آیا شما نیز متوجه شدیده اید که زمان در مقایسه با سال های قبل سریعتر می گذرد؟

چرا با گذر سن زمان سریع‌تر می‌گذرد؟ اگر شما هم همین دغدغه را دارید و دوست دارید بدانید چرا زمان سریعتر می گذرد .ما دلیل آن را برای شما براساس تحقیقات  Bright Side در این مطلب آورده ایم.

زمانی که شما 1 ساله هستید ،یک سال 100% زندگی شماست .

اما زمانی که شما 50 ساله می شوید ،یک سال 1/50 زندگی شماست.


همچنین بخوانید: دانشمندان شواهدی از جهان موازی کشف کرده اند که در آن زمان به عقب می رود!


چرا با گذر سن زمان سریع‌تر می‌گذرد؟

این جدول زمانی نشان می دهد که هرچه بزرگتر می‌شویم درک ما از گذشت زمان بیشتر و بیشتر می شود و زمان سریعتر می گذرد و همچنین مقایسه ی سال گذشته با زمان حال را.

زمانی که شما 50 ساله باشید ، یک سال 2% از کل زندگی شماست. پول و زمان، دو چیزی هستند که انسان ها هم ذخیره و هم خرج می کنند و بعضی ها می گویند زمان یعنی پول.

اگر بخواهیم به زبان ساده‌تری توضیح دهیم:

یک کودک 10 ساله، یک سال از زندگی خود را  مانند 1/10  از زندگی خودش حس می کند و یک فرد 50 ساله ، زندگی خود را مانند 1/50  از کل زندگی اش حس می کند.در همین حال “تمام زندگی” مفهوم یک مقدار ثابت است.وقتی نوزادی یک ماهه است ، یک هفته مانند 1/4 از زندگی اوست.برای یک نوجوان 14 ساله ، یک سال از زندگی او به مقدار  7%  از کل زندگی اوست واین مانند یک شکاف بزرگ به نظر می رسد.زمانی که شما 30 ساله هستید ، یک هفته بخش کوچکی از زندگی شماست.و دقیقا برای همین است که با افزایش سن ، زمان سریعتر می گذرد.


همچنین بخوانید: 12 فیلم درباره سفر در زمان که باعث می‌شوند همه چیز را زیر سوال ببرید!


وقتی که شما 90 ساله هستید ، یک سال از زندگی شما به اندازه  1.01 % از کل زندگی شماست. پس اگر فکر می کنید که هر سال زندگی شما سریعتر از سال قبل می گذرد کاملا حق با شماست و شما حق دارید اینطور احساسی داشته باشید!!!

در ادامه بخوانید : با اشتباهات رایج کارآفرینان جوان آشنا شوید !!!