واقعا چرا بعضی ها بهتر درد را تحمل می کنند؟ آیا شما از آن دسته از انسانها هستید که یک جراحت جدی را “یک خراش ساده” توصیف می کنید؟ یا برعکس یک خراش کوچک را غیر قابل تحمل می دانید؟ یک مثال ساده فایتر های یو اف سی هستند که انگار کلا دردی حس نمی کنند، شاید ما که فایت را تماشا می کنیم بیشتر احساس درد می کنیم!



اما چرا بعضی ها کمتر درد را احساس می کنند؟ یا چرا بعضی ها بهتر درد را تحمل می کنند؟ اولین چیزی که در مورد درد باید بدانید این است که درد یک پاسخ هیجانی است. سیگنالی مبنی بر اینکه بدن آسیب دیده است، از طریق سیستم عصبی به مغز ارسال می شود. در آنجا، مغز آن سیگنال ها را تفسیر می کند و تجربه عاطفی ناخوشایند از درد را ایجاد می کند. این درد رفتار شما را اصلاح می کند و آن جهت می دهد، شما را از تهدید فعلی محافظت می کند، همچنین به شما کمک می کند تا از طریق تجربه یاد بگیرید که در آینده از آن محرک درد زا دوری کنید.

شخصیت افراد منعکس کننده تفاوت های فردی در نحوه واکنش هیجانی و رفتاری آنها به محیط شان است. افرادی که برون گرا هستند بیشتر تمایل دارند که در مورد دردشان حرف بزنند یا به عبارتی ناله کنند و احتمال بیشتری دارند که افکار و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

جای تعجب نیست که این افراد تمایل دارند غالباً با بیان جزئیات جنجالی یا انجام یک نمایش بدنی کاملاً واضح مانند لنگ زدن اغراق آمیز، درد شان را بیش از حد صریح بیان کنند.

برای افراد برونگرا مهم است که دیگران رنج های را بفهمند و تصدیق کنند، در حالی که کسی که درونگراتر باشد احتمالا ترجیح می دهد در سکوت رنج بکشد و از درخواست کمک از دیگران خودداری می کند.

چرا بعضی ها بهتر درد را تحمل می کنند؟

در حالیکه برونگرایی رابطه ی زیادی با نحوه ای که افراد دردشان را به اشتراک می گذارند دارد، اما ارتباط کمی با احساسی که افراد واقعا در مورد درد می کنند، دارد. این احساس بیشتر به نوروتیک بودن مربوط می شود، نوروتیک بودن نشان می دهد که فرد به لحاظ هیجانی چقدر سالم است. از آنجا که درد یک پاسخ هیجانی است، معقول است که افرادی که نوروتیک هستند، درد را به شدت بیشتری تجربه می کنند. آنها بیشتر از آسیب محافظت می کنند و دید منفی تری نسبت به پایان دردشان دارند. 

در ادامه بخوانید: