالم داشته باشد.بهتر است اقامتگاهی را انتخاب کنید که در آن بتوانید به راحتی غذا کودک تان را فراهم کنید.از نگه داشتن غذای کودکتان در فضای باز خودداری کنید و به اندازه کافی ظروف دربسته همراهتان داشته باشید.


در ادامه بخوانید :

۳ آموزش ایمنی که می تواند زندگی کودکان را نجات دهد

چرا اولین کفش کودک شما مهم است ؟

بوسیدن لب کودکان توسط والدین کار بسیار اشتباهی است!!!

چگونه استعدادهای کودکمان را شناسایی کنیم ؟

با اثرات روانشناختی و هیجانی سوءاستفاده ی جنسی در کودکان آشنا شوید!


مکان را با توجه به شرایط اضطراری انتخاب کنید.

مکان را برای مسافرت انتخاب کنید که در نزدیکی آن مرکز بهداشتی وجود داشته باشد که در صورت شرایط حاد بتوانید به راحتی کودک خود را به آن جا برسانید.

از بردن لباس های غیر ضروری خودداری کنید.

به جای بردن لباس های غیر ضروری سعی کنید لباس هایی را که برای کودکتان مناسب است و جنس آن ها پنبه ای است را همراه خود ببرید.مایو ،گوش گیر ،دمپایی و حوله فرزندتان را فراموش نکنید.

او را برای آماده سازی سفر شریک کنید.

اگر سن کودک شما بالای 4 سال است ، برای آماده کردن چمدان او از کودک نیز کمک بخواهید.شما با این کار باعث هیجان او برای سفر و هم باعث تقویت حس مسئولیت پذیری او می شوید.برای او یک ساک دستی کوچک آماده کنید و مسئولیت این ساک را در سفر به او بسپارید.

نظم خواب او را برهم نزنید.

کودکان نظم را دوست دارند به همین دلیل برهم زدن نظم خواب آن ها باعث عدم آرامش فرزند می شود.اگر در منزل کودکتان در اتاق خواب شما می خوابد در مسافرت نبایداز او بخواهید در اتاق دیگری بخوابد.همچنین سعی کنید به فرزندتان  در منزل آموزش دهید که در اتاق جداگانه ای باید بخوابد.

زمانی که کودکتان در خواب است ،مسافرت را شروع کنید.

اگر قصد مسافرت با ماشین شخصی را دارید هر 1.5 -2 ساعت کودک را از ماشین خارج کرده و راه بروید.حتما از صندلی کودک استفاده کنید و اگر کودک در معرض نور خورشید است سعی کنید با استفاده از یک دستمال یا حوله از تابیدن نور خورشید جلوگیری کنید.هنگام مسافرت با هواپیما مقابل بلند شدن و نشستن هواپیما به کودک خود شیر دهید و اگر کودکتان بزرگ تر است به او آدامس بدهید.

پیاده روی در شن

سعی کنید شهرهای ساحلی را برای مسافرت انتخاب کنید.زیرا راه رفتن و بازی کردن در شن  باعث افزایش مهارت دست و پا او و همچنین آرامش او می گردد.